Heeft iemand ervaringen met de Ladycomp?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: Heeft iemand ervaringen met de Ladycomp?

Berichtdoor ring » 14 nov 2009 13:19

*Annet* schreef:
Ik weet van diverse mensen die jullie immer probate wondermiddel ook hebben gebruikt, maar helaas, dat werkt niet altijd. "We weten ook niet hoe het kan dat ik zwanger raakte

komt door sex moet je dan maar zeggen.

Of je nu een lady comp gebruikt, nfp cursus hebt gevolgd, condoom gebruikt, aan de pil bent of what ever: je gebruikt het om niet zwanger te worden. Daar is niets mis mee, dat moet ieder voor zichzelf weten maar het komt op mij altijd wat over van: wij vrijen af en toe niet, wij hebben discipline. Nou ik kan je wel vertellen, als je wat langer getrouwd bent vrij je echt niet meer zo vaak als in het begin hoor. Dus die paar dagen dat je vruchtbaar bent kom je ook wel door. Vrijen bestaat trouwens niet alleen uit sexuele gemeenschap.

Ik kan me voorstellen dat het zo overkomt, dat je discipline zou hebben als je een aantal dagen niet vrijt (is dit nederlands:)) Maar dat is wat mij betreft een bijkomend iets. Ik zou niet aan de pil willen i.v.m. de 'rommel' die er dan in mijn lichaan komt, en dan vind ik nfp of ladycomp een goed alternatief! Vandaar..

Gelukkig maar dat vrijen niet alleen uit sexuele gemeenschap bestaat! :-oo
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 14 nov 2009 14:12

*Annet* schreef:
Ik weet van diverse mensen die jullie immer probate wondermiddel ook hebben gebruikt, maar helaas, dat werkt niet altijd. "We weten ook niet hoe het kan dat ik zwanger raakte

Of je nu een lady comp gebruikt, nfp cursus hebt gevolgd, condoom gebruikt, aan de pil bent of what ever: je gebruikt het om niet zwanger te worden. Daar is niets mis mee, dat moet ieder voor zichzelf weten maar het komt op mij altijd wat over van: wij vrijen af en toe niet, wij hebben discipline. Nou ik kan je wel vertellen, als je wat langer getrouwd bent vrij je echt niet meer zo vaak als in het begin hoor. Dus die paar dagen dat je vruchtbaar bent kom je ook wel door. Vrijen bestaat trouwens niet alleen uit sexuele gemeenschap.

Ik begrijp je niet helemaal goed vrees ik.
Mijn reactie was op Pannenkoek gericht, die het zo geweldig vindt dat zij zonder enig voorbehoedsmiddel, enkel door ZEER gedisciplineerde periodieke onthouding/nfp, het krijgen van kinderen kon plannen.
Mijn reactie was erop gericht dat ik diverse mensen ken die dit ook geprobeerd hebben, maar waar er toch kinderen zijn gekomen, terwijl ze zich keurig aan de richtlijnen hielden.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 nov 2009 13:35

Ik ken ook van die mensen, net als jouw. Ze doen net of ze bijna niet weten hoe ze zwanger zijn geraakt maar dat komt toch echt door vrijen. Ze zeggen dan: 'dat overkwam ons' net of het naar binnen waaide. Snappie?
ja, dat is mijn mening dan he.....

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 15 nov 2009 13:57

*Annet* schreef:Ik ken ook van die mensen, net als jouw. Ze doen net of ze bijna niet weten hoe ze zwanger zijn geraakt maar dat komt toch echt door vrijen. Ze zeggen dan: 'dat overkwam ons' net of het naar binnen waaide. Snappie?

Jaja als je op de tocht staat kan er heel veel gebeuren. [-X , tjoh, hou je tegenwoordig meer van over dan een simpele verkoudheid!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 16 nov 2009 09:44

*Annet* schreef:Ik ken ook van die mensen, net als jouw. Ze doen net of ze bijna niet weten hoe ze zwanger zijn geraakt maar dat komt toch echt door vrijen. Ze zeggen dan: 'dat overkwam ons' net of het naar binnen waaide. Snappie?

Dat snap ik, maar die mensen bedoelde ik nu net niet.

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 16 nov 2009 10:18

Het is niet per definitie zo dat mensen deze metingsvormen doen zodat ze weten wanneer ze NIET zwanger moeten/willen worden, het kan ook zijn dat mensen dit doen zodat ze weten wanneer ze juist WEL zwanger kunnen/willen worden....
Psalm 25:2 (ber.)

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 16 nov 2009 10:30

TheKeimpe schreef:
*Annet* schreef:

Ik begrijp je niet helemaal goed vrees ik.
Mijn reactie was op Pannenkoek gericht, die het zo geweldig vindt dat zij zonder enig voorbehoedsmiddel, enkel door ZEER gedisciplineerde periodieke onthouding/nfp, het krijgen van kinderen kon plannen.
Mijn reactie was erop gericht dat ik diverse mensen ken die dit ook geprobeerd hebben, maar waar er toch kinderen zijn gekomen, terwijl ze zich keurig aan de richtlijnen hielden.

Oké, dan begrijpen we elkaar! :D Kijk ik weet niet vanuit welke insteek Pannenkoek de reactie plaatst. Zo goed ken ik de forummers hier niet! (komt wel)..

Tjah, ze zeggen toch ook dat NFP en Ladycomp (?) 99% betrouwbaarheid geven? Dan kan het zijn dat er toch kinderen komen.

@ Saartje: Klopt dat je de Ladycomp (oftewel de babycomp) kunt gebruiken voor het juist bekijken wanneer dat je vruchtbaar bent.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 16 nov 2009 10:40

TheKeimpe schreef:

Dat snap ik, maar die mensen bedoelde ik nu net niet.

Welke dan wel?

Ik ken ook massa,s mensen die wel voorbehoedsmiddelen gebruiken en dan ook zwanger blijken te zijn die zeggen hetzelfde...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 16 nov 2009 10:44

ring schreef:
*Annet* schreef:

Ik kan me voorstellen dat het zo overkomt, dat je discipline zou hebben als je een aantal dagen niet vrijt (is dit nederlands:)) Maar dat is wat mij betreft een bijkomend iets. Ik zou niet aan de pil willen i.v.m. de 'rommel' die er dan in mijn lichaan komt, en dan vind ik nfp of ladycomp een goed alternatief! Vandaar..

Gelukkig maar dat vrijen niet alleen uit sexuele gemeenschap bestaat! :-oo

Dat ik ik al een aantal keren genoemd, of dat hier was of op een ander forum weet ik niet meer, maar het hoeft echt niet altijd uit te lopen op gemeenschap. Daar ben ik het van harte mee eens. en idd, als je 15 jr getrouwd ben ( zoals wij) hoeft het echt niet meer zo vaak als in het begin van je trouwen. En vaak is bij de één anders als bij de ander.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 16 nov 2009 11:32

Geen ervaring met de ladycomp e.d
Maar ik zou toch eens goed nadenken voor je het besluit neemt om zoiets te kopen, het is toch veel geld.
Doe je het om niet zwanger te worden dan is het gewoon simpel: je kunt gewoon vrijen maar dan zonder echt gemeenschap.
Gebruik je het om je cylcus te leren kennen: gebruik een tijdje ovulatietesten en let heel goed op je lichaam, na verloop van tijd leer je het heel goed kennen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 16 nov 2009 14:55

Ik ben toch zo blij dat wij dat onze dochters gelijk hebben geleerd! Vanaf de eerste menstruatie hebben we ze al leren omgaan met de cyclus.
Hoeven ze dat in ieder geval in hun trouwen niet meer te leren ;-)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 nov 2009 18:34

Ik weet wel dat ik er absoluut geen behoefte aan had om met mijn moeder over zulke zaken te spreken.
ja, dat is mijn mening dan he.....

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 16 nov 2009 19:30

Tuinfluiter schreef:Geen ervaring met de ladycomp e.d
Maar ik zou toch eens goed nadenken voor je het besluit neemt om zoiets te kopen, het is toch veel geld.
Doe je het om niet zwanger te worden dan is het gewoon simpel: je kunt gewoon vrijen maar dan zonder echt gemeenschap.
Gebruik je het om je cylcus te leren kennen: gebruik een tijdje ovulatietesten en let heel goed op je lichaam, na verloop van tijd leer je het heel goed kennen.

Ik denk dat je daarvoor juist dan de Ladycomp kunt gebruiken. Wanneer je niet zwanger wilt worden, vrij je niet, of je vrijt wel alleen dan zonder echt gemeenschap. Hoe bedoel jij dat Tuinfluiter?
Jij weet gewoon wanneer je wel of niet vruchtbaar bent? Heb daar geen 'hulpmiddel'bij nodig.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 nov 2009 20:46

*Zou het eenzaam zijn op tante tortels grote hoogte?*

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 nov 2009 21:40

LauraC schreef:*Zou het eenzaam zijn op tante tortels grote hoogte?*

Hahaha.

Nou, ik kan je één ding vertellen Tante Tortel: mijn cyclus is zonder pil geen pijl op te trekken. De ene keer zat er 1,5 week tussen, de andere keer 6. Dan hoefde je bij mij echt niet aan te komen met 'm'n lichaam leren kennen' want dat is net zoiets als mannen die vrouwen proberen te snappen ;)
Het is nogal makkelijk praten als het allemaal goed gaat...
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”