Inenting Mexicaanse griep voor medisch personeel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Inenting Mexicaanse griep voor medisch personeel

Berichtdoor em_ma » 27 okt 2009 20:36

mw schreef:die sluis hoeft niet bij de mex.griep. De besmettingszone is 1-1.5 meter. Dus 'uitkleden' buiten die zone. Overigens hoeven wij alleen maar handschoenen en mondkapje (voel me dan net donald duck). Dit omdat het virus door 'druppel besmetting' wordt overgedragen.

Maar als een patient nou in een kamer hoest of niest, dan is de besmettingszone toch veel groter?
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 okt 2009 22:12

Daarvoor moet de kamer steeds goed gelucht worden. En het is niet zo, dat als iemand hoest in die ruimte die hele ruimte besmet is omdat die druppels er zouden blijven hangen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 okt 2009 11:32

em_ma schreef:
ajl schreef:De overheid heeft uit voorzorg 34 miljoen vaccinaties ingekocht, zodat als de griep verergert iedereen 2 vaccinaties kan krijgen. Dat is inderdaad veel. Totdat je besedt dat het griepvirus ineens kan muteren en er veel doden gaan vallen door de griep. Dan wil iedereen ineens plotseling die vaccinatie hebben ( angst doet veel met een mens) en dat er dan te weinig zijn. Dan moet je de volksmenigte eens horen over de slecht voorbereide overheid. [-X .

Natuurlijk wil de overheid dat het gezondheidspersoneel zo min mogelijk ziek worden. Als de nood aan de man komt, hebben wij dat soort vakkennis juist nodig. De gemiddelde advocaat heb je niet nodig op het hoogtepunt van het virus.

De Mexicaanse griep is, op dit moment, een mild virus.
Dat kan inderdaad gaan muteren. Maar een griepvirus kan altijd muteren en gevaarlijk worden, dat weet je nooit! Dus waarom er nu zoveel ophef is over deze griep snap ik niet.

Er is zoveel ophef over deze nieuwe griep,omdat het een nieuwe variant is, waar bijna niemand antistoffen tegen heeft. Dus deze gevolgen en de complicaties van deze griep kunnen veel heftiger zijn. Dat blijkt ook wel uit de nieuwberichten. Vanmorgen was in het nieuws dat er elke dag tientallen mensen in het ziekenhuis opgenomen worden met mex. griep. Dat gebeurt bij een reguliere griep veel minder.

Vanmorgen heb ik contact gehad met mn huisarts over de vaccinatie. Ik laat mij vaccineren voor de mex. griep. Vooral aan zwangeren wordt het dringend geadviseerd. Ik heb tegelijk gesproken met hem over de vaccinatie van Hugo. Zodra de eerste ronde achter de rug is, kan ik informeren naar de overgebleven vaccinaties en dan kan hij ws eerder gevaccineerd worden ipv aankomende januari.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 28 okt 2009 12:02

Ik werk dan wel niet in de gezondheidszorg, maar ik krijg deze prik wel. Gisteren voor de gewone griepprik geweest en eind november dan voor de mexicaanse. Ik ben toch wel blij dat de mogelijkheid er is om je in te laten enten!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 okt 2009 12:06

al wordt de milde vorm nu wel agressiever is vandaag bekend gemaakt. Er belanden er nu velen in het ziekenhuis en ook op het IC. Als het die kant op blijft ontwikkelen, ga ik er tegen die tijd nog wel is overwegen. Nu zie ik voor mijzelf nog geen gevaar in.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 okt 2009 16:27

Als jij de mex griep al gehad hebt, heb je waarschijnlijk al antistoffen opgebouwd en kan je het niet meer krijgen.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 28 okt 2009 20:11

Bij ons op 't werk hameren ze er behoorlijk op, maar ik geloof dat ik 't al lichtelijk te pakken heb, dus zoveel zal 't niet meer uithalen 8-[ M'n schoonmoeder werd van 't weekend niet fit enzo, naar 't ZH, om te kijken wat 't kon wezen, ze denken mex. griep,en ik krijg nu dezelfde verschijnselen als haar dus.... :?

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 28 okt 2009 23:05

Mijn oudste dochter en ik krijgen automatisch de oproep voor de griepprik en dan ook voor de mexicaanse prikken. Ik hoop dat ze snel ook voor de kinderen de mexicaanse griepprikken gaan verzorgen dat kinderen ze ook gaan krijgen want ik moet er niet aan denken dat de jongste omdat ze niet is ingeënt die mexic. griep krijgt. Het liefst zou ik als het kon mijn prikken aan haar laten geven maar dat mag natuurlijk niet. 8) :wink: Er wordt hier bij ons in het gezondheidscentrum dit jaar voor het eerst ontzettend gecontroleerd op naam / welke huisarts je hebt. Dit viel me op toen we onze prikken zijn gaan halen van de week. Heb al zitten denken of je die mexicaanse prikken niet kunt kopen, dit heb ik er wel eventueel voor over! Ik wil niet paniekerig overkomen maar ik heb zelf vorig jaar ondanks ingeënt voor griep met longontsteking na griep in het ziekenhuis gelegen en ik was niet de enigste die daar om die reden op dezelfde zaal lag.. Maar wie weet valt het allemaal wel mee... :? :wink: :D

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 29 okt 2009 20:16

Gaan ze alle leraren ook inenten? Ik heb net van de week naar de huisarts gebeld dat ik de oproep voor de gewone griepprik en nu ook voor de mexicaanse variant niet meer hoef. Dit jaar kreeg ik hem voor het eerst, omdat de criteria veranderd waren.

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 29 okt 2009 20:58

TheKeimpe schreef:Gaan ze alle leraren ook inenten?

Zijn ze onmisbaar? :-k
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 29 okt 2009 21:06

filia schreef:

als er zo'n mex.griep golf onder leraren komt heb je natuurlijk wel een probleem. Lessen die uitvallen enzo, leerlingen die massaal vrij zijn, enz enz.
Maar onmisbaar nee, maar zo zie ik mijzelf als verpleegkundige ook niet. Ik kan geen enkele sector bedenken waar het geen probleem zou zijn als er een golf komt.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

FlesjeCola
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor FlesjeCola » 29 okt 2009 21:09

Wat mij opvalt in dit gesprek is dat iemand zijn/ haar leven expliciet in de handen van God legt.

Waar is ons vertrouwen?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 okt 2009 21:17

Hangt jou vertrouwen in God dan enkel af van een griepprik nemen of niet? :roll:
Buiten een vertrouwen in God hebben, hebben we van diezelfde God ook nog gezond verstand gekregen om over zulke zaken na te denken met daarbij een eigen verantwoordelijkheid.

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 29 okt 2009 21:36

mw schreef:
filia schreef:

als er zo'n mex.griep golf onder leraren komt heb je natuurlijk wel een probleem. Lessen die uitvallen enzo, leerlingen die massaal vrij zijn, enz enz.
Maar onmisbaar nee, maar zo zie ik mijzelf als verpleegkundige ook niet. Ik kan geen enkele sector bedenken waar het geen probleem zou zijn als er een golf komt.

Precies, wat mij betreft krijgen leerkrachten geen voorrang boven werknemers in andere sectoren. Als die griepgolf onder de leerkrachten uitbreekt, heb je groot kans dat de helft van de klas ook ziek is... Dan komt er toch weinig meer van de lessen terecht, kun je als iedereen weer op school is alle stof gaan herhalen.
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 okt 2009 09:59

verpleegkundigen komen in theorie lopen meer risico, omdat er mensen met de mexicaansegriep in het ziekenhuis worden opgenomen. Op zich vind ik dat wel logisch.

Terug naar “Archief”