dingen samen doen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: dingen samen doen

Berichtdoor ajl » 26 okt 2009 09:27

Ik ga eigenlijk liever alleen naar vriendinnen toe dan met met man. Ik vind het gewoon minder leuk als er ook partners bijzijn. :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 okt 2009 09:56

Haha... kan ik me iets bij voorstellen... aan de andere kant vind je man het misschien ook wel leuk je vriendinnen af en toe te zien... daar moet je allereerst een goede balans in vinden en daarnaast moet het ook gewoon leuk zijn als er wel partners bij zijn. Natuurlijk leuk op een andere manier, maar daarom kan het nog wel leuk zijn. Je moet natuurlijk niet dan opeens heel burgerlijk gaan doen ofzo terwijl je met de vrouwen alleen heel veel lol hebt. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 okt 2009 11:03

Daarbij zit ik ook niet zo te wachten op de partners van mijn vriendinnen. Dat zij daar blij mee zijn prima, maar het zijn mijn vrienden niet. Soms kan je echt niet onder de verplichting uit om gezamelijk op bezoek te gaan, maar ik zit daar echt niet elke keer op te wachten.

Er zijn bij mij trouwens ook wel eens vriendschappen doodgebloed, omdat voormalig vriendin ineens altijd met partner op kwam dagen. Echt afschuwelijk.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 okt 2009 11:47

Ernstig. Joanne heeft ook een vriendinnengroep en die doen af en toe dingen samen... das anders dan wanneer de partners er bij zijn, maar ik vind die vriendinnen ook leuk, ook al ken ik ze wat minder lang en is de band wat anders.... en als we dan met z'n allen wat doen is het ook superleuk en gezellig. Het lijkt me logisch dat wanneer je vriendinnen hebt, en ze krijgen een partner, je daar ook in geinteresseerd bent en niet zegt: Jullie zijn vriendinnen maar die partners, daar moet je niet mee aankomen. Lekkere vriendin ben je dan.... Natuurlijk kan je afspraken maken om af en toe wat met de meiden alleen te doen, dat lijkt me prima... als ze daar niet zonder kunnen is er ook iets niet helemaal goed... maar als je wat jou betreft die hele partner nooit hoeft te zien, of dat puur als noodzaak ziet, je ontkomt er niet aan, vind ik je in dat opzicht geen goede vriendin.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 okt 2009 12:40

Hoho...ik zeg niet dat ik niet geïnteresseerd ben in de partners van mijn vriendinnen en ze nooit hoeft te zien. Ik zeg dat ik niet van double dates houd. De partners van mijn vriendinnen zijn op zich prima mannen, maar ik ben niet bevriend met hen. Net zoals ik ook van mijn man niet verwacht dat hij bevriend is met mijn vriendinnen. Dat betekent niet dat ik de partners van mijn vriendinnen nooit zie. Natuurlijk kom/kwam ik die wel tegen in de kroeg en dronk ik daar een biertje mee, maar als ik met mijn vriendin afspraak en hij is er altijd bij, dan zijn de gesprekken toch anders dan dat je met zn tweeën bent. Hierdoor zijn bij mij een aantal vriendschappen doorgebloed. Niet gelijk, maar in de loop van de jaren.

Nu speelt er bij mij ook mee dat ik mijn vriendinnen soms maanden niet zie. Zij wonen aan de andere kant van het land en hebben ook hun werk en hun gezin. Onze vriendschap onderhouden wij voornamelijk door bellen etc. Dus als ik een keer met ze afspraak, zie ik ze liever alleen dan met partner.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 okt 2009 13:22

Oke. Joannes vriendinnen wonen ook overal en ik snap heel goed dat ze elkaar af en toe willen zien... maar ik vind het ook niet leuk als 2x in het jaar met elkaar afspreken en ik er dan niet bij mag zijn want dan zie ik ze ook nooit. Terwijl ik het ook leuke mensen vind :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 okt 2009 14:52

Ik zeg ook niet tegen mijn man dat hij er niet bij mag zijn. Als hij daar een keer ook zin in heeft, prima, maar liever niet elke keer. :wink: .

Om je gerust te stellen....vorige maand was een vriendin van mij een weekend over uit het buitenland. Ik ben redelijk op tijd gaan slapen ( zwanger, dus sneller moe) en mijn man heeft de halve nacht film met haar gekeken. Dus het valt ook nog wel mee met mij.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 okt 2009 16:39

Wij proberen het inderdaad een beetje af te wisselen. Ik vind het hartstikke leuk om die kerels ook te leren kennen, maar het is toch anders dan als meiden onder elkaar. Wij hebben al jaaaaren een groepje van 4 meiden. Drie daarvan hebben nu een relatie, maar we spreken inderdaad regelmatig alleen met de meiden af. Dat is anders, en ook wel zo leuk voor degene die nu geen relatie heeft. Al vindt zij het ook leuk om met z'n allen af te spreken hoor, gelukkig!
Het is soms wel lastig. We wonen ver bij elkaar vandaan, dus zien elkaar niet wekelijks.
pobody's nerfect

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 27 okt 2009 14:23

gaan we niet wat off-topic?

Wij kijken ook meestal film of tv samen, maar allebei op de bank lekker tegen elkaar aan een boek lezen is ook een aanrader :)

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 27 okt 2009 16:05

Mijn vriend en ik wonen allebei ver bij onze vrienden/ouders vandaan. In het weekend gaan we daar meestal heen. Ik geniet er alleen al van om bij mijn ouders lekker op de bank te hangen, en te kletsen. Lekker 's avonds met een wijntje erbij enz.
Ik moet zeggen dat wij eigenlijk bijna nooit iets leuks met zijn tweeen doen. Al die verjaardagen die je af moet.. Hij heeft een grote familie, dus daar is vaak wat :S
What goes around, comes around

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 okt 2009 16:15

Voel je je dan verplicht om daar heen te gaan? Of verwachten ze het juist van je om dan aanwezig te zijn.

Ik kom zelf ook uit een grote fam. Elke maand is er wel iemand jarig (of twee) en dan nog die van m'n schoonfam. In het begin vondt ik het erg lastig.

Wij wandelen en fietsen graag.

Een filmpje kijken, bij vrienden op bezoek of vrienden ontvangen. Het hoeft dus niet veel te kosten om iets gezelligs samen iets te ondernemen.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 27 okt 2009 23:38

Het wordt van ons verwacht dat we aanwezig zijn. Mijn familie is zich er erg van bewust dat ik ver weg woon, die verwachten niets van mij gelukkig.
Bovendien vindt mijn vriend het lastig om verjaardagen af te zeggen, meer vanuit schuldgevoel. Door de grote afstand en ons drukke leven vindt hij altijd dat hij zijn familie/vrienden te weinig ziet. Ik vind dat je moet 'selecteren', alleen contacten moet onderhouden met mensen waar je echt wat mee hebt. Zo ook voor familie (buiten je gezin om natuurlijk)

Wij wonen aan de kust, strandwandelen hier is heerlijk ;) Lekker met een cappucinootje in een strandtent hangen. Echt puur genieten is dat.
What goes around, comes around

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 29 okt 2009 11:48

samen dingen doen... das een goeie... wij doen altijd wat 'ruigere' dingen samen, zoals bomen kappen, 30km wandelen (Pegasus, 24okt), tuinieren (tuinen ontwerpen, aanleggen en onderhouden), we gaan nu ook samen naar t Rode Kruis waar Steven lid van is en ik net met de opleiding begonnen ben.
Maar er zijn genoeg mogelijkheden om samen te kunnen doen. Wandelen, fietsen, musea bezoeken enz zijn daar goede voorbeelden van. Zoek een mooi natuurgebied op en ga daar de hele dag struinen... soort van strandjutten, maar dan in de natuur :wink: Hele simpele dingen kunnen zo leuk zijn!
Succes met kiezen :)
Szent az Úr

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 29 okt 2009 20:14

Nou er zijn al genoeg ideeën geopperd!
Ik vind het zelf altijd heerlijk om samen dingen te gaan doen, dan ook echt tijd voor samen te hebben.. En het is ook
goed voor je relatie. Als je achter een film zit samen is er mijn inziens ook weinig ruimte om met elkaar te praten.

Wat ik bijvoorbeeld nu heerlijk vind is om naar het bos te gaan en van alle kleuren genieten die er nu zijn. Of iets bezoeken wat je in je kindertijd heel bijzonder vond of waar je goeder herinneringen aan hebt. Hebben wij pas ook gedaan en was echt superleuk! Of foto-album(s) kijken.
Meer zal ik niet op gaan noemen, dan val ik straks in herhaling.. :wink:
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 02 nov 2009 16:40

:lol: =D>
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.