Je hebt ook kieskeurige zwervers.

Heb de hele weg naar huis in de trein zitten lachen erom..
Groetjes, Chloë
Moderator: Moderafo's
Chloë schreef:Weet je wel wat biologisch voedsel is, Yaron? (mooie naam trouwens!)
Chloë schreef:Op de wallen is wel dankbaar werk trouwens. Ik ben pas rozen uit wezen delen aan die vrouwen.. ze waren allemaal heel erg blij en gelukkig ermee, ze wisten niet hoe ze ons moesten bedanken.. prachtig om mee te maken!!
Theodoor schreef:Ik kan geen medelijden met bedelaars krijgen
ik heb vorig jaar in Italië in pisa een bedelaar op zn bek geslagen om dat ie met zn klauwen in het tasje van mn ma zat!! t'is gewoon tuig!
in nederland hoef je geen bedelaar te zijn of je bent illegaal maar dan kan je ook beter maar vertekken!
Lukas 6
24 Maar wee u, gij rijken, want gij hebt uw vertroosting reeds.
25 Wee u, die nu overvloed hebt, want gij zult hongeren. Wee u, die nu lacht , want gij zult smart hebben en wenen.
26 Wee u, wanneer alle mensen wel van u spreken; immers, op dezelfde wijze hebben hun vaderen met de valse profeten gehandeld.
27 Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik : Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten;
28 zegent wie u vervloeken; bidt voor wie u smadelijk behandelen.
29 Slaat iemand u op uw wang, keer hem ook de andere toe, neemt iemand u uw mantel af, laat hem ook het hemd nemen.
30 Vraagt iemand iets van u, geef het hem; neemt iemand het uwe, vraag het niet terug.
31 En gelijk gij wilt, dat u de mensen doen, doet gij hun evenzo.
32 En indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat hebt gij voor? Immers, ook de zondaars hebben lief, die hen liefhebben.
33 Want indien gij goed doet aan wie u goed doen, wat hebt gij voor? Ook de zondaars doen dat.
34 En indien gij leent aan hen, van wie gij hoopt iets te ontvangen , wat hebt gij voor? Ook zondaars lenen aan zondaars om evenveel terug te ontvangen.
35 Neen, hebt uw vijanden lief, en doet hun goed en leent zonder op vergelding te hopen, en uw loon zal groot zijn en gij zult kinderen van de Allerhoogste zijn, want Hij is goed jegens de ondankbaren en bozen .
poemojn schreef:Beetje verantwoordelijkheidsbesef / gezond verstand is ook nooit weg.. Als je iemand geld geeft en 't is duidelijk dat-ie er drank / drugs van koopt kun je beter niets geven (ga dan de politiek in en regel een nieuw opvanghuis).
Pas geleden vroeg iemand me om eten, had ik nooit meegemaakt... Werd maar een zak kroepoek want rauw rundergehakt is ook niet alles.
poemojn schreef:Beetje verantwoordelijkheidsbesef / gezond verstand is ook nooit weg.. Als je iemand geld geeft en 't is duidelijk dat-ie er drank / drugs van koopt kun je beter niets geven (ga dan de politiek in en regel een nieuw opvanghuis).
Pas geleden vroeg iemand me om eten, had ik nooit meegemaakt... Werd maar een zak kroepoek want rauw rundergehakt is ook niet alles.
Maranatha schreef:Als een zwrver 3 euro vraagt voor een plaats bij het leger des Heils weiger je dat hem dan? Hoeveel is de straatwaarde van cocaine of van heroine en hoeveel kost een fles sterke drank? Bureaucraties ge-ouwhehoer wij zitten gewoon veel te vast aan ons geldt, de Mammom is een groot vriend van ons.
Chloë schreef:Ha Maranatha,
hoe groot is de kans dat een zwerver voor die drie euro ook daadwerkelijk naar het Leger des Heils gaat? Niet zo groot volgens mij.
Als mensen koffie willen, prima! Dan krijgen ze van mij koffie. Als mensen een appel willen, prima! Die krijgen ze van mij. Als ze honger hebben, prima! Ze mogen mijn brooddoosje leegeten en ik kan er nog wel wat bijkopen. Zelfde geldt voor treinkaartjes, zakdoeken, sokken enz enz.
Maar als ze geld vragen weet je niet wat er van wordt gekocht, grote kans dat dat besteed wordt aan drank. Ik vraag dus gewoon altijd wat ze er van wilen kopen en dat koop ik dan voor hen.
Maar volgens mij bedoel je dit deels ook.
Groetjes Chloë
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten