Pfeiffer: Hoe lang gaat dit nog duren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Pfeiffer: Hoe lang gaat dit nog duren?

Berichtdoor Memmem » 13 okt 2009 20:39

Meissie, Welke huisarts hebben jullie toch? Ik heb dit nog nooit zo meegemaakt, ook niet met invallers.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 13 okt 2009 20:40

meissie88 schreef:INderdaad, elke huisarts denkt er anders over, en handelt ook anders.... 8-[ M'n zus was 5 jaar geleden constant moe, moe en nog 's moe...Naar de huisarts, bloed laten prikken, en maar geen uitslag, want bij onze huisarts is een 'regel': 'Geen bericht, dan is 't goed!'
Maar wij vonden het wat vreemd, dat er niks uit het bloedonderzoek leek gekomen te zijn, wij er achteraan gebeld, krijgen we de huisarts aan de lijn: Ja maar mevrouw! Uw dochter is zó moe, het is toch logisch dat het Pfeiffer is? Daar hoeven we toch niet meer voor te bellen? #-o :-&

Ik zou een klacht indienen.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 13 okt 2009 22:51

Memmem schreef:Meissie, Welke huisarts hebben jullie toch? Ik heb dit nog nooit zo meegemaakt, ook niet met invallers.

Een hele slechte 8-[ Najah...Als je een x goed boos op 'm word wil dat nog wel 's helpen :wink:

(Sorry ga geen namen noemen ;-) )

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 22 feb 2011 14:28

ik heb ook de ziekte van pfeiffer gehad

maar ik kwam er pas in januari achter, toen het al voorbij was
vermoedelijk heb ik het vorig jaar halverwege januari2010 gehad
want sinds die tijd was ik erg moe
maar ik dacht dat het van school kwam
de moeheid is ook de nasleep

het ging een tijdje goed maar nu ben ik best wel weer moe

de dokter zei dat het niet meer terug kan komen

maar er zijn er ook die zeggen dat je moet uitkijken
dat je vatbaarder bent voor ziektes

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 24 feb 2011 21:52

Pfeiffer kan je zeker wel 2x krijgen, alleen is de 2e keer vaak dodelijk...Is mij laatst verteld! Ze waren bang dat mijn vriend ook weer pfeiffer had (had hij jaren geleden ook een x gehad)
En toen gingen bij de huisarts gelijk allerlei alarmbellen rinkelen! Gelukkig had m'n vriend het niet, maar je schrikt wel !

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 24 feb 2011 21:54

-Judith- schreef:Pfeiffer kan je zeker wel 2x krijgen, alleen is de 2e keer vaak dodelijk...Is mij laatst verteld! Ze waren bang dat mijn vriend ook weer pfeiffer had (had hij jaren geleden ook een x gehad)
En toen gingen bij de huisarts gelijk allerlei alarmbellen rinkelen! Gelukkig had m'n vriend het niet, maar je schrikt wel !
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 25 feb 2011 11:27

Gelukkig, ik ben dus niet de enige!
Heb 9 jaar geleden echt flink pfeiffer gehad, en eigelijk nooit meer de 'oude' geworden.
Blijf veel slaap nodig hebben, kon vroeger met een paar uurtjes per nacht af, nu heb ik er minstens 7 á 8 per nacht nodig!
ook na een dagje uit, of vakantie, moet 'k echt bij tanken. Volgens onze huisarts zijn er 'gevallen die levenslang minder energie hebben' tsja...mee leren leven zeg ik dan maar, het beste er van maken en als je de kans hebt even n middagdutje doen, dat doet bij mij echt wonderen! Succes iedereen die er mee tobt; luister naar je lijf!!!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 25 feb 2011 12:29

Dat had ik nog nooit gehoord dat een 2e keer dodelijk kon wezen. Ik meende altijd dat als je het een keer had gehad je er dan imuun voor was en het dus niet nog een keer kon krijgen, ookal blijft het altijd zichtbaar in je bloed. Doordat ik steeds weer zo moe ben, alles me veel energie kost, heb ik onlangs weer uitgebreid bloedonderzoek gehad. Daaruit kwam verder niets, nu zoeken ze de oorzaak psychische, en spreken ze over een 'lekke accu'. M'n energieniveau is erg laag. M.b.v. psycholoog willen ze proberen om hier wat grip op te krijgen, ik moet nu iedere dag bijhouden wat ik doe en hoe ik moe ik me voel (0-10).

Ik mag ook graag 's middags even slapen, al heb ik wel geleerd om het dan ook bij een uur te houden. Ik zet dan ook vaak de wekker, maar nu probeer ik niet meer te slapen. Heb nu vakantie, maar volgende week als ik weer na school moet krijg ik het anders alleen maar zwaarder. Na de kerstvakantie had ik zo'n moeite met omschakelijk, ik gaf me toen aan veel slapen en 's middags slapen toe, dat ik nu maar probeer het ritme er wat in tehouden. Al slaap ik ook wel eens na schooltijd omdat ik het anders niet trek. Maar ik vind het zo ongezond voelen, ben geen oudwijf! Al ga ik nu 's middags nog wel eens even een uurtje rustig liggen, m'n lichaam rust geven en ondertussen lezen, muziek luisteren etc. om te voorkomen dat ik in slaap val. Al mag ik van mezelf vanmiddag wel keertje slapen :oops:, ben voor de 2e dag al erg moe wakker geworden.
Wat de toekomst brengen moge........

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 25 feb 2011 14:49

Wel eens laten prikken op streptokokken? Daar ben ik een tijd (half jaar) echt ontzettend slopend moe van geweest. Volgends de internist ook niet erg bekend.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2011 15:20

Hebben jullie een idee hoe je het opgelopen hebt ? Want het heet ook wel: kissing desease.
Moe is een vaag begrip, heel veel ziektes kunnen ten grondslag liggen hieraan, waarvan Pfeiffer er eentje van is.
Hoe is het begonnen ? Gaat het gepaard met nog meer klachten, zoals hoofdpijn e.d.
Ik heb wel de indruk dat moeheid over het algemeen serieuzer wordt genomen, dan zo'n 15 jaar geleden.
Ook de aanpak is veranderd. Werd er eerst gezegd: rust maar veel, nu moeten ook ernstig vermoeide mensen toch naar buiten.
Stukje lopen, al is het maar de straat uit en weer terug. Kennelijk roest rust nog steeds :D
Maar allen die vermoeid zijn, heel veel sterkte.
Ik ben het twee jaar geleden ook een tijd geweest, na een virusinfectie, maar het is ontzettend irritant. In de kerk durfde ik tijdens het lange gebed mijn ogen niet dicht te doen, bang dat ik in slaap zou vallen :?
En ik had het gevoel dat ik aan elk been 20 kilo beton had hangen.
Gelukkig duurde dit maar enkele maanden. Maar zal nooit meer zeggen tegen iemand: joh, beetje doorzetten :oops: Ik was nooit moe nl.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 25 feb 2011 15:27

Inderdaad is moe zijn iets heel moeilijks om uit te leggen. Ik moest van de internist ook rust nemen als ik het aan voelde komen. Mijn baas begreep het echter niet en ik heb wel 40 uur in de week moeten draaien. Met gevolg dat ik in slaap viel in een vergadering (ineens, boem weg), op het station en in de trein. Daarbij was mijn concentratie en geheugen zeer slecht. Echt iets om serieus te nemen!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 25 feb 2011 23:42

bij mij is pas ook bloed geprikt om combinatie moeheid en keelontsteking. daar is uitgekomen dat ik het al eens gehad heb. maar wanneer :?: nooit wat van gemerkt. mij is toen ook verteld dat het grootste gedeelte van mensen die het krijgen dit zelf niet weten en zich uit is een flinke griep/keelontsteking. en dat een klein gedeelte pfeiffer zo heftig is en een lange nasleep heeft, daardoor is pfeiffer ook bekend, dat je er heel moe van bent.

hoort hier eigenlijk niet maar: net als epilepsie er maar relatief weinig mensen zijn die wegvallen en schokken, en het overgrote deel alleen maar even afwezig is of een anders symptoom heeft. maar de stuipen zijn het bekendst bij ep.
Afbeelding

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 26 feb 2011 14:28

bakvis schreef:Gelukkig, ik ben dus niet de enige!
Heb 9 jaar geleden echt flink pfeiffer gehad, en eigelijk nooit meer de 'oude' geworden.
Blijf veel slaap nodig hebben, kon vroeger met een paar uurtjes per nacht af, nu heb ik er minstens 7 á 8 per nacht nodig!
ook na een dagje uit, of vakantie, moet 'k echt bij tanken. Volgens onze huisarts zijn er 'gevallen die levenslang minder energie hebben' tsja...mee leren leven zeg ik dan maar, het beste er van maken en als je de kans hebt even n middagdutje doen, dat doet bij mij echt wonderen! Succes iedereen die er mee tobt; luister naar je lijf!!!

7 à 8 hebben de meeste mensen aan slaap nodig hoor!
dat is heel normaal
het is een uitzondering als je het niet nodig hebt

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 feb 2011 14:45

jeepeecee schreef:bij mij is pas ook bloed geprikt om combinatie moeheid en keelontsteking. daar is uitgekomen dat ik het al eens gehad heb. maar wanneer :?: nooit wat van gemerkt. mij is toen ook verteld dat het grootste gedeelte van mensen die het krijgen dit zelf niet weten en zich uit is een flinke griep/keelontsteking. en dat een klein gedeelte pfeiffer zo heftig is en een lange nasleep heeft, daardoor is pfeiffer ook bekend, dat je er heel moe van bent.

hoort hier eigenlijk niet maar: net als epilepsie er maar relatief weinig mensen zijn die wegvallen en schokken, en het overgrote deel alleen maar even afwezig is of een anders symptoom heeft. maar de stuipen zijn het bekendst bij ep.

Het is ook zo met toxoplasmose. Veel mensen hebben dit doorgemaakt, zonder er echt ziek van geweest te zijn. Het is echter gevaarlijk als je zwanger bent ! Daarom wordt aangeraden om bij zwangerschap de kattenbak aan iemand anders over te laten.
Of je moet weten uit bloedonderzoek dat je het doorgemaakt hebt.
Een vriendin van mij is haar baby verloren, door deze nare, op zich redelijk onschuldige, infectie.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 02 mar 2011 15:44

Daatje123 schreef:Wel eens laten prikken op streptokokken? Daar ben ik een tijd (half jaar) echt ontzettend slopend moe van geweest. Volgends de internist ook niet erg bekend.

Ik heb een aantal maanden geleden nog uitgebreid bloedonderzoek gehad, eigenlijks alle ziektes, virussen, bacteriën die maar moeheid als verschijnselen kunnen geven hebben ze op geprikt. Daarbij was ik ook snel buitenadem, gelukkig gaat dat inmiddels weer wat beterder... De internist wist het ook niet meer. Waarschijnlijk spelen lichamelijke klachten ook een rol mee, daarbij een laag energieniveau (ontstaan door lichamelijk klachten). Daar ligt dan waarschijnlijk ook het 'probleem', zoals ik al zei probeer ik nu m.b.v. psycholoog er wat grip op te krijgen en daarbij proberen een balans te vinden in activiteiten die me energie kosten en geven. Al heb ik ook een beetje het idee dat het wat op en neer gaat...

@ schelpje3; toen ik pfheiffer had was ik al maanden niet fit, dan weer ziek met koorts, dan ging het weer wat beterder. Af en toe ging ik eens een dagje naar school. Op den duur lag ik bijna de hele dag te slapen op bed, had hele opgezette klieren en erge keelpijn. Daarbij was ik erg moe, zag ik erg wit en at ik zeer slecht. M'n moeder werd het zo zat dat ze een afspraak maakte bij de huisarts, die dacht gelijk aan pfeiffer en binnen een aantal uren werd dat ook bevestigd. Hoe ik het opgelopen heb dat weet ik niet, kregen wel tips van de huisarts mee om besmetting te voorkomen. Al had ikzelf daar natuurlijk niks meer aan, ik kon niets anders als slapen :wink:.

@ JPC; kan je moeheid niet komen door je epilepsie? Of gaat het nu alweer wat beterder? Een klasgenoot van mij heeft het namelijk ook en is ook altijd erg moe. En net wat je zegt, ik heb nog nooit een aanval bij haar gezien, terwijl ze ze toch geregeld heeft, maar ze is gewoon even een moment afwezig.

Iedereen die me moeheid temaken heeft sterkte! Gelukkig komt het voorjaar en het zonnetje er weer aan, dat wil hier nog wel eens wat helpen.
Wat de toekomst brengen moge........

Terug naar “Archief”