MissF schreef:Ik vind het echt te ver gaan om te zeggen dat je als je je kindje hebt gedoopt hem/haar niet naar een neutraal kdv kunt doen. Dan voel ik me toch echt een beetje aangevallen, want wij doen onze zoon daar wel heen en ik weet zeker dat we hem nu al op proberen te voeden zoals God het wil, en hem nu al dingen bijbrengen die volgens ons belangrijk zijn in het geloof. Wij hebben met zijn doop belooft dat we hem opvoeden zoals God dat wil, en hem het geloof bijbrengen, en dat kan prima terwijl hij 2 dagen in de week op het neutrale kdv zit eigenlijk.
Je aangevallen voelen is niet nodig hoor

Ik heb het hier over ONZE keuze. Wij hebben bij de doop beloofd dat wij hem op zullen voeden en laten voeden bij Gods Woord, en ik kan op grond daarvan niet de keuze maken voor een neutraal KDV of gastouder.
Dat jij je keuze anders maakt is helemaal aan jou en ik zeg daar niets van, maar mijn keuze zou het niet zijn.
Ik denk trouwens ook dat geloofsopvoeding, ook (of zeker??) de eerste 4 jaar, uit veel meer bestaat dan alleen maar bidden en (kinder)bijbel lezen, het is volgens mij toch je hele houding als ouder (of opvoeder) die anders is, en waar een kind al jong vertrouwd mee raakt. Maar dat is misschien meer een onderwerp voor een ander topic