sexy voelen mag (ja of nee)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

haring
Kapitein
Kapitein

Re: sexy voelen mag (ja of nee)

Berichtdoor haring » 06 apr 2009 20:57

meisje20 schreef:laten we voor op stellen dat er 2 verschillen zijn:
sexy voelen en er sexy uit zien!
je moet niet door jou kleding de ander er van af houden en in verleiding brengen, er moeten geen belemmeringen zijn voor de ander om het koninkrijk van God binnen te gaan. breng je de ander wel in verleiding ben je wel verkeerd bezig. dan ook over diep uitgesneden truitjes gesproken

Je verleidelijk kleden is niet zo erg maar denk er aan, er moet nog wat te raden zijn. Dat is veel sexy'er dan dat alles open en bloot te zien is.

Je sexy kleden is wat anders dan je sletterig kleden ;) dat geld voor voelen ook
Laatst gewijzigd door haring op 06 apr 2009 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
*onderschrift verwijderd door moderator*

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 06 apr 2009 21:00

het spijt me, maar ik vind het niet normaal dat heel nederland naar zo'n dame kijkt waar meer bloot te zien is dan bedekt! God heeft het zo echt niet bedoelt! en op die manier wil God ook niet dat we met ons lichaam om gaan!
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 06 apr 2009 21:02

@Meisje20: onder het woord sexy versta ik maar even aantrekkelijk, charme etc. :)

Het is heerlijk om lekker uitgebreid te douchen, jezelf mooi te maken en dan een nieuw setje aan te doen. Meestal kijk ik dan tevreden in de spiegel en maak ik een vreugdesprongetje. Of mooie kleding aantrekken waar je je fijn in voelt. Een veel te kort rokje en lage hals waar je bijna tegen iemand navel aankijkt vind ik vaak helemaal niet sexy, maar fout en vervelend. Sexy voelen of zijn is eigenlijk hoe je je presenteert, je praten, je lach en nog veel meer. :) Het is gewoon iets fijns wat best belangrijk is, want er zijn zoveel mensen met minderwaardigheidsgevoelens en mensen die negatief denken over zichzelf.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 06 apr 2009 21:30

meisje20 schreef:ik ben het allemaal met jullie eens hoor! maar is het ook als christen toegestaan sexy te voelen? (misschien ook van uit het bijbels oogpunt) en waarom zou je je sexy willen voelen? is je (bij wijze van)vrouwelijk voelen niet genoeg/belangrijker?
dit zegt overigens niks over mij persoonlijk dat ik geen sexy lingerie draag :oops:

Ik draag Islamitische verantwoorde kleding + hoofddoek,....maar wat daaronder zit is best sexy zo af en toe..en dan ben ik nog niet eens gehuwd
Als ik getrouwd ben zou ik helemaal mooie lingerie kopen en nachtkleding, mooi opmaken binnenshuis, haar mooi
Het is je plicht als vrouw je aantrekkelijk te maken voor je man toch??(tenminste in de Islam wel) ik zou niet weten wat daar verkeerd aan is...dan ben ik wel geen Christen, maar vanuit Christelijk perspectief lijkt mij daar ook niks mis mee

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 apr 2009 21:33

Wat is de definitie van sexy? Ik loop er op straat niet sexy bij (tenminste, wat over het algemeen onder sexy verstaan wordt, namelijk slank lijf met volle borsten met kort rokje en lage hals). Dat zou me ook niet lukken, want ik heb dat figuur al gewoon niet :mrgreen: Maar dan nog, sinds ik mijn man ken heb ik ontdekt dat mannen snel 'verkeerde gedachten' krijgen van meiden die er zo bijlopen. En veel (Christelijke) mannen willen dat helemaal niet! Maar dat gebeurt gewoon.
Voor mijn man kleed ik me heus wel eens sexy (maar dan nog voel ik me helemaal niet zo, ik voel me veel mooier in een lange broek met een mooi jasje dan half in mijn niksie), maar dat is binnen mijn huwelijk, en ik vind dat het dan wel toegestaan is. Ik bedoel, mijn man mag wel een beetje opgewonden raken van me hoor (haha, lief he dat hij dat nog wordt ook al vind ik mijn lijf nog zo lelijk :D ), maar andere mannen niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 apr 2009 21:51

ik denk wel dat ik me meer het: ik-voel-me-sexy nu heb dan toen ik niet getrouwd was.
Maar dan ook meer in m'n eigen huis.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 06 apr 2009 22:42

Ik was ooit op een conferentie waar een man vroeg aan vrouwen; realiseer je wat je doet met je kleding en gedrag. Zonde tegen het zevende gebod is al zo moeilijk om rein in te blijven....

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 06 apr 2009 23:45

essieee schreef:Ik was ooit op een conferentie waar een man vroeg aan vrouwen; realiseer je wat je doet met je kleding en gedrag. Zonde tegen het zevende gebod is al zo moeilijk om rein in te blijven....

klopt....zo raar is jezelf bedekken dus niet :wink:

Ik vind het een veilig idee om op straat bedekt te zijn..sexy kleden bewaar ik voor binnenshuis

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 apr 2009 06:21

Zulke laag uitgesneden truitjes kunnen zowel voor de vrouw als de man die je tegenkomt vervelend zijn. Ik vind het niet zo prettig als ik bij een vrouw een deel van haar borsten zie, ook al wordt dat tegenwoordig normaal gevonden. Ik kan me daar ongemakkelijk bij voelen, omdat je er eigenlijk niet naar wilt kijken, maar het zit wel in je blikveld. Dus kleed je fatsoenlijk, heb respect voor je medemens.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 07 apr 2009 07:48

Tuurlijk mag je je sexy voelen!! :D Maar ik denk niet dat dat persé nodig is om de aandacht van je man te krijgen. Als ik in mn oudste pyama op bed lig, half te slapen kan mijn man opeens zeggen dat ie me geweldig vind...nou dan voel ik me echt niet sexy hoor! :mrgreen:

Weet je trouwens dat vrouwen dat vooral hebben rond hun eisprong? Ze gaan zich dan extra uitsloven om er mooi uit te zien en zien er vaak ook mooier uit omdat ze meestal goed in hun vel zitten.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 07 apr 2009 07:49

Binnen de bijbelse huwelijkskaders (onthouding, man+vrouw, trouw) denk ik dat er een zekere mate van verleiding toegestaan is. daarbuiten... tja... misschien in het traject van een partner zoeken?
Maar de hedendaagse kledingstijl mag wat mij betreft best wel wat netter worden.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 07 apr 2009 08:03

Oh vind je? Zal ik je vertellen dat tegenwoordig lange tuniekjes in de mode zijn en wijdere kleding? Herinner je je nog de jaren '90 dat naveltruitjes en overdreven strakke kleding in de mode was? Sorry ik irriteer me aan mensen die in 2009 deze kritiek uiten.

De kerkeraad van mijn ouders hebben daar ook een handje van. Ze schrijven deze kritiek ook in het kerkblaadje, terwijl in de jaren 60 en 70 meisjes in een inimini-rok kwamen en jongens met gaten in hun spijkerbroek en lang haar. :roll: Terwijl ze er nu allemaal uitzien alsof ze zo naar de koningin kunnen. Sommige mensen zijn nooit tevreden. (niets mis met lang haar trouwens, ben blij dat mijn vriend lang haar heeft 8) )

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 07 apr 2009 08:07

maryem schreef:Het is je plicht als vrouw je aantrekkelijk te maken voor je man toch??(tenminste in de Islam wel) ik zou niet weten wat daar verkeerd aan is...dan ben ik wel geen Christen, maar vanuit Christelijk perspectief lijkt mij daar ook niks mis mee

Nou plicht, plicht..dat klinkt wel erg alsof met moet. :wink: Het is fijn om je mooi te maken voor je geliefde als je daar zin in hebt. Maar daarnaast vind ik dat het andersom ook geldt. Ik vind het prettig als mijn geliefde zich verzorgd en lekker ruikt en een mooie boxershort aan heeft. :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 apr 2009 08:29

Marie Popelin schreef:Oh vind je? Zal ik je vertellen dat tegenwoordig lange tuniekjes in de mode zijn en wijdere kleding? Herinner je je nog de jaren '90 dat naveltruitjes en overdreven strakke kleding in de mode was? Sorry ik irriteer me aan mensen die in 2009 deze kritiek uiten.

De kerkeraad van mijn ouders hebben daar ook een handje van. Ze schrijven deze kritiek ook in het kerkblaadje, terwijl in de jaren 60 en 70 meisjes in een inimini-rok kwamen en jongens met gaten in hun spijkerbroek en lang haar. :roll: Terwijl ze er nu allemaal uitzien alsof ze zo naar de koningin kunnen. Sommige mensen zijn nooit tevreden. (niets mis met lang haar trouwens, ben blij dat mijn vriend lang haar heeft 8) )

Je hebt gelijk, dat is waar.

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 07 apr 2009 08:42

het is tegenwoordig bijna niet meer te doen. we zijn al zoveel gewend!
maar voor mij doen alleen feiten er toe! ook vanuit bijbels oogpunt. wij moeten het de mannen ook niet onnodig moeilijk maken! maar leg is uit haring, je verleidelijk kleden is niet erg? dan breng je anderen toch juist in verleiding?
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Terug naar “Archief”