irritatie lenzen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Jo'tje » 30 mar 2009 10:07

Ik vind het heeeeeerlijk. Ben begonnen met een bril, maar zo blij dat ik ben overgegaan naar lenzen. Dat ene dagje per jaar dat ze wat vervelend zitten neem ik maar voor lief. Heb bijna nooit last. (maandlenzen pearl)
pobody's nerfect

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 mar 2009 11:27

Vind het ook heerlijk!!!!!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 30 mar 2009 11:39

Ik vond het ook altijd heerlijk, maar ik merk dat ik de laatste tijd wel heel veel last heb van stof en zand en dus geirriteerde ogen... Vandaar dat ik steeds vaker m'n bril opzet, maar dat is echt noodgedwongen. Maar goed, 't is ook niet zo'n charmante bril, daar kan het ook wel aan liggen ;)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 mar 2009 11:44

Hoe denk je dat ik er van het weekend bijgelopen heb, een bril van zon 12 jaar oud ofzo. Voelde me net zon mens uit een museum!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 30 mar 2009 11:45

Haha, erg is dat he? Ik heb -10 en bij ons kunnen ze glazen niet dunner slijpen, dus je kunt je ook wel voorstellen hoe dat eruit ziet :shock: :)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 mar 2009 13:34

Saskia schreef:Haha, erg is dat he? Ik heb -10 en bij ons kunnen ze glazen niet dunner slijpen, dus je kunt je ook wel voorstellen hoe dat eruit ziet :shock: :)

Heb nog een paar jampotjes staan, moet ik ze bewaren :mrgreen:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 30 mar 2009 15:43

Doe maar, dan heb ik in ieder geval reserveglazen :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 mar 2009 15:46

Ik heb allebei, en gebruik ze ook gewoon allebei. Met een bril zie ik er strenger uit, dus dat komt mooi uit op mijn werk :D Dan zet ik altijd mijn bril op, ook omdat dat het snelst is 's morgens. Nu heb ik mijn lenzen weer in, omdat dat toch mooier staat. Maar ik heb absoluut geen hekel aan mijn bril, al heb ik er het liefst 10 ofzo, in allerlei kleuren :D Maar daar trapt manlief niet in ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 30 mar 2009 16:00

Eerst vond ik het gepruts in m'n ogen ook heel irritant. Ik vond het drama.
Ik heb nachtlenzen maar zou ook niet aan daglenzen moeten denken hoor.
Levensgevaarlijk als je in de auto zit en er opeens een stofje enzo in je oog zit....
Ik doe ze 's nachts in, ga slapen voel ze niet en haal ze er 's morgens uit.
Heerlijk zo door het leven zonder overdag lenzen of bril.

Ik kan voor het eerst deze zomer een gewone zonnebril op. Cool omdat ook eens te kopen enzo :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 30 mar 2009 16:09

Wat zijn nachtlenzen precies? Het heeft toch niet veel nut om 's nachts lenzen in te doen? #-o

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 mar 2009 16:18

Saskia schreef:Wat zijn nachtlenzen precies? Het heeft toch niet veel nut om 's nachts lenzen in te doen? #-o

Ja, dat vroeg ik me ook al af...
Of kan je daarmee goed zien in het donker? :mrgreen:
Afbeelding

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 30 mar 2009 16:32

Het is een lens die 's nachts je oogbol corrigeert en 'platdrukt' (klinkt heel eng en pijnlijk) waardoor je overdag gewoon alles goed kan zien.
Ideaal dus.

Ff stukje voor jullie opgezocht:

Nachtlenzen®

‘s Nachts lenzen dragen en overdag scherp zien zonder bril of lenzen

Nachtlenzen draag je alleen maar ‘s nachts. En overdag heb je dan zonder bril of lenzen het scherpste zicht. Je hoeft er niet aan te wennen, want ze voelen direct prettig aan. Terwijl jij slaapt, corrigeren de lenzen - zonder dat je er iets van merkt - je ogen.

Het Nachtlensmateriaal laat extreem veel zuurstof door en heeft daardoor de minste invloed op je oog. Nachtlenzen zijn volkomen veilig en je kunt ze de hele nacht dragen. Het is een fantastische uitvinding voor alle mensen die een bril of lenzen moeten dragen. En vooral voor mensen die soms last hebben van droge of gevoelige ogen. Steeds meer mensen kiezen voor het gemak van Nachtlenzen. Daarmee heb je volledige vrijheid, want overdag hoef je geen bril of lenzen meer te dragen.

Hoe werkt zo’n Nachtlens nu precies?

De Nachtlens heeft geen direct contact met het hoornvlies, maar drijft op de traanfilm. Door de speciale vorm van de lens zorgt de traanfilm dat de voorkant van het hoorn- vlies ietsje platter wordt. Daardoor kun je dan een of twee dagen scherp zien. Het grote voordeel van alleen s’ nachts lenzen dragen is dat je ogen overdag volledige rust krijgen.De meeste Nachtlensdragers kunnen na twee tot drie nachten de hele dag al goed zien zonder bril of lenzen. En na een week is het resultaat optimaal. Als je ‘s morgensvroeg wakker wordt, doe je je Nachtlenzen gewoon uit en ga je aan de slag.En dat geeft je een heerlijk vrij gevoel. Zonder bril of lenzen de hele dag scherp zien.

Nachtlenzen een prima alternatief voor een laserbehandeling

Veel mensen vinden een laserbehandeling eng. Bovendien is zo’n ingreep niet geheel zonder risico’s. Het principe van de Nachtlens is veel eenvoudiger en veiliger. Want mocht je om de een of andere reden je Nachtlenzen niet meer willen dragen, dan kun je altijd terug naar je lenzen of bril. Je ogen gaan dan vanzelf weer naar de oorspronkelijke situatie terug.

Er zijn veel redenen te bedenken om Nachtlenzen® te dragen

Verreweg de meeste mensen kiezen voor Nachtlenzen want zonder bril of lenzen de hele dag scherp zien, is het meest comfortabel. De Nachtlens wordt met nog meer plezier gedragen door:

mensen met droge of gevoelig ogen;
teenagers, vanaf de middelbare school;
mensen die veel lezen of computeren, of in een ruimte met airco werken;
mensen die last hebben van stofjes achter hun lenzen;
actieve mensen, sporters en in het bijzonder beoefenaars van contactsporten;
mensen die geen laserbehandeling kunnen of willen ondergaan.

Het nadeel is dat je niet even een nacht je lenzen niet in kan omdat je dan de volgende dag niet optimaal ziet. Maar verder geniet ik er met erg van.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 mar 2009 17:15

Hmm, nooit eerder van gehoord. Eerlijk gezegd geloof ik er niet zo in. 's Nachts je ogen corrigeren en dan overdag goed zien zonder hulpmiddel... :roll:
Afbeelding

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 30 mar 2009 17:24

Daphne schreef:Hmm, nooit eerder van gehoord. Eerlijk gezegd geloof ik er niet zo in. 's Nachts je ogen corrigeren en dan overdag goed zien zonder hulpmiddel... :roll:

Hahaha grappig dat je het neit gelooft.
Het is ook onvoorstelbaar.
Maar ben het levende bewijs dat het werkt.
Want heb gewoon in een bril -4,5 en ik heb nu nachtlenzen en zie echt overdag heel goed!!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 30 mar 2009 17:49

Maar ik denk niet dat dat kan bij alle sterktes, ik kan me niet voorstellen dat ze -10 kunnen corrigeren, toch? :roll:

Terug naar “Archief”