Zwanger deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meissie88

Re: Zwanger deel6

Berichtdoor meissie88 » 26 mar 2009 14:21

Lenny schreef:mwah.. tgaat.. Het houdt niet echt over. Heb weer een paar dagen gehad dat ik niets binnenhield, zelfs water kwam eruit. Ben nu bijan 7 kilo kwijt, errug!! Het gaat veel te hard richting de 50 kg zo..
Maar gister en vandaag gaat het weer aardig. Hou wel weer wat meer binnen. Ik moet er alleen zo op letten dat ik genoeg drink!

'n vriendin van m'n zus was altijd ook heelm isselijk, die woog uiteindelijk ana 't eind van d'r zwangerschap maar 2 kilo meer dan 'normaal' omdat ze zoveel afgevallen was..
Ik zeg 't niet om jou de moed in de schoenen te praten hoor! Hoop voor jou dat het echt heel gauw 'bijtrekt'!! Sterkte!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mar 2009 14:50

Mijn zus die spuugt nog steeds en houdt helemaal niks binnen (ze heeft nu sondevoeding). Ik ben benieuwd hoe ze eruit ziet. Ze is al niet de stevigste.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 26 mar 2009 16:51

ik was in totaal ook 12 kilo afgevallen :shock:
Dr is nu alweer 3 bij.
Sterkte ermee Lenny :!:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 mar 2009 16:57

Ik ben 26 juli uitgerekend. Goed idee trouwens, dat lijstje!

@Bloempie, om nog even op je vraag in het oude topic terug te komen: het is idd allemaal wel heel anders nu. De schopjes en de echobeelden enzo zijn weer net zo bijzonder en 'nieuw' als bij Timon, maar verder praktisch ben ik er toch heel anders (en minder) mee bezig. Ik kijk er wel naar uit om straks de babykamer weer helemaal in orde te maken, dan kan ik me eens even lekker helemaal richten op de nieuwe baby :D

Ik vind het trouwens nog wel even lastig wat ik met de wagen doe. Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een duo - wagen te kopen, maar voldoet zo'n meerijdplankje nou echt ook voor wat langere afstanden?

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 26 mar 2009 19:20

Haai schreef:Ik vind het trouwens nog wel even lastig wat ik met de wagen doe. Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een duo - wagen te kopen, maar voldoet zo'n meerijdplankje nou echt ook voor wat langere afstanden?

Voor langere afstanden echt niet fijn lijkt mij! Maar je kunt ook soort zitje kopen om bovenop wandelwagen te zetten.
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 mar 2009 19:49

zon ding achter de kinderwagen leek mij niks.. sowieso als je kind moe is, dan moet ie blijven staan.. ook vind ik het verder niet lekker lopen!

Ik vind de duowagen echt ideaal!! heb een voor een euro of 150.. gebruik hem nu nog steeds wel! vindt het zn geld echt meer dan waard.. maar goed ik ga dan ook veel op stap met de boys..

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 26 mar 2009 20:19

Zonnetje Uitgerekend 18 maart
rosekapje Uitgerekend
bloempie Uitgerekend 26 april
vpk Uitgerekend
elsb Uitgerekend 6 juli
haai Uitgerekend 26 juli
rosaatje Uitgerekend 11 mei
marjo Uitgerekend
petra85 Uitgerekend 25 augustus
lenny Uitgerekend 1 november

Handig zo'n lijstje. Heb hem maar even gekopieerd en ingevuld.

Even een reactie hoe je op stap gaat met 2 kleine kinderen. Tussen mijn oudste 2 zat 1,5 jaar tussen en had ook geen zin in een duowagen. En ook geen ruimte trouwens. Woonde toen in een app.
Ik had dus zo'n zitje voor boven op de kinderwagen. Nou wees gewaarschuwd. Je moet echt een sterke wagen hebben, want bij mij kiepte de wagen helemaal naar voren. En storte dus een keertje in onderweg. Mijn oudste lag op de grond en de baby lag onder in de kinderwagen. Vreselijk. En zo'n voetplankje daar moeten ze toch al wel een jaartje of 2, 3 zijn. Volgens mij is het meest kindvriendelijk een duowagen.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 26 mar 2009 20:21

Ik heb nog geen uitgerekende datum, laat het jullie wetn na de eerste echo. De vorige keer was die datum vrij onlogisch, maar uiteindelijk week ik het maar een dag af van de uiteindelijke datum.

Over dat plankje, of dat werkt hangt wel van de leeftijd van je kind af vind ik. Vanaf 2,5 werkt het wel, daarvoor lijkt me een duowagen een betere optie. Maar mijn zoon ginmg trouwens vanaf 2 nauwelijks meer in een buggy/wandelwagen; ik vind dat lopen wel heel belangrijk (al is het niet altijd praktisch).

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 26 mar 2009 20:40

Het plankje heb ik met de oudste gebruikt toen die 1,5 jaar was. Dat ging heel goed, soms wat strijd om erop te blijven staan maar dat heb je ws altijd wel. Wij wonen wel vrij dicht bij alle winkels dus ik hoefde nooit kilometers te lopen. Wel soms dat we lang onderweg waren doordat we naar veel winkels gingen.
Mijn tante vertelde laatst dat zij met haar kleinkinderen had gewandeld en dat het jochie van ruim 2 jaar in slaap was gevallen op het plankje. Hij lag met zijn hoofd op/naast de benen van zijn broertje. Alle mensen hadden gekeken hoe zij daar liep en vroegen of het wel goed ging.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 mar 2009 20:45

dat verschilt ook per kind.. Milan zat nog wel veel in de wagen.. Matteo nu eigenlijk nooit meer.. de bugaboo ligt nu al een paar maand op zolder.. terwijl we die bij milan op deze leeftijd nog veel gebruikten!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 26 mar 2009 21:14

Ik heb een draagdoek gekocht voor de baby, thomas kan dan nog lekker in de wandelwagen blijven zitten. Toen thomas nog heel klein was, huilde hij heel veel als ik met hem wandelde, dus ga nu gewoon lekker de baby bij me dragen.
En als de baby oud genoeg is voor de wandelwagen, dan kan Thomas op een meerijdplankje of een meerijzitje.
Een handig meerijzitje vind ik de Kid-Sit:
http://www.kleinedreumes.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/71b51a0e244ae92624e2b3e7c1411278
Helaas past ie niet op mijn wandelwagen. :?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 26 mar 2009 22:27

Ik ben erg benieuwd hoe het met rosekapje is...
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 mar 2009 23:05

Omdat we maar een klein huisje hebben wil ik liever geen duo-wagen, weer zo'n sta-in-de-weg erbij.. Baby in de draagzak is idd ook wel een idee, maar ik wil de kinderwagen toch ook wel gebruiken. Timon sliep daar in ieder geval erg graag in.
Zo'n stoeltje op de wagen gaat denk ik niet lukken, dat kan volgens mij niet als de kinderwagenbak maar op twee punten steunt (wat de meeste kinderwagens tegenwoordig hebben)
Bij de wagen die wij hebben 'moeten' we trouwens wel een meerijdplankje met zitje, deze: http://www.debabykraam.nl/litaf-pick-up.html , het is het enige soort wat past. Dus voordeel is dat Timon niet de hele tijd hoeft te staan. Maar goed, ik denk dat we gewoon maar af moeten wachten wat uiteindelijk echt gaat werken.

Trouwens wel grappig: ik kwam er net achter dat de echoscopiste die bij mij de echo's heeft gemaakt, de verloskundige is geweest bij mijn eigen geboorte :)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 26 mar 2009 23:41

Grappig Haai, leuk om daar achter te komen toch bijzonder.

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 27 mar 2009 09:31

Hoe is het gisteren gegaan Rosekapje?

Ik heb om 11.00 uur een afspraak voor een ctg, 'k ben benieuwd...

Terug naar “Archief”