eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Evelien » 10 mar 2009 17:36

misschien ben ik iets wat te open hierin. Maar waar ik het meest tegen op zag (maar ook wel naar verlangde) was de eerste sex. :oops: Voor mij zelf had ik er wel een bepaald beeld bij (is dat verkeerd?), niet in de verkeerde zin van het woord hoor. En dan kom je er toch achter dat het toch niet zo gaat dan dat je het gedacht had.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 10 mar 2009 18:41

Bekertje koud water naar binnen mikken als manlief staat te douchen Evelien? :lol:

Ghehe, leukste reacties krijg je dan :mrgreen:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 10 mar 2009 19:26

'het gaat vanzelf' gaat lang niet altijd op als je de vragenrubriek doorkijkt met allerlei vragen van pasgetrouwde stellen over seks.

Maarre, wat vindt je vriend er van? Vindt hij het ook eng of juist helemaal niet? En heb je er al over gepraat met hem?

Ik snap ook niet waarom je in je huwelijksnacht ineens helemaal naakt moet zijn en all the way moet gaan als je daarvoor elkaar nog nooit in ondergoed oid hebt gezien. Lijkt me nogal een grote stap.. je kunt dat beter wat rustiger aan doen. Of vóór je huwelijk of pas tijdens je huwelijk (wie zegt dat je per se ontmaagd moet worden in de huwelijksnacht tenslotte).

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 10 mar 2009 19:38

Ik ben het helemaal met je eens Hippieblijhoofd. Misschien is het ook wel handig om jullie verwachtingen van de huwelijksnacht met elkaar te bespreken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mar 2009 19:52

jamillah schreef:Bekertje koud water naar binnen mikken als manlief staat te douchen Evelien? :lol:

Ghehe, leukste reacties krijg je dan :mrgreen:

Zoiets ja :mrgreen: :wink:

miss jane
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor miss jane » 10 mar 2009 20:03

Ik denk ook dat het heel goed is om deze dingen vooraf met elkaar te bespreken. Zelf doe ik dit af en toe ook met mijn vriend en ik merk dat dit openheid en vertrouwen in elkaar geeft. Zo van: ik respecteer je dingen en je mening.

Hippieblijhoofd schreef:Ik snap ook niet waarom je in je huwelijksnacht ineens helemaal naakt moet zijn en all the way moet gaan als je daarvoor elkaar nog nooit in ondergoed oid hebt gezien. Lijkt me nogal een grote stap.. je kunt dat beter wat rustiger aan doen. Of vóór je huwelijk of pas tijdens je huwelijk (wie zegt dat je per se ontmaagd moet worden in de huwelijksnacht tenslotte).

Dit vind ik ook een erg grote stap. Het stapje voor stapje doen lijkt me voor allebei veel fijner. Er is niets dat voorschrijft dat je meteen in de huwelijksnacht 'all the way' moet gaan :wink: Aan elkaar 'wennen' en elkaar leren kennen op dit gebied vind ik dan veel belangrijker.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 mar 2009 20:06

Hippieblijhoofd schreef:Ik snap ook niet waarom je in je huwelijksnacht ineens helemaal naakt moet zijn en all the way moet gaan als je daarvoor elkaar nog nooit in ondergoed oid hebt gezien. Lijkt me nogal een grote stap.. je kunt dat beter wat rustiger aan doen. Of vóór je huwelijk of pas tijdens je huwelijk (wie zegt dat je per se ontmaagd moet worden in de huwelijksnacht tenslotte).

Dat lijkt me ook heel raar ja... Als je weet dat je gaat trouwen, dan kan je ook wel wat verder gaan dan alleen een kusje en een knuffel. Bouw het rustig op. Natuurlijk is elke stap heel spannend, dus daar moet je ook uitgebreid de tijd voor nemen, vooral om ervan te genieten.
Verder ben ik het met iedereen eens dat je man 10000 keer moet zeggen dat hij je mooi vindt :) Dat is nu eenmaal heel belangrijk voor een vrouw, zelfs voor degenen die zich verder niet zo druk maken om uiterlijk. Vrouwen willen mooi gevonden worden, in ieder geval door hun man. Dat is heel normaal.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 10 mar 2009 20:37

Wat ben ik blij te lezen dat er velen van jullie voor een stap-voor-stap-manier kiezen/hebben gekozen! Ik had altijd de indruk dat velen direct all the way gingen/gaan, wat mijzelf absoluut niet prettig lijkt... vooral omdat veel vrouwen zich nogal ongemakkelijk voelen bij de eerste keer en daardoor alles niet helemaal soepeltjes loopt. (met wellicht seksuele problemen als gevolg)
Fijn te lezen dat jullie daar tijd voor willen nemen!
En Kirsten: ik ben blij dat je dat tegen je vriend hebt gezegd en hij dat accepteert, maar eigenlijk vind ik dat ook vanzelfsprekend.... ik vind dat men in een relatie het vertrouwen moet hebben dat als een van de twee niet verder wil gaan, de ander dit ook accepteert!

Verder: Mijn man en ik waren ook voor ons huwelijk al heel veel samen en waren dus nogal veel van elkaar gewend. Naaktheid en seksualiteit waren bij ons geen issue meer. (ja, foei! [-X )
We moesten eerder wennen aan het samenwonen an sich: hij ergerde zich bijv. aan mijn rondslingerende boeken/kranten/schoenen en ik ergerde me aan zijn rondslingerende koffiemokken en serviesgoed..... :lol:

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 10 mar 2009 20:45

Voordat ik verkering had, was ik ook heel bang om iets meer te laten zien dan dat andere mensen kunnen zien, maar dat was eigenlijk ook wel snel over. De eerste keer zwemmen ben ik vanuit mn kleedhokje zo het zwembed ingerend...(en ik hou helemaal niet van in 1x in het water springen) maar was toen ook bang om 'gekeurd' te worden. Wij zijn zowiezo best wel knuffelig, dus misschien scheelt dat ook wel.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

miss jane
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor miss jane » 10 mar 2009 21:15

Dat scheelt wel denk ik, omdat je dan toch meer aan elkaar went en ook het 'aan elkaar zitten'. Heel anders is het wanneer je niet zo knuffelig bent, het duurt dan denk ik ook langer voor je op dit gebied helemaal aan elkaar bent gewend en steeds een stapje verder wil gaan.

Rinus88
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rinus88 » 10 mar 2009 21:42

Zit zelf niet zo met dat in ondergoed tegenover hem staan ofzo, al zal ik de komende jaren altijd nog wel een beetje onzeker daarover blijven hoevaak hij ook zegt dat hij me zo mooi vindt.
Wel hebben wij afgesproken dat we de deur van de douche enzo op slot houden als we getrouwd zijn. Het lijkt ons toe dat elkaars naaktheid dan wat bijzonderder en romantischer blijft en dat je het blijft associëren met sex ipv met poepen en oksels ontharen. :roll: Maar dat is nu onze mening :wink:
26 juni is onze grote dag!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2009 23:56

Vrouw Kareltje schreef:Zo, ik ben helemaal nieuw hier op het forum. Ik heb de onderwerpen door gekeken, maar zag niets wat antwoord op mijn vraagjes geeft. Ik hoop bijna te trouwen. Ik heb een fantastische vriend. Ondanks dat hij regelmatig zegt dat hij mij mooi vind, vind ik het eng dat hij mij in ondergoed of naakt gaat zien. Ik wil mezelf niet verbergen voor hem door in de badkamer om te kleden of altijd het licht uit te hebben. Hoe ervaarden jullie die eerste dagen samen? Hebben jullie tips voor mij om van mijn onzekerheid af te komen? Hoe gingen jullie hiermee om en voelden jullie je onzeker? Ik wil niet inhoudelijk op seksualiteit ingaan, maar graag praktische informatie.

Dat gezamelijke zwemuurtje is wel een hele goede tip. Als je getrouwd bent is het vrij normaal dat je elkaar naakt ziet. Daar ontkom je sowieso niet aan. :) Maar als je elkaar nog nooit ondergoed hebt gezien ofzo is de stap wel gelijk heel groot. Dus inderdaad, bouw dat op voor je getrouwd bent zodat die stap dan niet meer zo groot is. Je gaat je dan vast veiliger voelen als je over die eerste drempel heen bent.

Je gaat trouwen, je wil de rest van je leven met elkaar samen zijn. Dan moet er op dit punt ook vertrouwen zijn. Werk daar naartoe. Praktisch, door dat zwemuurtje of hoe dan ook en door er samen over te praten. Want dan leer je iets anders kijken, door zijn ogen zeg maar. Want je angst heeft te maken met je visie op jezelf, hoe jij jezelf ziet. En en dat is nou niet aan de orde. Dat zie je namelijk ook als je je in een gesloten badkamer omkleedt, helemaal als daar een mooie spiegel hangt. Het gaat er om dat hij jou ziet. Dus gaat het er ook om hoe hij jou ziet. Hij heeft geen onzekerheid en vindt je mooi, anders zou hij nooit met je willen trouwen. En als hij dat vindt, vind hij je ook mooi zonder kleren aan. En waar hoef je dan bang voor te zijn?

Succes!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 11 mar 2009 08:12

.... en vergeet niet dat veel mannen net zo onzeker zijn! Ze laten het niet zo zien (laat staan dat ze er veel over praten!), maar ook zij maken zich zorgen! (of ze het wel goed doen, of hun buikje niet te dik geworden is, of ze wel 'goed' in bed zullen zijn ( :? ja, helaas, daar zijn (velen) bang voor!), enz, enz.)...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 mar 2009 10:33

Vergeet de onzekerheid niet over een teveel of tekort aan borsthaar ;)
pobody's nerfect

miss jane
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor miss jane » 11 mar 2009 10:51

Zeker, ik denk dat er ook maar weinig mannen zijn die deze onzekerheid niet over iets hebben...

Terug naar “Archief”