de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Re: de pil deel 2

Berichtdoor kirsten » 03 mar 2009 16:51

Is dan NFP niets voor jullie?

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 04 mar 2009 11:54

Tja...voor mijn gevoel maakt het dus niet uit of je NFP of de pil gebruikt, komt op hetzelfde neer maar ik vind het idee van hormonen helemaal niets... #-o

Maar goed, we zijn er nog niet over uit, en zolang we nog niet weten wat we wel willen blijf ik 'm denk ik maar slikken anders hoeven we dalijk helemaal niet meer te verzinnen wat ons het beste lijkt!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 mar 2009 12:47

Het is al eens vaker aangehaald: 'met verstand bij je vrouw liggen'. Ik vind dat je daar je financiële verantwoordelijkheid echt in mee mag nemen!
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mar 2009 15:31

Jo'tje schreef:Het is al eens vaker aangehaald: 'met verstand bij je vrouw liggen'. Ik vind dat je daar je financiële verantwoordelijkheid echt in mee mag nemen!
helemaal mee eens!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 mar 2009 17:11

Lastig Alries, maar had je dan niet beter nog een jaar kunnen wachten om te trouwen? dan kun je lekker nog sparen en dan zit je ook niet mer het gedoe van wel/niet pil, wat dan wel/niet.
Maar goed dit is persoonlijk (maar ik bekijk het zelf meestal zo op die manier) en kan me voorstellen dat jullie niet meer een jaar langer willen wachten ook al moet je er financieel nog even flink aan trekken.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 05 mar 2009 18:28

Soms is dat niet echt een optie een jaar wachten. Dan zouden wij nog minimaal 4 jaar moeten wachten en dat lijkt me ook niet zo erg slim.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 07 mar 2009 11:08

Iedereen moet z'n eigen keuzes hierin maken natuurlijk, en dan is belangrijk waar je je goed bij voelt.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 07 mar 2009 11:49

Dat is idd waar.
En ik vind idd. NFP en de pil ook wel op hetzelfde neer komen. Al kan NFP misschien relaxter zijn als je last heb van hormonen, maar als je dan niet hebt dan zou ik me daar verder niet druk over maken.
Verder heb je de financiële verantwoordelijkheid voor het huis genomen, dat lijkt me toch ook zwaar wegen in het nog even wachten met kinderen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mar 2009 13:24

En toch vraag me ik me nog steeds af of financiën echt een reden zijn om de pil te gaan slikken. Want ik geloof echt wel dat je het best redt, als je toch een kindje krijgt, al heb je het financieel niet zo breed. En ik vind NFP net zo goed 'voorbehoedsmiddel' als de pil, alleen krijg je idd geen hormonen binnen (maar is dat verkeerd dan, moet je zwanger worden, dan krijg je een stoot rare hormonen je lijf binnen, dat wil je niet weten, en ze zijn er ook niet zomaar uit ;) )
Ik moet de pil nog steeds aanvragen :oops: Ben ondertussen al twee keer ongesteld geweest. Niet zo handig dus. En ik was het ook al weer na 3,5 weken, de tweede keer, en daar heb ik geen zin in. Ik ga hem lekker doorslikken, of gewoon na 4 weken weer ongesteld zijn. Oke, maandag ga ik het echt doen :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 mar 2009 17:12

MissF schreef:En toch vraag me ik me nog steeds af of financiën echt een reden zijn om de pil te gaan slikken. Want ik geloof echt wel dat je het best redt, als je toch een kindje krijgt, al heb je het financieel niet zo breed. En ik vind NFP net zo goed 'voorbehoedsmiddel' als de pil, alleen krijg je idd geen hormonen binnen (maar is dat verkeerd dan, moet je zwanger worden, dan krijg je een stoot rare hormonen je lijf binnen, dat wil je niet weten, en ze zijn er ook niet zomaar uit ;) )

Ja, daar ben ik helemaal mee eens!
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mar 2009 17:25

Daphne schreef:
MissF schreef:En toch vraag me ik me nog steeds af of financiën echt een reden zijn om de pil te gaan slikken. Want ik geloof echt wel dat je het best redt, als je toch een kindje krijgt, al heb je het financieel niet zo breed. En ik vind NFP net zo goed 'voorbehoedsmiddel' als de pil, alleen krijg je idd geen hormonen binnen (maar is dat verkeerd dan, moet je zwanger worden, dan krijg je een stoot rare hormonen je lijf binnen, dat wil je niet weten, en ze zijn er ook niet zomaar uit ;) )

Ja, daar ben ik helemaal mee eens!
ik denk het ook wel idd. Zelfs op 1 salaris zie ik gezinnen rondkomen dus.. ik denk dat je gewoon prioriteiten moet nemen (tenminste... dat lijkt mij wel dan. Je kan dan met 1 salaris dan misschien geen Esprit of Mexx kopen (mss wel in de uitverkoop) maar kleertjes van de Zeeman vind ik ook superstoer :!:

Ik slik wel de pil omdat ik gewoon heftig ongesteld wordt altijd. Ik was het dan ook altijd 7 dagen. Nu met pil 5 dagen. Bovendien hebben wij 1 slaapkamer en ik zit nog met een opleiding. Ik mag het misschien niet zeggen maar dan kies ik er voor om toch een beetje te plannen: als ik mijn opleiding af heb ziet het er financieel beter uit voor ons, heb ik een volwaardig inkomen en hebben we beter kans dat we over 2 jaar dus wel een groter huis kunnen kopen. Bovendien vind ik het zonde om te stoppen met m'n opleiding. Met kinderen maak je het minder snel af denk ik.. En ik ben ook nog "maar" 22 jaar dus ik vind mijzelf ook nog jong.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 07 mar 2009 17:28

Zo zie ik het ook missF, denk niet dat het de bedoelong is om vanwege de financien een zwangerschap tegen te houden, dan kun je denk ik beter wachten tot je wat meer gespaart heb als je denk te weinig geld te hebben voor een kind.
Maar vind ook wel dat een kind helemaal niet zoveel kost als dat men vaak denk.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 mar 2009 18:05

Dat denk ik dus ook. Je krijgt ook kinderbijslag. Veel mensen doen net of dat wat ze krijgen 'niks' is. Je bent echter als ouders niet verplicht om je kind allemaal Jottum, Mexx, Villa Happ en weet ik wat voor kleren aan te trekken; Zeeman-spullen zijn ook prima voor een baby. Vind ik dan.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mar 2009 18:11

Ik vind het niet erg hoor, als mensen de pil slikken, maar noem dan niet als reden dat het financieel niet kan, wan dat is denk ik in veel gevallen niet waar. Je kunt best als reden hebben dat je nu nog geen dure kleertjes kunt kopen, of dat je er nog gewoon geen zin in hebt. Ik vind het allemaal best. Wij hebben ook bewust even gewacht met een poging wagen, en dat heb ik ook altijd eerlijk verteld als mensen het vroegen. Daar stonden wij gewoon achter.
Maar als je wilt geef je borstvoeding dat is gratis, en heb je alleen luiers, maar die kun je wel kopen van de kinderbijslag (al is dat echt wel weinig hoor, maar met een baby moet dat te redden zijn, met oudere kinderen misschien moeilijker, maar ook dan is het maar net wat je uit wilt geven)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mar 2009 18:15

MissF schreef:Ik vind het niet erg hoor, als mensen de pil slikken, maar noem dan niet als reden dat het financieel niet kan, wan dat is denk ik in veel gevallen niet waar. Je kunt best als reden hebben dat je nu nog geen dure kleertjes kunt kopen, of dat je er nog gewoon geen zin in hebt. Ik vind het allemaal best. Wij hebben ook bewust even gewacht met een poging wagen, en dat heb ik ook altijd eerlijk verteld als mensen het vroegen. Daar stonden wij gewoon achter.
Maar als je wilt geef je borstvoeding dat is gratis, en heb je alleen luiers, maar die kun je wel kopen van de kinderbijslag (al is dat echt wel weinig hoor, maar met een baby moet dat te redden zijn, met oudere kinderen misschien moeilijker, maar ook dan is het maar net wat je uit wilt geven)
Ik snap het :) ik vind ook idd dat je prioriteiten moet stellen als je eenmaal kinderen hebt. En dat het dan best wel te redden in met kinderbijslag enzo ! Ik had toch niet het idee gegeven dat dat niet zo is? :oops:
Weet je, het is allemaal zo #&$(@)@*#&@! om mensen een reden te moeten geven wanneer je kinderen "moet" krijgen enzo. Als jij even wilt wachten, prima! Als ik even wil wachten om een bepaalde reden, prima!
Mijn collega barstte ooit in huilen uit omdat iemand vroeg: "En wanneer ga jij zwanger worden?" Ze had nl de grootste moeite met kinderen krijgen (1x een miskraam gehad van haar 2e man) en nu is ze inmiddels gescheiden. Kijk, er kan ook een heel verhaal achter schuilen waarom iemand (nog) geen kinderen heeft. Het belangrijkste is dat je samen met God je leven bepaalt, en niet iemand die buiten je huwelijk staat.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”