Moderator: Moderafo's
helemaal mee eens!Jo'tje schreef:Het is al eens vaker aangehaald: 'met verstand bij je vrouw liggen'. Ik vind dat je daar je financiële verantwoordelijkheid echt in mee mag nemen!
MissF schreef:En toch vraag me ik me nog steeds af of financiën echt een reden zijn om de pil te gaan slikken. Want ik geloof echt wel dat je het best redt, als je toch een kindje krijgt, al heb je het financieel niet zo breed. En ik vind NFP net zo goed 'voorbehoedsmiddel' als de pil, alleen krijg je idd geen hormonen binnen (maar is dat verkeerd dan, moet je zwanger worden, dan krijg je een stoot rare hormonen je lijf binnen, dat wil je niet weten, en ze zijn er ook niet zomaar uit)
ik denk het ook wel idd. Zelfs op 1 salaris zie ik gezinnen rondkomen dus.. ik denk dat je gewoon prioriteiten moet nemen (tenminste... dat lijkt mij wel dan. Je kan dan met 1 salaris dan misschien geen Esprit of Mexx kopen (mss wel in de uitverkoop) maar kleertjes van de Zeeman vind ik ook superstoerDaphne schreef:MissF schreef:En toch vraag me ik me nog steeds af of financiën echt een reden zijn om de pil te gaan slikken. Want ik geloof echt wel dat je het best redt, als je toch een kindje krijgt, al heb je het financieel niet zo breed. En ik vind NFP net zo goed 'voorbehoedsmiddel' als de pil, alleen krijg je idd geen hormonen binnen (maar is dat verkeerd dan, moet je zwanger worden, dan krijg je een stoot rare hormonen je lijf binnen, dat wil je niet weten, en ze zijn er ook niet zomaar uit)
Ja, daar ben ik helemaal mee eens!
Ik snap hetMissF schreef:Ik vind het niet erg hoor, als mensen de pil slikken, maar noem dan niet als reden dat het financieel niet kan, wan dat is denk ik in veel gevallen niet waar. Je kunt best als reden hebben dat je nu nog geen dure kleertjes kunt kopen, of dat je er nog gewoon geen zin in hebt. Ik vind het allemaal best. Wij hebben ook bewust even gewacht met een poging wagen, en dat heb ik ook altijd eerlijk verteld als mensen het vroegen. Daar stonden wij gewoon achter.
Maar als je wilt geef je borstvoeding dat is gratis, en heb je alleen luiers, maar die kun je wel kopen van de kinderbijslag (al is dat echt wel weinig hoor, maar met een baby moet dat te redden zijn, met oudere kinderen misschien moeilijker, maar ook dan is het maar net wat je uit wilt geven)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten