De strategie van Wilders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kitty
Mineur
Mineur

Re: De strategie van Wilders

Berichtdoor Kitty » 17 feb 2009 00:26

Zie je, christenen zien gewoon overal wonderen. :-k
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 17 feb 2009 08:28

Optimatus schreef:Laat het vulgus een keer regeren en dan plettert de wrakke constellatie meteen in elkaar (zie voorbeeld FPÖ in Oostenrijk).

Dan moeten we niet vergeten dat dit wel veel schade aan kan richtingen en het vertrouwen in de politiek nog minder wordt.

Het aparte nu is dan andere politieke partijen veel minder media-aandacht krijgen. Kunnen zij niet iets doen om de aandacht van Wilders weg te halen?
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 feb 2009 12:01

Wilders is een extremist. Hij zal uiteindelijk zodanig radicaliseren dat hij ook door zijn eigen dienaren als uitschot zal worden gezien.

Hoewel... hij zou natuurlijk ook gouverneur van Limburg kunnen worden en dan met zijn audi TT kunnen gaan scheuren. Ik geloof dat Petzner nog een nieuw kameraadje zoekt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 feb 2009 00:02

Ach het volk krijgt wat het wilt. Maar natuurlijk ging Wilders bewust voor de aandacht van de media naar GB, dat ligt er dik bovenop maar de meeste mensen trappen daar nu eenmaal met open ogen in. En ach, Wilders in de regering vind ik een ramp, maar met de CU ben ik ook absoluut niet blij.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 feb 2009 00:30

Helaas krijgt het volk de regering die het verdient.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 18 feb 2009 13:29

Ik begrijp niet waarom je je zo druk maakt om Wilders. Daarnaast vind ik het raar dat Wilders het Verenigd Koninkrijk niet in mag. Dat Wilders dat laatste feit gebruikt, is niet meer dan logisch. Dat zou iedere politicus doen.

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 18 feb 2009 13:52

Optimatus schreef:Wel, in Oostenrijk was het een verademing dat de SPÖ na een periode van 1970 - 2000 niet regeerde.

Nu vond ik Dr. Jörg Haider in alle opzichten superieur aan Wilders, maar dat terzijde.

Haha ja we hebben wel weer kunnen lachen met die Haider. Een echte rechts extremist heeft altijd een hekel aan homo's en die haat droeg hij ook publiekelijk uit. Toen hij dood was, kwam men erachter dat hij al jarenlang een geheime homo-relatie had...

Dus misschien dat we er ooit achter komen dat Wilders stiekum eigelijk 5 X per dag op zijn kleedje naar het oosten bid. :wink:

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 19 feb 2009 15:24

Optimatus schreef:Wilders is een extremist. Hij zal uiteindelijk zodanig radicaliseren dat hij ook door zijn eigen dienaren als uitschot zal worden gezien.

Formeel heeft hij geen 'dienaren', dat wil zeggen leden, wat hem binnen de PVV-organisatie een sterke positie geeft. Wat in ieder geval wel duidelijk lijkt is dat de PVV niet zonder Wilders kan omdat zeker 90% van de media-aandacht rondom de PVV over Wilders gaat.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 04 mar 2009 15:20

Optimatus schreef:Toen Haider zich te pletter reed, merkte ik dat dat ik er mee bezig was.

Achteraf bekeken heb ik mijn reactie toch aangepast, ik vond hem zelf niet zo netjes namelijk.

Persoonlijk zal ik zelf nooit op Wilders stemmen, eveneens zou ik ook nooit op Haider gestemd hebben, mocht ik in die positie verkeren.

Haider heeft sympathie getoond voor enkele oud nazi-leden. Ook was hij niet aanwezig in 1995 bij de vijftigste herdenking van slachtoffers van het kamp Mauthausen. Hier werden volgens hem geen Joden vermoord, het fungeerde enkel als strafkamp, aldus Haider. Ook stond hij erom bekend veel contacten te onderhouden met vermeende Holocaustontkenners.

Ik weet niet wie ik erger vind, Williams of Haider. Wilders vind ik dan nog mild met zijn armtierige filmpje en zijn standpunt om de Koran binnen Nederland te verbieden, dat hem lang van zijn leven niet gaat lukken. Jouw bericht van 07:58 op di 16 februari jl. las ik dan ook met grote verbazing, het sloeg nergens op.
Laatst gewijzigd door Lovely op 04 mar 2009 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 mar 2009 16:39

Erg lovely.

gimpy
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor gimpy » 18 mar 2009 10:15

Sabra schreef:Ik begrijp niet waarom je je zo druk maakt om Wilders.

Nee dat snap ik inderdaad ook niet. en ik snap al helemaal niet dat er zoveel Nederlanders hem serieus nemen.

Die Wilders kan echt zoveel onzinnige domme dingen roepen (en dit duizend keer herhalen) en een groot deel van de bevolking trapt er gewoon in. Ik vindt Wilders meestal maar erg dom overkomen. Maarja dat is zijn manier om aan te sluiten bij een groot deel van de bevolking.

Moet je je eens voorstellen dat hij een in een crisistijd premier zou zijn :oops: :-k 8-[ :shock:

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 18 mar 2009 10:37

gimpy schreef:Nee dat snap ik inderdaad ook niet. en ik snap al helemaal niet dat er zoveel Nederlanders hem serieus nemen.

Die Wilders kan echt zoveel onzinnige domme dingen roepen (en dit duizend keer herhalen) en een groot deel van de bevolking trapt er gewoon in. Ik vindt Wilders meestal maar erg dom overkomen. Maarja dat is zijn manier om aan te sluiten bij een groot deel van de bevolking.

Gevalletje van kennis hebben en goed gebruik weten te maken van massahysterie. :mrgreen: Of Wilders dom is laat ik daarbij maar even in het midden liggen...
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 18 mar 2009 21:40

Ik vind het altijd idd wel erg gemakkelijk op een dergelijke manier iemand 'dom' te noemen. Wat in feite bedoel je dat tussen de regels door wel Harm-J. Wat is het toch altijd met Nederlanders dat zodra ze het met iemand niet eens zijn iemand 'dom' noemen of 'niet serieus' gaan nemen.

Ik ben het niet eens met Wilders, ik noem hem echter niet dom en neem hem zeker serieus. Hoe ging dat toch ook maar met Fortuyn, men zegt nu dat Fortuyn tenminste 'stijl' had en 'erover nadacht', boeken schreef en een visie had. Terwijl 'ze' hem bij leven ook belachelijk maakten en hem 'maar van alles vond roepen'.

Zelf stem ik niet op dergelijke mensen omdat mijn visie op de wereld en de mensheid anders is, echter ik vind dit zo typerend voor Nederlanders dat ik het toch even wou opmerken.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 19 mar 2009 00:15

Ik weet niet of het typerend is voor Nederlanders, maar ik vind het in ieder geval wel dom. :)
Je kunt Wilders wel dom noemen, maar ondertussen heeft-ie wel een fors deel van de Nederlanders achter zich aan. Doe dáár wat aan!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 mar 2009 06:45

Er schijnt ook een heel deel op Wilders te stemmen als tegenstem van de huidige coalitie. Dus dat heeft niets te maken met de inhoudelijke punten van Wilders.

Ik vind het bij het vragenuurtje wel altijd erg opvallen wanneer er een PVV'er aan het woord is. Dan hoef ik het scherm en de naam nog niet eens te zien, maar aan de taalgebruik hoor je al dat het een PVV'er is. Ik hoop echt niet dat dit een normale manier van communiceren wordt binnen de 2de kamer. Ik vraag mij ook af waarom je krachttermen, beledigingen en verwensingen moet gebruiken om je standpunt duidelijk te maken terwijl je vind dat de jouwe goed zijn.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”