Moderator: Moderafo's
tante schreef:Vind je dat serieus een antwoord?
Denkertje21 schreef:Ik schrik hier echt van. Dat betekent dus dat we visies van panelleden niet ter discussie mogen stellen en pannelleden niet mogen bevragen. Puur omdat het een dominee is? En puur omdat je ze niet tegen je in het harnas wilt jagen?
Dát doen we toch niet? In alle openheid wordt er een vraag gesteld over een visie. Een vraag, geen aanval!
Zeker in onze gezindte is het al bon ton, dat een dominee op een voetstuk wordt gezet. Maar die enige die mensen op een heel speciaal voetstuk zet, apart zet, is God zelf.
Ik zou het heel vreemd vinden als ds Heikamp of welke andere dominee dan ook, zich zou terugtrekken omdat niet iedereen het met hem eens is.
henkie schreef:tante schreef:Vind je dat serieus een antwoord?
Waarom is het géén antwoord op de vraag?Denkertje21 schreef:Ik schrik hier echt van. Dat betekent dus dat we visies van panelleden niet ter discussie mogen stellen en pannelleden niet mogen bevragen. Puur omdat het een dominee is? En puur omdat je ze niet tegen je in het harnas wilt jagen?
Dát doen we toch niet? In alle openheid wordt er een vraag gesteld over een visie. Een vraag, geen aanval!
Zeker in onze gezindte is het al bon ton, dat een dominee op een voetstuk wordt gezet. Maar die enige die mensen op een heel speciaal voetstuk zet, apart zet, is God zelf.
Ik zou het heel vreemd vinden als ds Heikamp of welke andere dominee dan ook, zich zou terugtrekken omdat niet iedereen het met hem eens is.
Maar natuurlijk mag je ze bevragen. Bel hen eens op of loop er naar toe zou ik zeggen. De vragenrubriek is er om de visie van een panellid te horen, niet jouw commentaar. Dat het om een dominee gaat is natuurlijk nonsense want 1/3 van de deskundigen heeft niet die titel en voor hen geldt hetzelfde.
henkie schreef:
Dat verschil in inzicht heeft wellicht alles te maken met de belangen die je vertegenwoordigd. Ik begrijp dat jij graag je mening geeft en daar voor op komt en dat je daar waarde aan hecht. De redactie heeft mijns inziens een iets hoger belang namelijk de voortgang van de vragenrubriek en de mogelijkheid om anoniem een probleem voor te leggen aan een deskundige. Dat staat of valt mede met het al dan nooit aanvallen van een panellid.
Ik snap overigens het probleem niet zo. De vraagsteller wil een antwoord over de visie van ds. Heikamp en krijgt die ook. Dat er ook andere standpunten zijn over dit onderwerp staat ook in de vraag genoemd.
jan33willem schreef:De voortgang van de vragenrubriek is inderdaad belangrijk, maar de redactie heeft ook de verantwoordelijkheid om de kwaliteit van de antwoorden in de gaten te houden. Als ik in de redactie van de vragenrubriek gezeten had, zou ik dit antwoord niet geplaatst hebben, omdat a) het de vraagsteller met een kluitje het riet in stuurt, b) het alleen het persoonlijke gelijk van de beantwoorder benadrukt, en c) het een aantal twijfelachtige argumenten bevat (met name: de vergelijking met J. de Doper en het aanhalen van het eerste gebod dat over een hele andere kwestie gaat).
Kitty schreef:Het beheer van refoweb staat kennelijk achter de gegeven antwoorden, anders laat je zulke antwoorden niet toe, tenminste dat kan ik me dan niet zo goed voorstellen.
henkie schreef:Begrijp ik het nu goed dat jij zelf zou willen bepalen wat een juist antwoord is en wanneer iets kwaliteit is? Dan zou je aan Jan33willem genoeg hebben als panel. En hoe ga je dat doen met zaken waar je geen verstand van hebt?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten