Moderator: Moderafo's
Elsa schreef:
Daarom denk ik dat we gewoon meer afhankelijk van de Heere moeten leven. Als Hij de kindjes schenkt, dan schenkt Hij de kracht erbij om ze op te voeden.
paprikameisje2 schreef:ik kan het niet altijd leuk vinden dat ik uit een groot gezin kom. heeel erg weinig privacy. alleen mijn buro maar. voor de rest moet ik met allessamen doen. Kan savonds nooit lekker gitaar spelen, moet altijd rekening houden dat er dan boven mesnen liggen te slapen. k moet altijd in eht donker na bed, anders worden mijn zusjes wakker. Veel helpen in de huihouding. (heb ik trouwens geen problemen mee)
Sabra schreef:Elsa schreef:
Daarom denk ik dat we gewoon meer afhankelijk van de Heere moeten leven. Als Hij de kindjes schenkt, dan schenkt Hij de kracht erbij om ze op te voeden.
Zo gemakkelijk gaat het dus niet. Als wij als mensen iets doen, wil niet zeggen dat God ons dan maar alles geeft om het op te lossen.
Het krijgen van kinderen is iets wat volledig in de verantwoordelijkheid van de mensen ligt. God maakt niet zwanger, met alle eerbied gezegd, dat doen we zelf.
trijntjejohanna schreef:paprikameisje2 schreef:ik kan het niet altijd leuk vinden dat ik uit een groot gezin kom. heeel erg weinig privacy. alleen mijn buro maar. voor de rest moet ik met allessamen doen. Kan savonds nooit lekker gitaar spelen, moet altijd rekening houden dat er dan boven mesnen liggen te slapen. k moet altijd in eht donker na bed, anders worden mijn zusjes wakker. Veel helpen in de huihouding. (heb ik trouwens geen problemen mee)
daar heb je ook wel gelijk in, het is ook niet altijd even leuk.. maar er wordt ook vaak gezegd dat je dan te weinig liefde en aandacht krijgt en dat vind ik onzin, tenmisnte bij ons was het niet zo!ik hebnu gelukkig sinds 2 jaar een eigen kamer en ja dat is wel een hele verademing.. we wonen met zn negenen in een rijtjes huis en hebben 6 slaapkamers. dus bijna allemaaleen eigen behalve mijn 2 broertjes. mijn broer slaapt op de overloop van de zolder, want die is alleen in het weekend thuis en slaapt dan toch alleen maar![]()
TheKeimpe schreef:Sabra schreef:Elsa schreef:
Zo gemakkelijk gaat het dus niet. Als wij als mensen iets doen, wil niet zeggen dat God ons dan maar alles geeft om het op te lossen.
Het krijgen van kinderen is iets wat volledig in de verantwoordelijkheid van de mensen ligt. God maakt niet zwanger, met alle eerbied gezegd, dat doen we zelf.
BLEH!Ik vrees dat je, wanneer je gewoon doet zoals je geschapen bent, je wel degelijk mag zeggen dat God dan voor je zorgt. Dus als jij, gewoon via een natuurlijke weg, kinderen KRIJGT, dan mag je wel zeker op God vertrouwen dat Hij je de kracht wil geven om je te helpen ze op te voeden.
Ikke21 schreef:Er zijn ook mensen die maar 2 kinderen hebben en die ook niet goed opvoeden, volgens mij heeft dat niks met het aantal te maken!!
Ikke21 schreef:Er zijn ook mensen die maar 2 kinderen hebben en die ook niet goed opvoeden, volgens mij heeft dat niks met het aantal te maken!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten