Heidebloem schreef:Daar heb je wel gelijk in missF, ik probeer me soms ook voor te bereiden op mindere tijdenBen ik er alvast een beetje aan gewend.
Haha, ja, kan geen kwaad

Moderator: Moderafo's
Heidebloem schreef:Daar heb je wel gelijk in missF, ik probeer me soms ook voor te bereiden op mindere tijdenBen ik er alvast een beetje aan gewend.
MissF schreef:Heidebloem schreef:Daar heb je wel gelijk in missF, ik probeer me soms ook voor te bereiden op mindere tijdenBen ik er alvast een beetje aan gewend.
Haha, ja, kan geen kwaadIk ben opgegroeid met 'geld uitgeven' en niet echt met sparen. Mijn man is enorm van sparen, soms te erg. Maar een beetje een middenweg zoeken kan geen kwaad. Ik hou er niet van om krap te zitten, omdat er gespaard moet worden, maar alles over de balk smijten vind ik ook niet nodig.
Acire schreef:Ja, jij pimpt toch ook je computer ofzo?
Heidebloem schreef:@Riska; helemaal mee eens. Het is denk ik heel goed om eerst goed met geld om te leren gaan voor je het uit kunt geven
ComputerHeidebloem schreef:Wanneer kopen jullie iets nieuws? Als het oude kapot is, of niet meer hip, of als je meer eisen er aan gaat stellen?
Mijn computer loopt regelmatig vast en hij krijgt steeds meer kuren. Maar ik twijfel of ik een nieuwe zal kopen, hij doet het nog wel en ik kan 'm gebruiken voor wat ik wil. Alleen duurt het langer, frustreert hij en maakt hij veel herrie.
En mijn fototoestel, is nog prima, maar foto's maken is een grote hobby en ik merk dat ik meer eisen aan een camera ga stellen.
Aan de ene kant wil ik niet meedoen aan de consumptie- en wegwerpmaatschappij, aan de andere kant zijn er genoeg dingen die ik wel op gebruik, zo koop ik pas een nieuwe fiets als de oude niet meer te repareren valt. En een nieuwe mobiel heb ik nog nooit gekocht, altijd eentje van de postbank of gekregen.
Hoe gaan jullie daarmee om?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten