Verstandkies trekken, pijn of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 28 okt 2008 10:32

Of als je tandarts zei 'je moet ze maar laten trekken', en je hebt er geen geld voor 8)

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 28 okt 2008 10:41

Zelf eruit slopen :mrgreen:

Gelukkig heb ik daar wel een verzekering voor, maar zolang die kiezen me niet in de weg zitten...

Overigens heb ik wel 4 'valse' kiezen laten trekken (de eersten in het rijtje), vond ik ook geen pretje.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 28 okt 2008 11:54

Ik heb er drie die al jarenlang aan het doorkomen zijn, zo'n twee weken per jaar heb ik er last van, maar vor de rest niet echt. En als ik sommige verhalen zo eens lees laat ik het ook maar lekker zo! ;)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 28 okt 2008 13:23

2 getrokken, en nergens last van, mijn man 1 ook nergens last van

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 28 okt 2008 14:37

Ik heb bij de tandarts 2 verstandskiezen ineens laten trekken. De 1e had ie er zo uit, maar de 2e wilde niet. De wortels zaten iets krommer dan hij zo op de foto kon zien. "Maar ik ZAL het winnen!" En hij heeft gewonnen. Hij heeft de kies stukgeboord en vervolgens eruit getrokken. Weinig pijn aan gehad.

Ik liep na de behandeling terug naar de auto, die ik ergens in het centrum had geparkeerd. Ik zag veel mensen erg vreemd naar me kijken, maar ik had niets in de gaten. Eenmaal in de auto keek ik in de spiegel, en toen bleek dat mijn halve gezicht onder het bloed zat. Alleen dat voelde ik niet uit mijn mond lopen natuurlijk, door de verdoving.. :mrgreen:

Bij de kaakchirurg heb ik wel horrortaferelen meegemaakt. Willen mensen dat horen? Ik vraag dit maar ff, want ik wil geen mensen onnodig bang maken namelijk... 8)
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 28 okt 2008 14:41

Persoonlijk zou ik kiezen ook liever laten trekken door de tandarts dan door de k(r)aakchirurg.
AfbeeldingAfbeelding

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 28 okt 2008 17:49

Hahahaha :D

Wat een heerlijke horror verhalen! :D Ik lig hier helemaal dubbel van het lachen
Zelf heb ik geen ervaring met verstandkiezen trekken, maar ik heb verschillende verhalen gehoord, mensen die een week met een dikke wang rondwandelen, en er half ziek van zijn. Maar ook mensen die vrolijk en blij verder dartelen!

Zelf heb ik vroeger nare ervaringen met kiezen trekken, het waren maar melkkiezen... maar das al erg genoeg.(ik heb er geen eentje gewoon gewisseld, maar die *piep*tandarts heeft ze allemaal bij voorkeur getrokken :( )
t Is een wonder dak niet bang ben geworden voor de tandarts :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 okt 2008 17:52

Ik heb ze allevier (nog) niet, en heb, net als jij Saskia, een paar dagen per jaar last ervan, dan komen ze opeens weer even door ofzo, maar ze verdwijnen ook altijd weer.
Zolang die dingen er niet pers‚ uithoeven (en dat pers‚ moet wel heeeeeel pers‚ zijn), dan laat ik ze lekker zitten. Brr, ik moet er niet aan denken. Mijn moeder was en is never nooit ziek ofzo, maar na het verwijderen van haar niet doorgekomen verstandskiezen bij de kaakchirurg was ze bijna doodziek. Gruwelijke ontstekingen enzo. Echt absoluut, dat gaat me niet gebeuren :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Verstandkies trekken, pijn of niet?

Berichtdoor smArtjan » 28 okt 2008 18:25

johannes1 schreef:wat is jullie ervaring met het trekken van je verstandkies?

First feeling is like you lost your mind, but after all it's worth the effort 8)
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 28 okt 2008 19:27

Met verstandskiezen heb ik geen ervaring.
Ze komen regelmatig een paar dagen in het jaar door, maar door ruimte gebrek verdwijnen ze weer, dus laat ik het zo.

Ik heb 4 van de 6 kiezen in het verleden laten trekken zonder verdoving.
Ging ook goed, ondanks de lange wortel die er aan zat.
Ik vond verdoven erger dan trekken, dus daarom maar zonder gedaan.
En geen spijt van gehad :mrgreen:

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 28 okt 2008 19:29

Verdoving vind ik ook ellende, maar zonder? nee dat niet. Bij mij zijn er destijds 4 kiezen getrokken ivm gebrek aan ruimte. Daardoor zijn mijn verstandskiezen dus wel doorgekomen en tot nu toe zonder problemen.
AfbeeldingAfbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 okt 2008 19:33

[quote="*Annet*"]Voordeel was daarna dat ze moeilijk kon praten.../quote]
Als mijn man dit ziet boekt hij meteen zo'n ingreep voor me! :mrgreen:

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 28 okt 2008 19:40

Niet laten zien dus LauraC! :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 28 okt 2008 20:13

:mrgreen:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 28 okt 2008 20:16

Heidebloem schreef:Verdoving vind ik ook ellende, maar zonder? nee dat niet. Bij mij zijn er destijds 4 kiezen getrokken ivm gebrek aan ruimte. Daardoor zijn mijn verstandskiezen dus wel doorgekomen en tot nu toe zonder problemen.

Bij mij zijn ze ook getrokken ivm met ruimte gebrek, en omdat ik anders niet met een beugel kon beginnen.
Maar gaatjes vullen enz ook allemaal zonder verdoving, omdat ik dat erger vind dat het boren en trekken enz. En die verstandskiezen laat ik gewoon nog zolang mogelijk zitten :wink:

Terug naar “Archief”