Abortus of baby houden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 sep 2008 10:28

jamillah schreef:Is je vriendin nu in levensgevaar dat je abortus moet overwegen? Dit is een serieuze vraag btw, niet cynisch bedoeld. Ik bedoel te zeggen dat als je vriendin gezond is er altijd een oplossing is voor in de toekomst. Abortus is moord, hoe dan ook. Sterkte in deze situatie...

jamillah schreef:Als je niet wilt dat ik mijn mening geef over abortus wel/ niet goed dan zou je misschien niet moeten posten dat je die optie overweegt. Dit deed je wel en aangezien een forum een plaats is van discussie kun je reactie daarop verwachten of je dat nu wel of niet aanstaat. Je hebt misschien gelijk dat dit niet in dit topic past maar ik vind deze situatie dermate relevant om toch mijn idee hierover te spuien.

Daarnaast heb ik je ook een steunbetuiging geschreven want ik geloof best dat je wereld even bijna instort als je 'ineens' zwanger bent.

ben het met je eens!

sterkte ermee haring en vriendin!

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 11 sep 2008 12:37

Ik heb me toch een leuk nichtje gekregen nadat mijn zwager en zijn vriendin zeer ongepland zwanger bleken te zijn! Nog super jong, geen geld enz maar hun kind kwam voort uit hun liefde en dat is bij jullie ook zo.

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 11 sep 2008 13:12

Haring ik weet hoe je voelt! wij hebben het ook meegemaakt en wij waren nog heel jong(18 en 19).
Op het moment dat je het zeker weet stort je wereld even in!
Maar laat alles even bezinken.
Bij ons ging het na 12 weken mis (een week voor we zouden trouwen!),maar een abortus hebben we nooit overwogen.Ik moet eerlijk zeggen dat het wel in onze gedachten is opgekomen,maar die hebben we gelijk weer weggestopt!
Want je gaat toch je eigen kind uit liefde verwekt(toch?) niet doden!!
Dat laatste wilde niet horen las ik net,maar ik wilde toch even onze ervaring delen.
In ieder geval heel veel sterkte voor de komende tijd!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 11 sep 2008 13:38

haring schreef:Sinds een kleine 2 weken weten mijn vriendin en ik dat ze zwanger is. Best wel lastig omdat we dit helemaal niet gepland hadden en ook totaal niet onzorgvuldig zijn geweest met voorbehoedsmiddelen, ze slikte de pil. Dus het komt echt als een donderslag bij heldere hemel en we zijn er nog niet uit wat we nu precies gaan doen.

Btw respect voor je openheid

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 sep 2008 17:04

**
Laatst gewijzigd door haring op 09 okt 2008 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
*onderschrift verwijderd door moderator*

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 sep 2008 17:11

haring schreef:
MissF schreef:Pff, sterkte zeg!
En toch ook gefeliciteerd. (want het blijft toch onwijs bijzonder dat zoiets kan ontstaan uit liefde tussen 2 mensen)

Nou nee. Ik ben er totaal niet blij mee. We zitten nogal met wat problemen. Ik ben nog jong en zowel ik als mijn vriendin wonen nog bij mijn ouders, we hebben geen vaste baan. En vooral mijn vriendin is erg jong ze is nog maar 19, ik ben 24. Ik heb eigenlijk gewoon het idee dat we het kind niks te bieden hebben omdat we nog zo vreselijk jong zijn. Ik en mn vriendin zijn nog helemaal niet toe aan een kind.

En ik ben ook bang dat als ik nu al een kind krijg dat ik en mijn vriendin in een socliaal isolement terecht komen met alle gevolgen van dien, zowel voor mij en mn vriendin als voor het kind.

Tja, daar kan ik niet over oordelen. Maar dan nog, het blijft bijzonder dat zoiets kan groeien.
En ik ben misschien te positief ingesteld, maar ik geloof dat er altijd een oplossing zal komen, als iemand dat echt wil. En ik geloof ook vast dat het totaal niet makkelijk is, maar als je samen om elkaar geeft, dan geef je zo'n klein mensje al het mooiste wat er is: liefde. En daar heb je erg weinig geld voor nodig.

Sterkte joh!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 sep 2008 17:32

**
Laatst gewijzigd door haring op 09 okt 2008 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 sep 2008 17:33

haring: laat je niet gek maken he... jullie moeten samen beslissen. Ik was best even geschrokken van je bericht, zat vanochtend nog te denken: het is kiezen uit twee dingen die je niet wilt.... Heb je al hier gekeken: http://www.vbok.nl/ Je kunt met de VBOK bellen of mailen.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 sep 2008 17:39

**
Laatst gewijzigd door haring op 09 okt 2008 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 11 sep 2008 17:47

Idd. wel goed om hulp te zoeken bij zo'n ingrijpende keus! Pffft jakkie wat lastig voor jullie.
Vragen die bij mij opkomen:
- Hebben jullie (voor een verre toekomst) wel een kinderwens?
- Hoe is je relatie?
- Heb je inkomen?
- Kan je ergens samen gaan wonen (dus niet bij je ouders)?
- Wat denk je dat belangrijk is voor een kind?
- Wat heb je wel aan het kind te bieden?
- en wat niet, wat je vind dat wel echt heel erg belangrijk is?
- Hoe kijk je tegen het ontstaan van leven aan?
NOgmaals, wijsheid in het maken van een keuze.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 sep 2008 17:50

haring schreef:
Lalage schreef:haring: laat je niet gek maken he... jullie moeten samen beslissen. Ik was best even geschrokken van je bericht, zat vanochtend nog te denken: het is kiezen uit twee dingen die je niet wilt.... Heb je al hier gekeken: http://www.vbok.nl/ Je kunt met de VBOK bellen of mailen.

Daar wil ik niet naar toe want hun staan niet neutraal tegen over abortus. Ik zou eerder naar Stichting Ambulante Fiom gaan omdat ze er neutraal tegen over staan. Ik wil misschien wel hulp bij de keuze maar dan wil ik niet hebben dat er mensen zijn die mij alleen maar het uit mn kop proberen te praten dat mn vriendin een abortus wil krijgen.

Inderdaad respect voor je openheid, dat als eerste!
En veel wijsheid bij het maken van keuzes.
Eén ding moet ik echt even kwijt: zeg nooit dat je een kind in een land als dit niets te bieden hebt..! Dat het lastig is, ontzettend vervelend kan zijn in jullie situatie, oké.
pobody's nerfect

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 11 sep 2008 17:54

haring schreef:Mijn vriendin weet het nog niet zeker. Maar als het aan mij zou liggen zou ik kiezen voor een abortus. Omdat ik het totaal oververantwoord vind om nu al aan kinderen te beginnen.

Haring, moeilijk je staat voor een keuze, maar denk er alsjeblieft ontzettend goed over na. Ik snap dat je wereld helemaal op z´n kop staat, maar besef wel dat dit wat je ook beslist, je eerste kind is.
Mail anders toch met de Vbok of Fiom zij kunnen ook veel dingen op een rijtje voor je zetten, waar je zelf misschien nog niet aan gedacht hebt.
Heel veel sterkte en ik geloof dat God ook hierin jullie wil helpen.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 sep 2008 17:54

**
Laatst gewijzigd door haring op 09 okt 2008 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 sep 2008 18:00

haring schreef:Onze relatie is wel goed alleen ons inkomen is niet bepaald hoog. En een kind krijgen is zeker niet gratis. Komt zoveel bij kijken. Maar waar het meeste bang voor ben is dat als we het toch houden dat ik of mn vriendin later last krijgen van depressive klachten omdat we dan toch in een isolement terecht komen. De meeste mensen of onze leeftijd hebben geen kinderen. Even een avondje weg gaan zit er dus gewoon totaal niet meer in. Daarnaast heeft dat weer invloed op het opgroeien van het kind (zijn ontwikkeling dus). Als ik een kind wil wil ik het goed doen en niet overhaast het huis uit gaan en totaal onvoorbereid er aan beginnen. Het is gewoon te onverantwoord, we hebben het te weinig te bieden.

De kans op een depressie is wel veel groter als je een arbortus laat plegen.

Dit neemt niet weg dat het niet makkelijk voor jullie is. In iedergeval heel veel sterkte toegewenst.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 11 sep 2008 18:03

Fijn dat je een goede relatie hebt, liefde! Dat is ook wat jullie kindje nodig heeft. Dat is toch de belangrijkste basis?

En tuurlijk er komt zeker heel veel kijken bij een kind, en je zal er minder vrijheid door hebben, maar er is toch ook oppas, of misschien wel je (schoon) ouders die een keer op willen passen zodat jullie ook weg kunnen?

Als je het kindje weg laat halen, ben je dan niet bang dat je last krijgt van depressieve klachten?
Ik wil hier mee niet zeggen dat het makkelijk is maar probeer het ook eens van een andere kant te bekijken.
Tuurlijk je zal je aan moeten passen, en je zal niet alles meer kunnen doen wat je graag zou willen doen, maar je zal er ook zoveel liefde voor terug krijgen!

Terug naar “Archief”