kleding enzo (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 sep 2008 13:31

Ik strijk twee keer per jaar een bloesje oid, verder nooit... en ja soms zie je kreukels in een shirtje, maar daar kan ik me niet zo heel druk om maken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 sep 2008 14:24

Ik strijk rokken, broeken, shirtjes, blousjes, truien, hemden van mijn man, dekbedovertrekken, keukendoeken en theedoeken.
Volgens mijn schoonzus leer ik dat allemaal wel af als ons kindje er is. Ik ben benieuwd :D
Ik vind het veel netter, en ik ben vaak zo klaar ermee.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 02 sep 2008 15:22

ik strijk eigenlijk alle kleding, rompertjes van de kinderen ook. Ondergoed van mijn man en mijzelf niet. Ook over theedoeken gaat de strijkijzer. Wel heb ik inderdaad een aantal dingen afgeleerd, ik strijk bijvoorbeeld ons dekbedovertrek niet meer, die van de jongens trouwens ook niet en de hydrofielen strijk ik ook niet meer.

Ik heb trouwens helemaal geen hekel aan strijken. ik zet muziek aan en praise lekker mee en dan is het zo gebeurt.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 sep 2008 15:54

rosekapje schreef:ik strijk eigenlijk alle kleding, rompertjes van de kinderen ook. Ondergoed van mijn man en mijzelf niet. Ook over theedoeken gaat de strijkijzer. Wel heb ik inderdaad een aantal dingen afgeleerd, ik strijk bijvoorbeeld ons dekbedovertrek niet meer, die van de jongens trouwens ook niet en de hydrofielen strijk ik ook niet meer.

Ik heb trouwens helemaal geen hekel aan strijken. ik zet muziek aan en praise lekker mee en dan is het zo gebeurt.
:mrgreen: ik strijk het dekbedovertrekset ook niet (die is 240x200) :shock: dan moet ik m onderhand 4x dubbelvouwen wil ie op de strijkplank passen..... en ik doe m op kreukherstellend in de droger want dat is het enige wat ik nergens kan ophangen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 sep 2008 16:24

Ik strijk alles van ons en Michael behalve sokken en ondergoed (Michaels rompers wel) en dekbedovertrekken en hoeslakens ook (die zijn 240x220). Ik vind strijken erg rustgevend...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 sep 2008 16:35

:shock: :shock: ik strijk echt amper wat. Alleen blousjes en overhemden. Heel af en toe een nette broek.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 02 sep 2008 19:02

Ik strijk ook alles op ondergoed na. Tegenwoordig strijk ik ook mn dekbedovertrek niet meer...dat is ook zo'n wezenloos groot ding van 240x220. Dus die strijk ik lekker glad en dan zie je het echt niet meer...
'k Heb eigenlijk nooit zin in strijken, maar als ik eenmaal bezig ben vind ik het wel leuk en ik ben altijd weer verbaasd hoe snel ik klaar ben :mrgreen:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 sep 2008 20:12

Ansje schreef:Ik strijk ook alles op ondergoed na. Tegenwoordig strijk ik ook mn dekbedovertrek niet meer...dat is ook zo'n wezenloos groot ding van 240x220. Dus die strijk ik lekker glad en dan zie je het echt niet meer...
'k Heb eigenlijk nooit zin in strijken, maar als ik eenmaal bezig ben vind ik het wel leuk en ik ben altijd weer verbaasd hoe snel ik klaar ben :mrgreen:
Strijk je m nu wel of niet ? :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 02 sep 2008 20:15

kwebbel schreef:
Ansje schreef:Ik strijk ook alles op ondergoed na. Tegenwoordig strijk ik ook mn dekbedovertrek niet meer...dat is ook zo'n wezenloos groot ding van 240x220. Dus die strijk ik lekker glad en dan zie je het echt niet meer...
Strijk je m nu wel of niet ? :mrgreen:

Haha...ja met mn handen! :lol: 8) :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 sep 2008 20:34

oke duidelijk :wink: ik zet dat dekbedovertrekset trouwens op een kort programma, ik ga m echt niet anderhalf uur aanzetten :? hij wordt nooit vies, hoogstens in getranspireerd. Hoe doen jullie dat? Kort programma voor het dekbedovertrekset? Witte was doe ik wel altijd op 60graden, dat is anderhalf uur.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 sep 2008 20:36

Soms doe ik dat ook wel eens, dekbedovertrekken in de droger, dan hoef ik ze ook niet te strijken.
Mijn moeder koopt altijd bewust strijvrije overtrekken, maar die vind ik vaak te duur ;)
En de droger gebruik ik ook liever zo weinig mogelijk, alles droogt ook als ik het aan het rek hang, dus dan spaar ik liever die energie. Soms een handdoeken was erin, als het rek stampvol hangt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 02 sep 2008 21:07

Ik was alle was kort, zo'n 49 minuten. Alleen als de trommel een beetje vol is, past hij de tijd aan, dus duurt het langer :wink:
Dekbed gooi ik meestal gelijk in de droger, evenals de handdoeken. En nu het ondergoed ook, want echt was-buiten-hang-weer is het niet :?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 sep 2008 07:10

Als ik strijk komen er vaak nog ergere vouwen bij :-S

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 03 sep 2008 07:47

kwebbel schreef:oke duidelijk :wink: ik zet dat dekbedovertrekset trouwens op een kort programma, ik ga m echt niet anderhalf uur aanzetten :? hij wordt nooit vies, hoogstens in getranspireerd. Hoe doen jullie dat? Kort programma voor het dekbedovertrekset? Witte was doe ik wel altijd op 60graden, dat is anderhalf uur.

Ik las pas dat je je dekbed echt op 60 gr moet wassen willen de bacteriën eruit zijn. Maar ik was mn dekbed doe ik in 45 min. op 40gr. Ons hoeslaken doek ik bij de witte was op 60gr, daar komt toch meer zweet in terecht als een dekbed.
En het dekbed strijken, daar begin ik niet aan... ik heb één strijkvrij dekbed en die zit er ook meestal op :D

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 sep 2008 09:37

Volgens mij wordt dit topic zo intussen aardig 'vervuild' door huishoudingszaken :wink:.

Back on topic dan maar: wat dragen jullie als je 's avonds thuis op de bank zit?
Ik heb een aantal van die heerlijke pyjama's/huispakken, leuk gecombineerd - ben dol op de collecties van Hunkemöller en Livera wat dat betreft!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”