Ik zei altijd:
de liefde bloeit en groeit maar heeft van jouw geen bemoeienis nodig!
Moderator: Moderafo's
*Annet* schreef:Niet omdat een relatie nu zo geweldig is enz. maar het lijkt mij zo erg als je geen maatje hebt waar je door dik en dun op kun steunen. Waar je bij kan lachen en huilen en zoiets heb je als mens toch zo nodig?
Gurkie schreef:*Annet* schreef:Niet omdat een relatie nu zo geweldig is enz. maar het lijkt mij zo erg als je geen maatje hebt waar je door dik en dun op kun steunen. Waar je bij kan lachen en huilen en zoiets heb je als mens toch zo nodig?
Ja, maar waarom heb je daar (als vrouw) een man voor nodig? Goede vrienden en familie bieden je, als het goed is, ook die steun. Ik heb echt weinig gemist in mijn leven als vrijgezel op dit gebied.
Om heel eerlijk te zijn miste ik alleen de intimiteit en erotiek die je alleen met een man hebt. Dus ik heb wat afgeflirt.
*Annet* schreef:Gurkie schreef:*Annet* schreef:Niet omdat een relatie nu zo geweldig is enz. maar het lijkt mij zo erg als je geen maatje hebt waar je door dik en dun op kun steunen. Waar je bij kan lachen en huilen en zoiets heb je als mens toch zo nodig?
Ja, maar waarom heb je daar (als vrouw) een man voor nodig? Goede vrienden en familie bieden je, als het goed is, ook die steun. Ik heb echt weinig gemist in mijn leven als vrijgezel op dit gebied.
Om heel eerlijk te zijn miste ik alleen de intimiteit en erotiek die je alleen met een man hebt. Dus ik heb wat afgeflirt.
ik denk toch dat je het met je eigen maatje anders deelt als met familie of vrienden. Het is reuze fijn als je zulke mensen in je omgeving hebt. Ik was 20 toen ik verkering kreeg, niet super jong, ook niet "oud", maar in een moeilijke periode miste ik dus echt iemand waar ik al mijn verdriet bij kwijt kon.
Heidebloem schreef:Ik word er soms ook helemaal gek van, altijd dat gezeur over verkering, trouwen enz.
Vaak wordt er tegen mij uit een geintje geroepen; 'ga toch een man zoeken joh'.
Zulke opmerkingen vind ik dus helemaal niet zo geinig. Ik zou best een man willen. (ben al een oude bes van 24, tenminste, zo lijken velen er over te denken)
En dan die vragen; 'hoe is het met de liefde?'....![]()
Soms lijken anderen er nog meer moeite mee te hebben dan ikzelf. Ik zie echt wel een toekomst als vrijgezel ook zitten, met man lijkt me anders en misschien leuker, maar de wereld vergaat er niet door.
Heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht om er iets van te zeggen, als er weer opmerkingen worden gemaakt...
Gelukkig heb ik ook een (oudere) vriendin die heel lang vrijgezel is geweest (nu getrouwd en zwanger van de tweede) en niet zulke stomme dingen zegt. Zij vindt, net als ik, als er een man komt, prima, anders ook prima, maar laat je leven er niet door beinvloeden.
LeChat schreef:Zou het ook uitmaken in wat voor situatie je je als single bevindt? Ik studeerde (deed 2 studies), zat op kamers en had een leuk sociaal leven, werkte veel naast m'n studie, en kreeg eigenlijk nooit vragen als "Heb je nog geen verkering?" of "Hoe 'st met de liefde?"... 'men' wist dat ik het leuk had zo, en het bijna te druk had voor een relatie. (Totdat het 'zomaar' op mijn pad kwam.)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten