Denkertje21 schreef:Inderdaad. maar als je al van te voren weet dat je met die en die zonde toch niet wilt breken, wat doe je er dan nog?
Omdat Hij het is die ons roept! Net zoals Riska al schreef: '
Niet als volmaakt mens, maar met alle lek en gebrek?' Zoals jij de stelling van: van wat doe jij er dan nog, hier nu neer plempt komt het bij mij wat reformatorisch over. Zeker als ik lees wat jij eerder in dit topic hebt gepost:
Denkertje21 schreef:Wat ik nu bedoel is dat velen zondag aan zondag naar de kerk gaan omdat je weet dat de Grote Omslag in je leven er moet zijn/komen.
Hiermee bedoel ik dat het zich voor mij uit laat lezen als zijnde, dat als men God lief heeft/krijgt dat men dan ineens kan breken met alle zonden. Geen mens is zonder zonde, gelukkig is er wel vergeving voor
alle zonden, ook als breken met bepaalde zonden niet (direct )lukt. Het juist dan mogen opzien naar Zijn genade doet getuigen van Zijn grootheid en liefde voor de mens. God gaat met een ieder zijn eigen weg.
Vergeet niet dat er geen mens in dit leven zonder zonde is, alsmede er ook geen mens is die zich aan de wet kan houden. Ik denk dat je ook erg op moet passen om zonden te gaan lopen classificeren.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.