Vriendschap & de Bijbel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

APID2007
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor APID2007 » 21 jul 2008 17:47

*Annet* schreef:gebruikt om haar verhalen aan kwijt te kunnen

Nee, ik weet dat ze oprecht is geweest en ik heb echt goede gesprekken gevoerd met haar.
*Annet* schreef:Je mag van iemand bepaalde gevoelens niet hebben? Vreemd, je kan er toch niets aan doen dat je verliefd word? Het is vervolgens wel aan jouw wat je met die gevoelens doet.

Dat begrijp ik en dat zit wel goed.
Zij echter kon niet verklaren wat ze voelde.
Maar verliefd was ze zéker niet, zei ze...
Toen ze de vriendschap dus verbrak was er opeens wél 'gevoel' geweest.
*Annet* schreef:Het klinkt misschien hard maar volgens mij kun je beter proberen van deze "vriendin" afstand te nemen.

Dat zal ik ook moeten doen in vertrouwen dat de Heere God haar hart blijft bewerken.
Al doet het me wel veel verdriet dat dit zo gaat :cry:
Vertrouwende ditzelve, dat Hij, Die in u een goed werk begonnen heeft, dat voleindigen zal tot op den dag van Jezus Christus; - Fil1:6
Saskia schreef:Eens met Annet, ik vind het ook een beetje vaag, maar dat komt misschien ook omdat ik niet helemaal begrijp hoe het zit...

Ik ook niet meer :(
Saskia schreef:Jij bent door haar tot de Heere Jezus gekomen, maar zij is ongelovig (kan natuurlijk wel, maar zal niet makkelijk zijn...)

Ja, dat klopt ja.
Door de vriendschap die ik met haar had en de vele gesprekken op gelovig gebied ben ik uiteindelijk tot de Heere Jezus gekomen. Ook haar gehele wandel in het geloofsleven heeft bij mij diep respect afgedwongen. maar ze beweerde dus afgelopen week toe ze verbrak dat ze ongelovig is. Terwijl ik dus zulke indringende en fijne gesprekken heb gehad over de Heere God. Nou, onderstaande tekst zegt genoeg ;)
Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende. - 1Kor2:13
Saskia schreef:En zij zegt geen gevoelens voor jou te hebben, maar omdat jij haar hebt leren kennen weet je dat ze diep in haar hart dit niet wil.

Ze zei geen gevoelens te hebben, maar afgelopen week waren er dus wel gevoelens geweest :roll: Ze heeft nog geen maand geleden tijdens een fietsritje op mijn vraag of ze de vriendschap diep van binnen wilde, omdat ze echt zichzelf heeft kunnen zijn alhier, voluit geantwoord dat ze dat wou. Nu is de draai 180 graden en ik weet dat ze dus vanuit haar binnenste een vriendschap wel wil ergens...
Saskia schreef:Ik denk dat het voor jullie heel belangrijk is om eerlijk naar elkaar uit te spreken hoe je tegenover elkaar staat en wat je voor de toekomst zou willen. Als je 'alleen' vriendschap wilt, zonder verdere relatie, dan moet dat wel van beide kanten mogelijk zijn, je kan iemand niet verbieden wel of niet verliefd op je te zijn, dat gebeurt nou eenmaal.
Als jullie wel allebei met elkaar verder willen in de zin van een 'liefdesrelatie', dan moet dat ook van allebei de kanten gewild zijn, dat lijkt me duidelijk.
Op zich is een relatie niet verkeerd, toch?

Inderdaad is een relatie op zich niet verkeerd :D
Ik heb mijn gevoelens aan haar verteld, omdat ik altijd een open en eerlijke vriendschap met haar heb gehad. Als wij bestemd zouden zijn, dan zou dat op Zijn tijd wel uitkomen. Dat is mijn insteek althans, want Hij bepaalt mijn leven nu. Ik ben niet meer van mezelf, maar heb mij gegeven aan de Heere Jezus.
Ik ben met Christus gekruist; en ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij; en hetgeen ik nu in het vlees leef, dat leef ik door het geloof des Zoons van God, Die mij liefgehad heeft, en Zichzelven voor mij overgegeven heeft. - Gal2:20
LeChat schreef:Zij zit in de GerGem in Ned, schrijft 'ie.
Ik denk dat zij van zichzelf niet gelooft dat ze bekeerd is, maar voor hem wel het middel is geweest waardoor hij is gaan geloven.

Inderdaad, zo is de uiteindelijke uitleg van dat stuk.
Ik ben je erkentelijk, want wist even niet hoe ik dat moest verwoorden.

De Heere God heeft haar inderdaad gebruikt om te komen tot Hem.
Waarvoor ik Hem zéér dankbaar ben natuurlijk.

Dankende te allen tijd over alle dingen God en den Vader, in den Naam van onzen Heere Jezus Christus; - Ef5:20

Maar ook door haar gesprekken die zeker geleid zijn door de Geest.
Ik bad elke keer als we contact hadden, dat Hij erbij wilde zijn. Dat heb ik ook duidelijk zo mogen ervaren, via teksten uit de Bijbel en de diepgaande gesprekken dus. Dus ben haar ook dankbaar daarvoor, dat dus mede dankzij haar ik het Licht heb moge aanschouwen

Ik vertrouw op Zijn barmhartigheid en dat zij tot de Heere Jezus Christus moge komen in alle oprechtheid.

Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven. Neemt Mijn juk op u, en leert van Mij, dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen. Want Mijn juk is zacht, en Mijn last is licht. - Mat11:28-30
"Want ik schaam mij des Evangelies van Christus niet"
Rom1:16a

Terug naar “Archief”