Schoonmoeder --> schoonLoeder?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 08 jul 2008 20:47

Lalage schreef:Kortom: het is soms lastig om met je schoonouders om te gaan, omdat je van huis uit anders gewend bent. Maar als je goed je best doet dan valt er vaak wel wat van te maken.

Helemaal mee eens! Is ook mijn eigen ervaring.

sela

Berichtdoor sela » 08 jul 2008 20:49

Merisja schreef:
Lalage schreef:Kortom: het is soms lastig om met je schoonouders om te gaan, omdat je van huis uit anders gewend bent. Maar als je goed je best doet dan valt er vaak wel wat van te maken.

Helemaal mee eens! Is ook mijn eigen ervaring.

precies. en sommige dingen komen ook door jezelf..

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 08 jul 2008 20:50

Ik heb ook echt een superschoonmoeder! (nuja, a.s. schoonmoeder :P )
Natuurlijk is ze anders dan mn eigen moeder en echt vertrouwelijk over alle dingen die mij bezighouden zal ik met haar niet worden, maar dat heb ik ook niet altijd met mn eigen moeder.
Ze laat mij en mn vriend altijd heel erg vrij in wat we doen en is absoluut niet vervelend bemoeierig. (dit in tegenstelling tot mijn moeder :oops: ) We kunnen het met 'allebei onze schoonmoeders' goed vinden, maar ik denk dat ik een makkelijker schoonmoeder heb dan mijn vriend!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 jul 2008 21:23

Nooit last van gehad, eerder gemak, hoop lol, goede gesprekken, kortom: Topvrouw. We zijn het niet altijd helemaal met elkaar eens, maar we respecteren elkaars mening gewoon. We zijn oud en wijs genoeg om zelf beslissingen te nemen zegt ze, net als mn schoonvader trouwens. Ik vind ze lief. Maarrrr..ik ben nog niet getrouwd, enneh..het hebben van de zaak is het einde van 't vermaak, schijnt :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 08 jul 2008 21:28

Smurffie schreef:ik ben nog niet getrouwd

Nee, dán heb je pas een schoonmoeder. Ja Marnix, ook jij bent nog niet getrouwd... 8)

Mijn schoonmoeder? Geen goed woord voor over, en daar laat ik het bij.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 jul 2008 22:20

Ja schat, maar jij bent ook niet de makkelijkste :mrgreen:

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 08 jul 2008 22:37

mijn schoonmams is een best mens hoor,maar totaal anders dan ik en danmoet je iemand accepteren zoals hij is en dat is soms best moeilijk.
Ik woon een eind bij mijn eigen moeder vandaan,dus moet het van mijn schoonmoeder hebben in bepaalde dingen.
Lastig,want schoonmams kan zéér moeilijk van haar vaste werkschema afwijken! :?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 jul 2008 06:42

MissF schreef:Waarom vinden vrouwen over het algemeen dat ze geen leuke schoonmoeder hebben, maar zeggen ze allemaal dat hun eigen vriend of man wel een leuke schoonmoeder heeft?

Omdat mijn moeder gewoon echt een leuk mens is. Mijn ouders zien mijn man als hun zoon, al vanaf dag 1 dat hij bij ze binnenliep, ze zijn echt dol op hem. Van mijn schoonouders naar mij toe kun je dat nu niet bepaald zeggen. Bovendien ziet mijn man mijn ouders als zijn eigen ouders en zijn eigen ouders... daar heeft hij nooit een band mee gehad. Maar ja, wat wil je nou, als je eigen moeder toegeeft, dat ze als kind niet van je gehouden heeft...

Een beroemde uitspraak van mijn man is: "Misschien hadden ze me na mijn geboorte beter meteen weg kunnen geven ter adoptie: dan had ik ouders gehad die wel van me hielden."

Mijn schoonmoeder is echt een schoonloeder. Maar de oplossing om van haar af te zijn, creëerde ze zelf: ze belde een keertje op en vroeg aan me wat ik nou echt van haar vond. Ik wilde niet antwoorden en zei dat ook. Maar ze bleef aandringen en nadat ik gecontroleerd had of ze het echt wel wilde weten, heb ik gezegd dat ik een bloedhekel aan haar heb. Probleem opgelost: sindsdien weinig last meer van.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 jul 2008 08:38

@Galateia: Da's wel heftig zeg, om dat zo te zeggen... moet je maar durven. Maar ja, als ze erop aandringt. Heeft ze ook gezegd wat ze van jou vindt?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 jul 2008 09:00

LeChat schreef:@Galateia: Da's wel heftig zeg, om dat zo te zeggen... moet je maar durven. Maar ja, als ze erop aandringt. Heeft ze ook gezegd wat ze van jou vindt?

Jazeker. Ze vindt me een aardige meid, maar ik ga naar de verkeerde kerk. In het begin vond ze me daarom echt helemaal niks, nu 'waardeert' ze me, maar ze bidt nog elke dag dat mijn man en ik 'terugkeren' tot haar kerk. Ook vond/vindt ze dat ik teveel invloed op haar kinderen had/heb. Ach, ze is gewoon een raar mens. Tussen ons zal het nooit meer wat worden en dat maakt ook niks uit, dat is goed zo, dan is iedereen tevreden en wordt er niemand gekwetst.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 09 jul 2008 09:04

Mijn vriend zegt zelf dat hij mn moeder een tof mens vind. Met mn vader heeft hij geen klik, en die is hij af en toe echt gespogen zat! Hij vind de ideen/regels van mn vader ronduit belachelijk!

Wij (mn vriend en ik) zijn niet de enige bij hem thuis die moeite met zn moeder hebben, dat hebben al zn broertjes en zusjes. Ze hebben zo vaak ruzie met haar! Ze wil over iedereen controle houden, en precies weten wat iedereen altijd doet. Verder denk ik gewoon dat ze heel jaloers is op mijn moeder omdat we in de buurt van mijn ouders gaan wonen, en omdat wij thuis veel closer met elkaar omgaan als dat daar thuis gebeurt. Maar ja, mijn ouders zijn gewoon veel relaxer naar ons toe, komt denk ik ook wel omdat er al een paar het huis uit zijn en bij ons de leeftijden wat hoger liggen.

Wow Galateia, dat je dat durfde! Dat zou ik nooit durven denk ik. Maar ja, jouw man vind zn eigen ouders ook vreselijk, dat scheelt wel, terwijl ik zoiets heb van: het is zijn moeder(heeft geen vader meer), dan houd ik me in, als hij ruzie wil, moet hij dat zelf maar doen ;)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 09 jul 2008 09:11

Galateia schreef:Jazeker. Ze vindt me een aardige meid, maar ik ga naar de verkeerde kerk. In het begin vond ze me daarom echt helemaal niks, nu 'waardeert' ze me, maar ze bidt nog elke dag dat mijn man en ik 'terugkeren' tot haar kerk. Ook vond/vindt ze dat ik teveel invloed op haar kinderen had/heb. Ach, ze is gewoon een raar mens. Tussen ons zal het nooit meer wat worden en dat maakt ook niks uit, dat is goed zo, dan is iedereen tevreden en wordt er niemand gekwetst.

Dat speelt bij ons misschien ook wel mee. Eerst was ik van dezelfde kerk lid als mn vriend, alleen in een andere plaats. Mijn ouders zijn toen overgegaan naar een andere kerk, en wij zijn daarin meegegaan. (was onze eigen keus) Wij hebben toen besloten om zelf nog geen kerk te kiezen, en zijn nog een paar keer naar onze 'oude' kerk geweest. Maar mn vriend zei opeens een keer dat hij ook lid wil worden van de kerk waar we nu heengaan. Zijn moeder is toen preken gaan luisteren via internet van de dominee die we nu hebben. Tegen ons zei ze daar nooit 1 goed woord over, maar tegen mn schoonzusje heeft ze gezegd dat het wel een goede dominee is. Maar zodra mn vriend iets zegt over hun kerk of de onze wordt ze boos, en dat onderwerp is verboden!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jul 2008 09:56

Ik heb echt geweldige schoonouders.In het begin moesten we beiden wat aan elkaar wennen, maar nu is het super! Mijn man heeft alleen maar broers en mn schoonmoeder heeft wel eens laten vallen dat ze dat wel jammer vind.Ik doe nl. heel veel samen met mn moeder. Sinds ik zwanger ben,probeer ik haar ook zoveel mogelijk erbij te betrekken. Zij wordt toch ook voor het eerst oma!

Mijn schoonmoeder heeft snel het gevoel dat zij zich opdringt. Een tijdje geleden heb ik aangegeven dat ze altijd welkom bij ons is,ook als de kleine geboren is.(mn schoonouders wonen nl. 300 km verder). Ik merk aan haar dat ze dat wel heel fijn vindt.

Enne mijn man heeft ook superschoonouders.....mogen absoluut niet klagen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jul 2008 10:02

Dat vond ik wel onwijs leuk aan mijn schoonmoeder. Toen we vertelden dat ze, voor de 15e keer, oma wordt, vloog ze me om mijn nek en kreeg ik een knuffel en een zoen, en begon ze bijna te huilen. Kom op, het is de 15e! Maar voor haar net of het weer de eerste is. Fantastisch :)
Ze s eigenlijk best wel veranderd sinds ik er over de vloer kom, en door mijn a.s. schoonzusje trouwens ook, dat is een lieverd, en denkt hetzelfde als ik. En zegt het ook gewoon als ze iets stom vindt daar. Binnenkort gaan we maar eens met mijn schoonmoeder shoppen, dat wil mijn schoonvader graag ;)
Ja, ik heb een soms aparte, niet echt heel lieve, maar wel leuke schoonmoeder waar ik echt veel om geef. Ik ga er ook echt wel elke week of zeker eens in de twee weken langs. En in de zomer zwemmen we wel eens samen rondjes in hun zwembad, en dan heerlijk zonder iets te zeggen. Dan voel ik me op mijn gemak bij iemand :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 jul 2008 10:11

@Galateia, wel heftig, maar eerlijk gezegd zit ik er over te denken om hetzelfde bij iemand in mijn familie te doen. De 2 keren dat ze eerlijk was heeft ze duidelijk laten blijken dat ze mijn relatie maar slecht vind. Tja, wij vullen onze relatie nu eenmaal anders in dan al mijn zussen en broer. Jammer voor ze, want het is onze relatie en wij doen wat wij willen en denken dat goed is voor ons.

Soms kan je maar beter weten hoe iemand werkelijk over jou denkt, dan dat je de hele tijd het gevoel krijgt dat ze er niet achter staan, je keuzes niet respecteren en het misschien wel tegen anderen zeggen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”