Berichtdoor MissF » 08 jul 2008 12:03
Misschien heb ik weinig recht van spreken, want ik ben nooit in een arm land geweest en zal er ook niet zo snel naartoe gaan, maar ik denk dat het onzin is om steeds maar te zeggen:' Daar hebben ze zo weining, ik heb zo veel. Dus koop ik maar alles zo goedkoop mogelijk.'
Ik geloof absoluut dat het Gods bedoeling is dat wij Christenen voor onze naasten zorgen, maar waarom alleen voor die arme mensen? Mijn schoonzus en zwager zitten met hun 4 kids in een zeer Islamitisch land. Die mensen zijn allemaal echt rijk, qua aardse gaven, maar zo arm qua geestelijke gaven. En onze naasten als onze buren...
En de gaven aan de kerk, die bestemd zijn voor diakonale projecten.
Ik vind het soms jammer dat er altijd alleen 'aan die arme mensen' gedacht wordt, want de wereld bestaat uit veel meer mensen die, financiele, steun kunnen gebruiken. En ik ben persoonlijk meer voor geld geven aan de kerk om zo het evangelie verder te (laten) verkondigen, of mijn tijd te steken in evangelisatie projecten dan zomaar ergens geld aan doneren zonder te weten wat er mee gebeurd.
Daarnaast zou ik persoonlijk niet kiezen voor dure merkkleding, omdat ik dat minder met mijn geweten overeen kan komen, en ik ben de afgelopen jaren zeker wel gaan beseffen datzoveel geld aan kleding uitgeven in mijn ogen niet helemaal is zoals God het bedoeld heeft. Evenzo met meubels etc. Ik denk dat het goed is om met mate te leven, om zo te laten zien dat kleding, meubels e.d. niet het belangrijkste in mijn leven is.
Maar daarnaast werk ik er wel gewoon elke dag voor, en mag ik ook gewoon gebruik maken van de gaven die God ons heeft gegeven, waarbij ik geld verdien, en mag ik dit mijns inziens gewoon uitgeven.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...