Uitzet en een moeilijke vriend

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jun 2008 11:44

Ik snap niet wat het boeit dat je frietpan net iets anders is dan je wilde, eigenlijk. Ik vind dat bij bestek en borden belangrijker. Dat is toch wel smaakgevoelig, een friteuse toch niet?
En een koffiezetapparaat en waterkoker ook niet. Het enige wat ik echt wilde was een zwarte senseo, omdat ik zwart in het aanrechtblad heb. Maar welke het dan is, boeit mij het. Net met een koffiezetapparaat, en waterkoker. Natuurlijk zijn er waterkokers die het veel sneller doen, en dat kun je wel vragen, en eventueel ene kleur, maar boeit het echt welke het dan exact is?

Ik vind dat als je zoiets zo perse goed wil, je het lekker zef moet kopen. Ik kan echt niet van mijn vrienden en familie verwachten dat ze exact kopen van die prijs wat ik wil. Dat vind ik niet zo netjes. Dus heb ik veel gewoon zelf gekocht, en de dingen die me niet boeiden gekregen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 25 jun 2008 11:55

88alries88 schreef:Zijn jullie ook zo kieskeurig op de uitzetspulletjes die je krijgt? Of boeit het jullie helemaal niets dat je toevallig een koffiezetapparaat had gevraagd maar je krijgt een hele andere als dat je in je hoofd hebt?

Mn koffiezetapparaat en waterkoker heb ik van vriendlief voor mn verjaardag gekregen, en die hebben we ook samen uitgezocht, maar de spullen die ik dan verder op mn lijstje zet zijn incl. serienummers, kleur, waar te koop enz. (en het liefst koop ik ze ook zelf!)

Mijn eigen familie vertrouw ik het trwns wel toe om bijv. een frietpan te kopen omdat ik gewoon weet dat zij een goeie willen geven. Maar mn schoonfamilie vertrouw ik daarin voor geen meter!!! Als je daar op een lijstje zet welk apparaat je wilt hebben met plaatje e.d. erbij dan presteren zij het om met een totaal andere aan te komen. (want die was goedkoper en ook vast wel goed... :shock: )

Vraag me af of ik dan zo'n zeur ben, of dat er meer zijn die het op mijn manier doen?

Hmm ik snap zo'n actie van je schoonfamilie wel. Ik zou dan wel het bonnetje bewaren, zodat het teruggebracht kan worden. Maar pfft wat ingewikkeld als je zo precies bent, lijkt mij maar lastig:) Maar goed als ik jou was zou ik het dan gewoon lekker zelf kopen, je hoeft het toch niet te vragen? Desnoods vraag je geld, dan kan je het ook zelf uitzoeken. Als jij daar gelukkiger van wordt is dat toch prima.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 25 jun 2008 11:57

I :oops: k ben een beetje pietje precies! :oops:

Ze hoeven van mij niet perse dat dure apparaat te geven, ik zorg meestal dak er verschillende dingetjes op heb staan van verschillende prijsklasse zeg maar. Dus ze zijn niet 'verplicht' om dat te geven ofzo. Maar vrienden/familie vinden het vaak wel leuk om met een verjaardag ofzo iets 'groots' te geven (dat geven ze dan met elkaar). I

k heb het zelf ook andersom naar andere toe, als ik een lijstje van iemand krijg met bijv. alleen maar 'handdoeken' er op, weet ik echt niet welke ik moet kopen!!

De 'goedkopere' dingen boeien me trwns ook niet, wat ik daarvan krijg, maar de 'duurdere' dingen vind ik wel belangrijk.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 jun 2008 11:58

Ik kan me wel voorstellen dat je daar precies in bent hoor. Ik vind bijv. RVS-apparaten mooi en als je dan een witte waterkoker krijgt... om maar wat te noemen.
Nu speelt dat bij ons niet, we hoeven alleen nog maar een 'gewoon' koffiezetapparaat en die kopen we zelf wel, maar toen ik op mezelf ging kreeg ik van mijn ouders een combimagnetron. Die ben ik toen zelf uit gaan zoeken met mijn pa, ik wilde geen witte (omdat die zo lelijk worden) maar een grijze en die heb ik nu ook - eigenlijk een beetje boven de cadeaubegroting, maar ze wilden er niet van weten dat ik zelf bijbetaalde :wink:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 25 jun 2008 15:45

Als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb, kan ik het daarna altijd weer slecht vergeten. Dan ben ik echt een Pietje Precies.

Mijn ouders zijn gewend om grote cadeaus te geven, maar zij kunnen zich dit permiteren. Haar ouders kunnen zich minder permiteren. Dat is gewoon een gegeven, maar ik wil niet haar ouders zich ongemakkelijk voelen met hun cadeau. Het pannenset van het mannetje-aan-de-deur zou wat dat betreft een elegante oplossing zijn, maar die heb ik een beetje verprust. Het zijn trouwens cadeaus voor onze verloving 19 juli as!

Trouwens, ik heb dat bestek dat te duur was voor minder geld in Duitsland gevonden! Scheelt 200 euro!! Voor mensen die nieuwsgierig zijn: WMF Kult, link lukt niet :?
Ben je alleen een Duits adres voor nodig, en die heb ik momenteel!
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 25 jun 2008 17:06

Wat is er in Duitsland níet voordeliger?

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 25 jun 2008 17:11

CaptainCaveman schreef:Wat is er in Duitsland níet voordeliger?

Diesel!

En kaartjes voor het EK :D

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 25 jun 2008 17:12

Ik ben ook ontzettend moeilijk met dat soort dingen. Het moet precies zijn wat ik in m'n hoofd heb, anders hoef ik het niet. :?
Zelf vind ik het eigenlijk wel erg dat ik zo ben, want als mn man met mn verjaardag een kado wil geven moet ik mee om zo precies aan te wijzen wat ik wil, omdat hij anders bang is dat ik het niet mooi vindt... :roll:

Met het interieur van ons huis heb ik het ook heel erg. Anderhalf jaar voordat we verhuisden zat het hele plaatje al in mn hoofd, op behang na... Plattegrond al helemaal gemaakt enzo, en alles staat nu zoals dat anderhalf jaar geleden op de plattegrond stond, echt heel raar :oops:

Ik heb geen idee hoe ik dat gedrag kan veranderen, iemand tips??? :mrgreen:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jun 2008 17:16

Ik vind het juist wél leuk als mensen alleen 'handdoeken' op het lijstje hebben staan. Dan ga ik juist kijken wat bij iemand past.
Voor mijn zus kocht ik dus een stapel handdoeken en washandjes in alle kleuren van de regenboog, voor mijn moeder alleen bruine en creme. Iemand weet toch vaak wel hoe je bent?
En bestek heel duur vind ik persoonlijk niet nodig. Al siets 200 euro scheelt, dan denk ik dat zoiets knetter duur moet zijn. Ik wist wel dat ik geen glimmende handvaten wilde, ik heb ze trouwens gewoon zelf gekocht.
Volgens mij ben ik toch niet zo super moeilijk, alleen voor spullen die te zien zijn in huis. En de kleur. In huis hoeft niemand iets voor mij te kopen. Dat heeft amper zin. Ik wil toch weinig hebben staan, en alleen wat ik echt leuk vind en vind passen.
maar wat voor een kaasschaaf ik heb boeit me totaal niet, alstie het maar doet :)[/i]

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 25 jun 2008 17:23

Wij zijn ook met onze uitzet bezig maar ik ben nog steeds heel erg aan het twijfelen over het servies.
We hebben nog niks, maar weten ook niet wat verstandig is om te doen.

Twee serviezen: een goedkoper en duurder servies
Of één servies voor altijd om te gebruiken.

En weet iemand waar je servies zou kunnen kopen wat niet zo duur is al wedgewood maar wel goede kwaliteit? TIPS VAN HARTE WELKOM!
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jun 2008 17:27

Ik heb mijn servies gewoon bij Xenos vandaan. Het was best duur, maar erg sterk. Dat is wel een aanrader, mijn borden zijn loeizwaar, maar niet kapot te krijgen.
En ik zweer bij porselein, daar gaan geen schilferrandjes vanaf, bij aardewerk eerder. Maar porselein is vaak weer duurder.
Maar wedgewood is nog veel duurder, dat vind ik niks, daar zou ik te zuinig op moeten zijn.
Ik heb gewoon 1 servies. En dan 3 formaten borden, en van allemaal 8 of 10. Zodat ik altijd genoeg heb. Het nadeel van mijn servies is, wat het voordeel van wedgewood is, dat het er een keer uit gaat en het niet meer bij te kopen is.
Al heeft mijn moeder een berg van 1 soort wedgewood en dat is er nu dus ook gewoon uit. En das veel meer balen.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 25 jun 2008 17:29

Boer Piet schreef:Trouwens, ik heb dat bestek dat te duur was voor minder geld in Duitsland gevonden! Scheelt 200 euro!! Voor mensen die nieuwsgierig zijn: WMF Kult, link lukt niet :?
Ben je alleen een Duits adres voor nodig, en die heb ik momenteel!

Hee, kvond dat wij ons WMF al stuk goedkoper hadden via de bestekshop.nl, maar jij hebt m nog goedkoper... :shock: :p

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 25 jun 2008 17:34

ring schreef:En weet iemand waar je servies zou kunnen kopen wat niet zo duur is al wedgewood maar wel goede kwaliteit? TIPS VAN HARTE WELKOM!

Aan de deur 8)

Servies boeit me niet zoveel, of je gebruikt het nooit, of het valt kapot. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Mijn zusje heeft n servies van V&B, dat is pas kneiterduur! Dan valt ons bestek in het niet.. Eén schaal van 250E :shock: :shock: Is dan wel de grootste, maar toch.. Daar kopen wij een half bestek voor!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 25 jun 2008 17:36

Je kan je servies ook bij Blokker kopen. Over de Xenos heb ik verder ook al veel goeie berichten gehoord!
Wij hebben ons servies ook gewoon bij de Blokker vandaan, en kmoet eerlijk zeggen dat me dat weer niet boeit! Kben blij dak geen wedgewood heb of Villeroy&Boch ofzo, want krijg dan denk ik echt pijn in mn buik als ik iets laat vallen..

2 serviezen is wel leuk, maar ik zelf vind dat op dit moment gewoon super zonde van mn geld. Kmoet ook al gaan verzinnen waar ik onze meubels van moet betalen.. :?

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 25 jun 2008 17:37

Sorry, maar bij ons komen ze nooit langs de deur met bestek, servies en de hele rattaplan! Hoor het ook voor het eerst hier...

Terug naar “Archief”