soa's in de biblelbelt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 jun 2008 11:25

waarom staat er in het topictitel biblebelt terwijl in de eerste posting het gaat over alle gelovigen?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 18 jun 2008 11:58

@goshen, naar aanleiding van een artikel dat ik heb gelezen idd. ik kan het wel opzoeken.

@gerdien, omdat ik van mening veranderde tijdens het typen. De bijbelgordel is een controleerbaar gebied, vandaar.

André

Berichtdoor André » 18 jun 2008 12:09

DesertRose schreef:@goshen, naar aanleiding van een artikel dat ik heb gelezen idd. ik kan het wel opzoeken.
Ik vroeg het ;/ wil ik wel graag lezen dat artikel indien mogelijk.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 18 jun 2008 13:39

Er zijn echt wel SOA's die je op een andere manieren kunt verkrijgen, genitale herpes, papilloma, syfillis en chlamydia bijvoorbeeld worden vaak bij een bevalling van moeder op kind doorgegeven.
Tricomonaza (ik weet even niet wat daar de NL vertaling van is) is een aandoening die ook via gemeenschappelijk gebruik van toiletartikelen, zoals handdoeken, doorgegeven kan worden.

Hoe dan ook, ik denk dat er onder gelovigen wel minder SOA's voor zullen komen, ik denk dat zij minder (wisselende) sexuele contacten hebben in vergelijking met niet-gelovigen

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 jun 2008 14:05

Saskia schreef:Er zijn echt wel SOA's die je op een andere manieren kunt verkrijgen, genitale herpes, papilloma, syfillis en chlamydia bijvoorbeeld worden vaak bij een bevalling van moeder op kind doorgegeven.
En hoe komt die moeder daar dan aan?...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 18 jun 2008 14:18

Saskia schreef:Er zijn echt wel SOA's die je op een andere manieren kunt verkrijgen, genitale herpes, papilloma, syfillis en chlamydia bijvoorbeeld worden vaak bij een bevalling van moeder op kind doorgegeven.
Tricomonaza (ik weet even niet wat daar de NL vertaling van is) is een aandoening die ook via gemeenschappelijk gebruik van toiletartikelen, zoals handdoeken, doorgegeven kan worden.

Hoe dan ook, ik denk dat er onder gelovigen wel minder SOA's voor zullen komen, ik denk dat zij minder (wisselende) sexuele contacten hebben in vergelijking met niet-gelovigen

De SOA's die bij een bevalling worden doorgegeven, hebben als oorzaak bloed-bloed contact van moeder en kind. Een ongeboren kind heeft geen SOA. dat komt omdat moeder en kind vanaf het begin af aan een gescheiden bloedsomloop hebben.

en waarom zijn er altijd weer mensen die zeggen dat je ook zonder seks een soa kan krijgen? natuurlijk kan dat, maar we hebben het over de 99,95 van de gevallen waarbij seks de oorzaak is.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 18 jun 2008 14:35

@DesertRose, dat zeg ik ook, het staat er misschien alleen niet heel duidelijk

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 18 jun 2008 15:47

Mijn collega kwam pas met het verhaal dat ze op school geleerd had dat kinderen (ik werk op een kinderdagverblijf) ook SOA's over kunnen brengen op ons als leidsters, door bijvoorbeeld bloed contact of speeksel...
Ik heb me er nog niet in verdiept, maar schrok er wel een beetje van..! Weet iemand van jullie hier misschien meer over?

Even ter info: Ik werk op een neutraal kdv, waar kinderen worden gebracht van 0-4 van werkende ouders. Het merendeel is van een andere afkomst.
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 jun 2008 15:53

HIV en hepatitus zou kunnen maar de rest volgens mij niet. Met bloed van de kinderen moet je soweiso erg goed uitkijken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 18 jun 2008 16:07

Inderdaad, alleen HIV en hepatitus.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 18 jun 2008 16:10

En wat kan ik daar aan doen?
ik heb namelijk erg vaak te maken met speeksel van de kinderen...
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 18 jun 2008 16:20

Voor speeksel hoef je niet bang te zijn hoor, daar kan het hepatitis-B virus niet in zitten.
Hepatitis A loop je eerder op, dat kan namelijk ook door het eten/drinken van voedsel dat verontreinigd is met ontlasting dat het virus bevat. Heel makkelijk dus op te lopen door bijv. na de toiletgang handen niet te wassen.

Terug naar “Archief”