Timon

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 23 mei 2008 18:51

Grappig om de verhalen van Eleos te lezen. De organisatie is idd niet opperbest, en het duurt even voordat je de juiste behandeling krijgt, maar verder hebben wij thuis ondanks dat goede ervaringen met Eleoss...

Sterkte ermee Rianne
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 23 mei 2008 22:38

Funlover schreef:Grappig om de verhalen van Eleos te lezen. De organisatie is idd niet opperbest, en het duurt even voordat je de juiste behandeling krijgt, maar verder hebben wij thuis ondanks dat goede ervaringen met Eleoss...

Sterkte ermee Rianne

Dank je wel :D
Ik ga morgen naar een open dag van Timon, kijken wat ik me er een beetje bij voor moet stellen. Dan zal het vast makkelijker worden de keuze te maken hoop ik
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mei 2008 07:53

maar Timon en Eleos zijn toch in behandeling ook anders, en dan bedoel Timon daar woon je in een huis met allemaal mensen en eleos is dagbehandeling. IS het voor jouw dan niet "rustiger" om dan naar Timon te gaan?

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 24 mei 2008 18:43

Evelien schreef:maar Timon en Eleos zijn toch in behandeling ook anders, en dan bedoel Timon daar woon je in een huis met allemaal mensen en eleos is dagbehandeling. IS het voor jouw dan niet "rustiger" om dan naar Timon te gaan?

Ik ben vanmiddag bij een timonhuis geweest, en ik was er niet zo kapot van. Ik denk nooit dat ik me daar prettig zou voelen. Helaas nog moeilijk om een keus te maken :?

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 24 mei 2008 22:44

Wat vond je tegenvallen dan, als ik het zo kan noemen?
Leef je droom.

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 28 mei 2008 21:53

Loucom schreef:Wat vond je tegenvallen dan, als ik het zo kan noemen?

Wat me vooral vreselijk lijkt is dat je zoveel moet. Je moet van maandag tot donderdag 2x avondeten meeeten, 1x mee koffiedrinken s avonds en er zijn vergaderingen en leuke avonden en weet ik veel wat. Best logisch dat dat moet maar ik woon nu bijna een jaar op mezelf en ik kan echt neit tegen die structuur. Verder is het gewoon praktisch onmogelijk om s avonds twee keer mee te eten bijv. omdat ik zoveel andere dingen heb, dan zou ik die af moeten zeggen maar dat wil ik ook niet.
Ook heb ik niet veel moeite met op mezelf wonen, dat gaat best goed en dan ben ik al mn vrijheid kwijt voor mn gevoel :? Dus ja ik heb nog twee maanden om een keus te maken dus ik zie nog wel.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 29 mei 2008 00:43

Ri@nne schreef:
Loucom schreef:Wat vond je tegenvallen dan, als ik het zo kan noemen?

Wat me vooral vreselijk lijkt is dat je zoveel moet. Je moet van maandag tot donderdag 2x avondeten meeeten, 1x mee koffiedrinken s avonds en er zijn vergaderingen en leuke avonden en weet ik veel wat. Best logisch dat dat moet maar ik woon nu bijna een jaar op mezelf en ik kan echt neit tegen die structuur. Verder is het gewoon praktisch onmogelijk om s avonds twee keer mee te eten bijv. omdat ik zoveel andere dingen heb, dan zou ik die af moeten zeggen maar dat wil ik ook niet.
Ook heb ik niet veel moeite met op mezelf wonen, dat gaat best goed en dan ben ik al mn vrijheid kwijt voor mn gevoel :? Dus ja ik heb nog twee maanden om een keus te maken dus ik zie nog wel.
Mhm, ik woon in een huis met één keer verplicht eten en gezamenlijke avond per week, een keer samen ontbijten per week, twee avonden per maand vrijwilligerswerk, en verder vaak leuke dingen samen en paar keer per jaar een weekend (opruimweekend, schilderweekend, thuisweekend, weekendje weg, etc). Veel mensen zeggen dan ook: pft, je hebt er nogal wat voor over, maar zo zie ik het juist helemaal niet, die momenten zijn ook een rustpunt in de week en bovendien lijkt het ook veel meer dan het daadwerkelijk is.
Wat ik bedoel te zeggen: zeg je niet een beetje te snel dat je niet tegen die structuur kan? Ik dacht dat eerst ook, maar het went heel erg en dan wordt het juist iets heel positiefs.

Ik woon btw niet in een huis van Timon.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 29 mei 2008 13:03

Ik ken ook iemand die woont in SGJ huis, weet zo niet wat voor eisen daaraan zitten en weet ook niet welke leeftijd ze tot de jongeren toerekenen, maar kan wel eens navragen.
Maar die zit in SGJ huis en heeft gesprekken bij Eleos.

Rianne succes met je keuze.
Leef je droom.

Esther87
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Esther87 » 04 jun 2008 23:32

Ik denk dat het heel belangrijk is om eerst voor jezelf te gaan kiezen en je later pas weer op je studie/werk etc. te richten. Dat heb ik zelf anderhalf jaar niet gedaan. Na 9 maand opname in april weer begonnen met school. Geweigerd om nog intensieve dagbehandeling te gaan doen. Vorige week ben ik van school gestuurd. Ik mocht eerst aan mezelf gaan werken. Opgeschoten ben ik dus niks. Heb nu besloten om eerst aan mezelf te gaan werken en dan pas verder met de toekomst.
Ik weet dat het misschien wat goedkoop is, maar echt waar, als je over een paar jaar nog mag leven kun je ook gerust nog een studie gaan doen. Echt, ga je nu eerst bezig houden met jezelf...

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 11 jun 2008 20:05

Ze hebben mij juist afgeraden om tijdelijk te stoppen met mijn studie. Dat is het enige waar ik soms nog iets plezier aan beleef. En anders is dat ook helemaal weg. :oops:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 jun 2008 08:01

Ieders situatie is anders, hoor.

Nog geen keuze kunnen maken?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 12 jun 2008 11:05

LeChat schreef:Ieders situatie is anders, hoor.

Nog geen keuze kunnen maken?

nee nog niet :oops: :?
Heb vanmiddag weer een gesprek met mn psycholoog maar daar schiet ik ook niks mee op. :?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 jun 2008 11:14

Neem je tijd hoor, 't is best een stap!!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 13 jun 2008 17:06

gewist

Pauline

Berichtdoor Pauline » 22 jun 2008 17:13

ik woon in een woongroep van timon.
t is echt heel leuk.
heel gezellig met al die mensen.
ik dacht ook van dat t niets zou zijn, dat samen eten en die vergaderingen enzo.
maar eigelijk valt het wel mee, als je eens een keer niet 2x kan mee-eten, dan eet je toch gewoon een keer minder mee. hetis niet veplicht 2x in de week eten, maar wel gemiddeld 2 keer per week.
dus de ene keer is het wat vaker, de andere keer minder vaak.
je bent denk ik in amersfoort naar de open dag geweest?
das waar ik woon.
voor ik er ging wonen dacht ik ook echt van dat t niets zou zijn.
maar dan let je alleen maar op die structuur (die helemaal niet zo vast is als wat je zegt), en niet op de contacten die je met elkaar legt, de gezelligheid van het samen wonen en dingen doen.
t is niet verplicht hoor..
+ dat zelfstandig wonen waar je het over hebt, dat blijft zelfstandig wonen.
het is geen begeleid wonen project.
je werkt in zekere zin wel aan doelen, maar dat is meer een proces waar je doorheengaat. dus niet iets waar je 'doelbewust' aan werkt.
eens in de 2 weken komt dan er is iemand langs om te vragen hoe het met je is en of je ergens tegen aan loopt, maar je geeft zelf aan ewat je zegt.
dus je vrijheid hoef je niet bang voor te zijn he.
en je zou je zelfs kunnen inschrijven, dan krijg je een logeerweek. blijf je een week maffen en meedraaien, weet je hoe je het vind, ook hoe je de mnesen vindt, en als het dan niets is kan je nog altijd zeggen van dat je het niet wilt.
maar daarvoor...eigelijk niet:)
groetjes , Pauline

Terug naar “Archief”