Wat is je beroep/werk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 08 mei 2008 15:00

Daatje123 schreef:Tja, wat let je? Tis een leuke opleiding, wel pittig. En het werk is ook super. Heel divers en je maakt leuke dingen mee. Klantencontact, verdieping in het werk, stukje commercieel. Mensen begeleiden als ze woning willen kopen, adviseren waarom wel/niet, welke prijs is het waard (inschrijving) en zo kan ik nog 1000 dingen opnoemen. Maar dan dwalen we af... :|

De opleiding! :oops:

Kheb geen zin meer om nog 4 jaar naar school te 'moeten'! Khad het na de havo zooo gehad met school...vandaar dus ook mn sprintopleiding! En op dit moment ben ik gewoon druk met huis/trouwen enz. Misschien 'later' nog wel s. Kzou het ook wel leuk vinden om nog een keer te veranderen van beroep denk k, en dan liever iets wat ik kan combineren met huishouden/eventuele kids enz, maar kdwaal van onderwerp af..:D
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 mei 2008 15:09

ik werk als Verzorgende IG'er in de thuiszorg en werk 24 uur per week en heb het ontzettend naar mijn zin en wil niks anders meer. Gewoon omdat je heel veel vrijheid hebt en ontzettend veel tijd voor de clienten.

En over een maandje ga ik 1 dag in de week werken als gastouder gewoon uit huis ik krijg dan een meisje van 1.5 oud en ze zijn nu nog op zoek naar een babytje zodat ik op 2 kindjes kan passen

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 08 mei 2008 15:28

Ik doe deurwerk in de horeca, scharrel wel eens wat bij als taxichauffeur of als glazenwasser en doe incidenteel incassoklusjes. Verder een beetje los werk in de verkoop van kleine partijtjes faillisementsgoederen, door mijn zwager opgeknapte autootjes, opknappandjes in de prachtwijken of gekopieerde DVD'tjes/bluerays. Oja, niet te vergeten ga ik ook wel eens als vrijwillig collectant voor het Rode Kruis langs de mensen in de buurt maar met dat laatste moet ik een beetje uitkijken want anders word ik gekort op mijn bijstandsuitkering. :-oo

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 08 mei 2008 16:22

Ik ben student Logistiek & Technische Vervoerskunde, een HTS-opleiding in Zwolle. In mijn vrije tijd ben ik vrachtwagenchauffeur.

Het is heerlijk om van je hobby je werk te maken kan ik je melden :wink: . Later wil ik aan de gang als "troubleshootër" in een internationaal bedrijf. Kortlopende, liefst buitenlandse, projecten draaien in de vorm van "puinruimen" en het op poten zetten van een degelijk logistiek systeem.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

sela

Berichtdoor sela » 08 mei 2008 17:29

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Ik ben student Logistiek & Technische Vervoerskunde, een HTS-opleiding in Zwolle. In mijn vrije tijd ben ik vrachtwagenchauffeur.

Het is heerlijk om van je hobby je werk te maken kan ik je melden :wink: . Later wil ik aan de gang als "troubleshootër" in een internationaal bedrijf. Kortlopende, liefst buitenlandse, projecten draaien in de vorm van "puinruimen" en het op poten zetten van een degelijk logistiek systeem.

klinkt goed.. :P

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 08 mei 2008 17:34

Ja, maar nu nog zien daar te komen :wink:

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 08 mei 2008 17:44

Ik ben medisch analist in het ZH in Amersfoort, neem bloed af en werk op het lab.
Echt een leuk beroep: je hebt patientencontact, en op het lab is er qua werk ook genoeg afwisseling, daarnaast draai je diensten en er iets niets interessanter dan de medische wereld 8)
Het leek mij eerder nogal een stoffig beroep, maar dat is echt niet zo.
Waar ik echt een hekel aan heb is aan het bewerken van poep, wat je zo af en toe niet onderuit komt :?
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 08 mei 2008 18:09

em_ma schreef:Ik ben medisch analist in het ZH in Amersfoort, neem bloed af en werk op het lab.
Echt een leuk beroep: je hebt patientencontact, en op het lab is er qua werk ook genoeg afwisseling, daarnaast draai je diensten en er iets niets interessanter dan de medische wereld 8)
Waar ik echt een hekel aan heb is aan het bewerken van poep, wat je zo af en toe niet onderuit komt :?

Jij hebt nooit in de transportwereld gekeken dus 8)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 08 mei 2008 18:11

Abdijbiertje om 1:00 schreef:
em_ma schreef:Ik ben medisch analist in het ZH in Amersfoort, neem bloed af en werk op het lab.

Jij hebt nooit in de transportwereld gekeken dus 8)

Whahahahha... wij hebben heel veel intern transport waar ik ook weleens aan mee doe. Telt dat ook 8)

HEERE, leer mij Uw weg

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 08 mei 2008 18:13

Beetje met bedden en zakjes bloed sjouwen, dat kan iedereen :P . Nee, ik heb laatst een gastcollege gehad over het nieuwe ziekenhuis in Amersfoort. Het wordt nu zo op poten gezet dat er miljoenen bespaard kunnen gaan worden op gebied van logistiek.

Sowieso valt er in de zorg tientallen, misschien wel honderden miljoenen te besparen als er goed op de logistiek gelet wordt.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 08 mei 2008 18:15

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Beetje met bedden en zakjes bloed sjouwen, dat kan iedereen :P . Nee, ik heb laatst een gastcollege gehad over het nieuwe ziekenhuis in Amersfoort. Het wordt nu zo op poten gezet dat er miljoenen bespaard kunnen gaan worden op gebied van logistiek.

Sowieso valt er in de logistiek tientallen, misschien wel honderden miljoenen te besparen als er goed op de logistiek gelet wordt.

Tja, het nieuwe ZH dat moet eens op gaan schieten...
Maar goed, op lab gaat op zn kop, dus weet nog niet hoeveel ik van dat nieuwe ZH ga meemaken.
Beetje met bloed sjouwen. Dan wel het juiste bloed naar de juiste patient :wink:

HEERE, leer mij Uw weg

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 08 mei 2008 18:19

Eh, elk groot bouwproject loopt vertraging op, dat is standaard, dus dat ziekenhuis staat er voorlopig nog niet. En ach, O-positief of O-negatief, wie merkt het verschil 8) ?

Maaike

Berichtdoor Maaike » 08 mei 2008 18:37

Wat voor leraren lopen hier allemaal rond?

Ik zit tegenwoordig op de HAVO op het Deltion College in Zwolle. Hoop volgend jaar examen te doen, en wat ik daarna ga doen is nog een verrassing. Er zijn wel verschillende dingen die me leuk lijken: pedagogiek, psychologie, sociaal juridische dienstverlening, verpleegkunde(hoewel ik betwijfel of ik dat wel weer aandurf, aangezien de anderhalf jaar MBO-V niet zo'n succes was van school uit).
En een bijbaan zoek ik nog(alweer).

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 08 mei 2008 18:51

Momenteel studeer ik informatica en mijn bijbaan ligt ook in het IT gebied. Levert daarmee dus een hoop nuttige ervaring en kennis op (en mogelijk een afstudeerplek).
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mei 2008 18:54

En bijbaantjes..
Tja, het begin was krantelopen. 350, op woensdagmiddag
Daarna toen ik 15 was in de zomervakantie in een verpleeghuis, toen ik 16 was op zaterdag en door de weeks soms in een kinderkledingzaak, toen in de zomer en daarna in het weekend in een verzorgingshuis.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”