menstruatie uitstellen voor vakantie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 apr 2008 13:06

Het normaal kunnen functioneren tijdens de menstruatie is natuurlijk per vrouw verschillend. Laat je niet misleiden door die fantastische maandverband reclames, waarin vrouwen in hun mooiste witte rokjes flaneren door de winkelstraten, lachend en bijna zwevend op hun maandverband met vleugeltjes...

Als ik ongesteld ben dan heb ik altijd 1 of 2 dagen dat ik voor gene meter functioneer. Buikpijn, heel veel bloedverlies, hoofdpijn, een slecht humeur. Geen vleugeltjes die dat kunnen veranderen.

En natuurlijk zijn er vrouwen die nergens last van hebben. Nou, die mogen daar heel erg blij mee zijn!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 28 apr 2008 13:50

Toiletten zonder prullebak.. Net te laat erachter komen en dus al lekker met bloedvlekken rondlopen etc.

Ik denk inderdaad dat beginnen met de pil het handigst is, gewoon een lichte pil, en geen discussie over voorbehoedsmiddel en blabla, want de pil is ook gewoon een goed middel tegen andere kwaaltjes..
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 28 apr 2008 13:52

Volgens mij mag je die Primolut maar 2 weken slikken. Dus grote kans dat je in die 4 weken vakantie dan alsnog ongesteld wordt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 apr 2008 14:13

klopt als je dan eigenlijk in de eerste week ongesteld moet worden kun je het wel uitstellen maar wordt je het toch nog in je vakantie kun je niet beter even aan de pil gaan dan?

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 28 apr 2008 14:15

Ik zou je aanraden een tijdje de pil te slikken. Iedere avond of ochtend bij het tandenpoetsen een pilletje en verder heb je er geen omkijken naar.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 28 apr 2008 14:16

liefie schreef:klopt als je dan eigenlijk in de eerste week ongesteld moet worden kun je het wel uitstellen maar wordt je het toch nog in je vakantie kun je niet beter even aan de pil gaan dan?

Dat klopt en als je aan de pil gaat kun je ook beter je menstruatie regelen. Na het slikken van de eerste pilstrip wordt je een week eerder ongesteld dan normaal. Verder heb ik de ervaring dat ongesteld zijn met de pil echt anders is, veel korter en minder heftig.
Dus, dat.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 28 apr 2008 14:58

Als je de pil slikt, hoef je helemaal niet ongesteld te worden, je kunt hem gewoon doorslikken.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 apr 2008 14:58

Rufi schreef:Volgens mij mag je die Primolut maar 2 weken slikken. Dus grote kans dat je in die 4 weken vakantie dan alsnog ongesteld wordt.

Ik heb hem ook wel is gebruikt voor ruim 3 weken, maar de buikpijn toen het opgang kwam daarna was ook niet leuk meer.
Volgens mij is het daarna ook terug geschroefd naar kortere periode. (is ongeveer 9 jaar terug dat ik het heb gebruikt)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 apr 2008 15:36

volgens mij is primolut n enzo ook echt wel troep voor je lichaam. Als dat tenminste de reden is dat je niet aan de pil wilt.

Ik menstrueerde een keer vier weken achter elkaar, dat stopte niet, toen kreeg ik ook primolut n voorgeschreven om het te laten stoppen. Heftig spul vond ik...

Zou liever voor de pil gaan als ik jou was!

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 28 apr 2008 15:44

Ik heb 1 keer de pil geslikt voor het uitstellen van menstuatie ivm vakantie (weet zo niet meer welke het was), maar ben daarna zo enorm ongesteld geweest dat ik het nooit meer zou doen.

Dan maar een paar dagen klooien met tampons oid. En die paar dagen maar wat minder doen dan de rest. En als je toch 4 weken weggaat.

Maar goed, ik heb geen idee wat het beste is, en kan je daarin niet verder helpen ;/
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 apr 2008 15:55

Ik heb ook nogal eens de pil doorgeslikt. En het schijnt een fabeltje te zijn dat dat niet goed is. Want in principe krijg je helemaal geen eisprong als je de pil slikt, en ook geen 'echte' menstruatie. Dus doorslikken kan geen kwaad, zegt men. Ik vind dat het handigste, maar ik heb hem de eerste keer wel een paar maanden eerder ook een keer doorgeslikt, zodat ik zeker wist dat het werkte. Dat je niet opeens tijdens je vakantie toch een beetje ongesteld wordt ofzo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 28 apr 2008 18:26

Rufi schreef:Als je de pil slikt, hoef je helemaal niet ongesteld te worden, je kunt hem gewoon doorslikken.

Maar kan dat ook gelijk de eerste keer? Of is de kans op een doorbraakbloeding dan aanwezig?
Dus, dat.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 apr 2008 18:38

Doorbraak kans is dan vrij groot. Bij mij is het ook gbeurd en toen zeiden ze ook: je kan beter een paar maanden van te voren beginnen en dan in de vakantie doorslikken. Je lichaam moet er eerst aan wennen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 28 apr 2008 20:16

Doorslikken kan prima mensen!!! Je hebt de stopweek puur voor het idee dat je vrouw bent en niet zwanger! Bij sommige pillen wordt het niet aangeraden maar moet je even checken in de bijsluiter.

En Goshen: DE PIL IS NIET ABORTIEF!!!

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 28 apr 2008 20:19

goshen schreef:Als man (die op dit punt dus minder betrouwbaar is) kan ik de tip geven: eet en drink matig aan de dagen voorafgaand. Het liefst hele magere dingen waar weinig vetten en zouten inzitten. En als meest belangrijke: gebruik geen suiker/alcohol. Dan kun je de klachten sterk beperken, maar ja je bent niet voor niets op vakantie... Medicijnen moet je alleen gebruiken als je ziek bent.

Oke en dit slaat dus helemaal nergens op en heeft absoluut geen invloed op je menstruatie. Weinig suiker en vetten en alcohol is sowieso goed.

Je hebt menstruatiepijn vanwege krampen in je baarmoeder en niet DOOR SUIKER of VEEL OF WEINIG ETEN EN DRINKEN. Dan mag je mij nog even de pathofysiologische link uitleggen Goshen.

Medicijnen idd alleen gebruiken als je ziek bent. Maar menstruatie kan zoveel invloed hebben op je leven dat je dat als ziekte kunt ervaren ja.

Het is een prima idee om tijdelijk de pil te gaan slikken om je menstruatie op vakantie uit te stellen.

Terug naar “Archief”