MissF schreef:Iedereen moet het leren. Of je nu autistisch bent of niet, volgens mij.
Of het nou de wasmachine aanzetten of de ramen zemen is of een schroef erin draaien, niks gaat vanzelf.
Altijd heb je het ergens afgekeken. Tenminste, om bepaalde dingen goed te doen. De wasmachine moet je weten hoe ie werkt, ramen zemen moet je toch wel weten hoe het werkt. maar als je het leert, dan kun je het volgens mij best!
Mijn man is eigenlijk best wel heel handig, de technische dingen wil hij altijd zelf doen. Lekker perfectionistisch, maargoed, hij kán het ook gewoon goed. Lekker makkelijk om nooit ergens iemand voor in te hoeven huren (oja, de muur stucken, maar dat was meer een tijdskwestie dan het niet kunnen).
Maar als ik wil, kan ik dat ook best leren. En andersom kan hij ook best leren hoe je de ramen zeemt. Maar het is soms ook wel makkelijk dat de ander het doet denk ik
grr mijn haren gaan overeind staan als je zo begint , ga je eerst eens verdiepen in autisme voor dat je zulke uitspraken doet !