Toename van bof in bijbelgordel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 19 apr 2008 16:30

Galateia schreef:Ik snap niet dat ouders weigeren hun kinderen te laten inenten. Dan steek je echt je kop in het zand: God heeft ons vaccins gegeven, waar levens mee gered kunnen worden!

De bof kan wel nare gevolgen hebben. Een vriendinnetje van vroeger heeft er behoorlijk wat aan overgehouden. En wat als jouw kind nu net tot dat kleine aantal mensen behoort? Zeg je dan tegen je kind 'ach, God heeft het zo gewild' ? En dat terwijl hij ons een vaccin gegeven heeft...

eens en je hebt ook de verantwoording voor andere kinderen. Als er minder dan ong. 95% ingeënt is, hebben de ingeënte kinderen ook meer kans dat ze die ziektes krijgen. Dus het betreft niet je eigen kids, maar ook de vriendjes en de vriendinnetjes hiervan.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 apr 2008 16:35

Galateia schreef:Ik snap niet dat ouders weigeren hun kinderen te laten inenten. Dan steek je echt je kop in het zand: God heeft ons vaccins gegeven, waar levens mee gered kunnen worden!

En zo is het!
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 19 apr 2008 22:27

Optimatus schreef:Wat denk je? Waarschuwen natuurlijk!
De kinderen moeten beschermd worden - ga naar de dokter en laat ze inenten.

En als je dan, onbewust, al besmet bent? Volgens mij is dat gevaarlijk, al besmet zijn en dan ook nog een keer het vaccin toedienen. Heb je dan niet veel meer kans op een ernstige vorm van bof? Dat was bij de polio-epidemie volgens mij wel zo.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 apr 2008 22:32

Geen idee, maar ik heb ooit wel de inenting van polio gehad terwijl het heerste.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 19 apr 2008 22:39

pol schreef:

De bof kan wel nare gevolgen hebben. Een vriendinnetje van vroeger heeft er behoorlijk wat aan overgehouden. En wat als jouw kind nu net tot dat kleine aantal mensen behoort? Zeg je dan tegen je kind 'ach, God heeft het zo gewild' ? En dat terwijl hij ons een vaccin gegeven heeft...

eens en je hebt ook de verantwoording voor andere kinderen. Als er minder dan ong. 95% ingeënt is, hebben de ingeënte kinderen ook meer kans dat ze die ziektes krijgen. Dus het betreft niet je eigen kids, maar ook de vriendjes en de vriendinnetjes hiervan.

Precies. Je zorgt er zo ook voor dat andere kinderen risico lopen besmet te worden.

Nóg een reden om je kind niet naar een reformatorische school te laten gaan. 8) :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 apr 2008 22:41

Ik had zover er eigenlijk nog niet eens bij stil gestaan, maar vind het een goed punt!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 19 apr 2008 22:41

CaptainCaveman schreef:
pol schreef:

Precies. Je zorgt er zo ook voor dat andere kinderen risico lopen besmet te worden.

Nóg een reden om je kind niet naar een reformatorische school te laten gaan. 8) :wink:

Waarom hebben ingeënte kinderen dan meer risico om die ziekte te krijgen? Ze zijn toch wél ingeënt, of zijn de vaccins niet goed genoeg?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 apr 2008 22:46

over het algemeen beschermen ze je nooit 100%.
Daarbij slaat niet bij iedereen de inentingen aan.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 apr 2008 23:11

Memmem schreef:
Optimatus schreef:Wat denk je? Waarschuwen natuurlijk!
De kinderen moeten beschermd worden - ga naar de dokter en laat ze inenten.

En als je dan, onbewust, al besmet bent? Volgens mij is dat gevaarlijk, al besmet zijn en dan ook nog een keer het vaccin toedienen. Heb je dan niet veel meer kans op een ernstige vorm van bof? Dat was bij de polio-epidemie volgens mij wel zo.

Onderzoekje en je weet of je besmet bent.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 apr 2008 00:18

Veel kinderen in Werkendam hadden in jan/feb al de bof. Nu wordt het pas wereldkundig gemaakt.

Waar komt zo'n epidemie ineens vandaan?

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 20 apr 2008 01:16

Memmem schreef:
CaptainCaveman schreef:
pol schreef:

Waarom hebben ingeënte kinderen dan meer risico om die ziekte te krijgen? Ze zijn toch wél ingeënt, of zijn de vaccins niet goed genoeg?

Wel, 100% zekerheid dat er daadwerkelijk bij iedere inenting een immuunsysteem is opgewekt heb je niet.

Dat neemt niet weg dat hoe meer inentingen, hoe kleiner het risico.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 apr 2008 06:37

*Annet* schreef:Veel kinderen in Werkendam hadden in jan/feb al de bof. Nu wordt het pas wereldkundig gemaakt.

Waar komt zo'n epidemie ineens vandaan?

Zo'n epidemie komt niet zomaar uit de lucht vallen. Pas als een x aantal personen bij de dokter zijn geweest voor de bof spreek je pas van een epidemie. Dus het kan zijn dat Werkendam de starters er van waren.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 20 apr 2008 06:58

Zijn er hier eigenlijk mensen die tégen inenten zijn? Want anders praat je gewoon allemaal met elkaar mee...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 apr 2008 07:26

wij zijn niet voor alles ingeent!

En ik denk dat als je kinderen krijgt en hebt dat het denk ik dat je daar best wel goed moet overwegen of je het doet! Ik zelf zou niet zo zeeer gelijk en direct zeggen: ik laat mijn kind gelijk inenten of ik laat mijn kind niet inenten!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 apr 2008 08:37

Er zijn ook mensen die hun kinderen op een later tijdstip laten inenten dan aanbevolen. Het maffe is dat je de vaccinatie dan zelf moet betalen.

Terug naar “Archief”