Vandaag hadden we een hemelvaartsdienst. En de spreker ging de bijbel door over d egespreksonderwerpen die Jezus en zijn discipelen hadden na pasen.
uitgangspunt was handelingen 1 vers 3 waar staat dat Jezus met zijn discipelen sprak over het koninkrijk van God. 40 dagen lang verscheen Jezus bij zijn discipelen. Hij was niet bij ze, maar Hij kwam zo af en toe langs. En in die kostbare tijd spraken ze over de dingen van het Koninkrijk van God. Niet over zondebesef, niet over ellende. maar over het koninkrijk van God wat zal komen!
lucas 24:43 komt Jezus weer eens langs en zegt: toen ik nog bij jullie was, heb ik jullie dit gezegd: alles wat in de wet van Mozes, bij de profeten en in de psalmen over mijg eschreven staat, moet in vervulling gaan. Toen opende hij hun ogen voor de schrift, zodat ze de betekenis ervan begrepen.
Jezus opent ogen (verlicht je verstand) zodat je de schrift kan verstaan. Jezus gaat hier ook nog eens alle profetieen bij langs. Hij verteld niet hoe het zit met erfzonde en ellende. nee, hij verteld dat de profetieen moeten uitkomen!
De discipelen snaptne nog steeds niet precies wiejezus nu was. Want vlak voor d ehemelvaart vroegen ze nog ene keer of Jezus nu zijn koninkrijk zou stichten. Dat gaat jullie net aan, MAAR wanneer de heilige Geest over jullie komt, zul je kracht krijgen , en jullie zullen getuigenis van mij afleggen in Jeruzalem, in heel Judea en Samaria, ja, tot in de verste delen van de wereld. En toen voer Hij op naar de hemel.
Vertellen over God, dat is de bedoeling, over wat God in jou leven heeft gedaan. En vertellen wat JEzus voor andere mensen wil betekenen. Praten over Jezus en zijn koninkrijk wat komt! hij komt op de wolken, zoals hij ook is weggegaan! En zullen dan ook de engelen staan te zingen? ere zij God in de hoge? Vast wel!
wat probeer ik hiermee te bereiken? dat het paradigma gaat verschuiven. Dat we niet meer druk gaan zijn met het vertellen hoe het zit, maar dat we enkel en alleen gaan vertellen wie JEzus is. Meer niet.