Tuurlijk, dat snap ik ook allemaal wel.
En ik probeer ook aan te geven dat ik nergens medicijnen voor heb, dus dat ik ook niet weet wat medicijnen met me kunnen doen, en waar ze voor zijn. Als ik ooit medicijnen moet gaan slikken, wil ik exact weten wat ze doen en waarvoor en waarom er dan verbetering optreed. En dat weet ik nu nog niet, en met homeopathische middel ook niet.
Net als ik amper in een vliegtuig durf omdat ik nog steeds, na talloze uitleggen, niet snap hoe het ding in de lucht blijft, en amper op een boot durf, omdat ik niet snap hoe het ding kan blijven drijven. Zal wel een steekje los zijn ofzo, of veel te erg controlfreak.
en ik begrijp ook wel dat er medicijnen zijn die echt werken, maar wat ik m.b.t. homeopatische middel wil zeggen is: als het werkt omdat je erin gelooft, dan is het toch goed?
Als een paracetamol helpt tegen hoofdpijn, dan is het toch prima? Ik begin er niet zo snel aan, omdat ik weet dat bij mijn hoofdpijn een nachtje meer rust of gewoon een paar uurtjes wachten meer helpt.
(en ook ik heb wel eens bijna migraine aanvallen, dus heb echt wel ervaring met zware hoofdpijn. Ik ben alleen huiverig van medicatie)