Moderator: Moderafo's
Hippieblijhoofd schreef:Galateia schreef:Daarom vind ik het vreemd dat er mensen zijn die, wanneer ze voor hun eten willen bidden, de omgeving om stilte vragen. Waarom? God hoort het hart, je kunt hem in je hart vragen het eten te zegenen. Dat zal voor God geen meerwaarde hebben, Hij ziet immers ons hart.
Het heeft voor God misschien geen meerwaarde, maar voor mij persoonlijk wel. Ik vind het prettiger als er even stilte is als ik bid, omdat ik me anders niet kan concentreren. En ik hoop maar dat Aragorn en Collateral hierdoor geen afkeer krijgen van christenen
Aragorn schreef:In de refoscene wordt er een behoorlijk groot issue van gemaakt om dat te doen op je werk bijvoorbeeld, maar voor de andere kant ervan heeft men weinig oog. Waarschijnlijk omdat men het vanzelfsprekend vindt om met alle respect bejegend te worden..
Aragorn schreef:Hippieblijhoofd schreef:Galateia schreef:Daarom vind ik het vreemd dat er mensen zijn die, wanneer ze voor hun eten willen bidden, de omgeving om stilte vragen. Waarom? God hoort het hart, je kunt hem in je hart vragen het eten te zegenen. Dat zal voor God geen meerwaarde hebben, Hij ziet immers ons hart.
Het heeft voor God misschien geen meerwaarde, maar voor mij persoonlijk wel. Ik vind het prettiger als er even stilte is als ik bid, omdat ik me anders niet kan concentreren. En ik hoop maar dat Aragorn en Collateral hierdoor geen afkeer krijgen van christenen
Ach, het geeft ons tenminste de gelegenheid om vervolgens extra hard eetsmakelijk! te roepen.
Ik heb er ook geen moeite mee, maar ik begrijp wel dat het bij mensen die je niet kent egoïstisch overkomt. Iedereen moet dan speciaal voor jou stil gaan zitten zijn, omdat jij zonodig moet bidden. In de refoscene wordt er een behoorlijk groot issue van gemaakt om dat te doen op je werk bijvoorbeeld, maar voor de andere kant ervan heeft men weinig oog. Waarschijnlijk omdat men het vanzelfsprekend vindt om met alle respect bejegend te worden..
Rolf schreef:Oorsuizen is toch iets aan te doen? In sep. 2007 was hierover ook een
discussie, zie dit topic.
Dat is heel realistisch.HippieBlijhoofd schreef:Ik vind het prettiger als er even stilte
is als ik bid, omdat ik me anders niet kan concentreren.
En ik hoop maar dat Aragorn en Collateral hierdoor geen
afkeer krijgen van christenen
God kent inderdaad altijd je gedachten. Als je bezig bent, en ietsGalateia schreef:Rolf, volgens mij worstel jij simpelweg met de
definitie van 'bidden'. Wanneer is bidden echt bidden,
en wanneer een overdenking? Dat ligt er maar gewoon aan,
wat je er precies onder verstaat. En het maakt toch eigenlijk
niks uit. Als jij tijdens je werk iets 'overdenkt' dan
kent God ook jouw gedachten. Net zoals wanneer jij de stilte
opzoekt om eens echt te 'bidden'. Dan hoort God ook je gedachten.
Dat denk ik ook. Door somsHet is een 'big issue' omdat ik heb gezien hoe het mensen
ergerde. En dan heb je dus bereikt, dat mensen weer reden hebben
om te denken 'egoistische christenen'. En ik vind het zo erg als
christenen dat niet doorhebben
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten