Berichtdoor Galateia » 13 mar 2008 16:51
Wij zijn niet verzekerd voor onze uitvaart en ik word echt gek van al die folders en telefoontjes... ze proberen het telkens weer om ons een verzekering aan te smeren. Zolang er geen kinderen zijn, hebben we het spaargeld wel om de (eenvoudige) uitvaart te betalen, als een van ons wegvalt. De hypotheek valt dan ook voor de helft weg, en de ander zit dus niet meteen in grote problemen ofzo.
Zodra wij onze kinderen gehaald hebben, dan is er dus ook geen geld meer, misschien dat we dan wel een verzekering nemen: ik wil mijn kinderen er niet mee opzadelen, natuurlijk. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
De dingen die belangrijk vinden hebben we allang met elkaar besproken: van onze organen mag men alles hebben nog bruikbaar is, graag zelfs, want het kan andere levens redden of verbeteren. Is het nog ergens nuttig voor!
Verder wil ik in een witte kist, in witte eenvoudige kleding, geen zwart op mijn uitvaart, veel bloemen en vooral veel hoop. Gods liefde moet gepredikt worden en het feit dat ik naar mijn hemelse Vader ben gegaan en daar ronddans... verder moet er vooral niet teveel geld aan besteed worden. Troost, hoop en licht, dat moet het uitstralen.
Mijn man wil vooral heel veel kleur. Zn kist mag van waaibomenhout zijn en hij wil vooral zonnebloemen. Verder ook hoop, liefde, etc.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde