chaja schreef:Beetje flauw om het zo hard op de refo's te gooien. Ik ben zeker geen refo, maar toch doet dat mij pijn. Het probleem ligt namelijk heus niet alleen bij refo's. En ik vind het logisch dat de zendingsdrang bij refo's wat lager ligt omdat je duidelijk merkt dat een heleboel refo's zelf nog niet eens zeker durven geloven dat Jezus voor hun zonden gestorven is. Wat niet wil zeggen dat het goed te praten valt dat mensen niet gehoor geven aan de opdracht, maar beter even niet in hokjes en vakjes denken.
Nogmaals: ik geloof ook dat God die opdracht geeft aan ons en dat er geen enkel excuus is om thuis te blijven. Om eerlijk te zijn dacht ik dat ik dat ook al gezegd had. Het enige wat ik wou zeggen is dat we echt niet de arrogantie hoeven te hebben dat God afhankelijk is van ons.
Als je nog niet zeker weet wat God in je leven wil, en als je het gevoel hebt dat God je nog niet geroepen heeft of wat dan ook, dan gaat het om de vraag: [b]ben je bereid te gaan wanneer God je het vraagt? [/b]Ook als niemand in je omgeving het een goed plan vind? Ook als je niet gesteund wordt door mensen? Als het niet meer dapper, heldhaftig, goed en zeer christelijk is voor de mensen om je heen. Als het alleen God en jij is?
Soms denk ik wel eens dat het zendingsplaatje wat geromantiseerd wordt. En dan kan het nog wel eens flink tegenvallen.
God vroeg mij vandaag iets voor iemand te doen. Ik kon een mens helpen. Dat is voor mij een teken dat ik hier op mijn plek ben. Dat ik God hier kan dienen, waar ik nu ben. Zending bedrijven wil niet altijd zeggen dat je ver weg gaat. Het is vooral de bereidheid om waar je op dit moment ook bent van Hem te getuigen.
Chaja
Hoe kan je zending bedrijven als je niet wil geloven dat Jezus voor je zonden is gestorven? dat is juist de blijde boodschap, en mij valt het op dat de mensen die de zending in gaan, meer evangelisch denken.
Dat zijn dus de mensen die nu eenmaal sneller geloven.
Wanneer weet je dat God je geroepen heeft? ik denk door een duidelijke drang om het woord van God te verkondige, en als Hij tot je komt om je daar voor te roepen, mag je niet weigeren, want HIJ roept je.