BruiloftTopic: Trouwkranten, stukjes, ceremoniemeester

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 19 feb 2008 12:15

Wij hadden als receptieboek een foto van onszelf in het midden van een lijst en daaromheen alle namen van iedereen die is geweest. Hij hangt bij ons in de gang en iedereen kijkt er elke keer weer naar als ze bij ons komen/weggaan.
Een ander leuk idee wat ik zag is een verjaardagskalender en daar iedereen zijn/haar naam op laten invullen (van de dag/avondgasten dan) weet je gelijk alle verjaardagen.

Voor de invulling van een feestgids is het ook leuk om fotos van het huis van het bruidspaar erin te zetten (dat word hier veel gedaan)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 feb 2008 19:03

Wat een ontzettend leuke ideen weer.
Kzal gauw weer eens overleggen met de bruidsparen....

Leuk dat jullie zo mee denken.

Veel mensen houden idd niet van stukjes. Ik vind dat het ook meer leuke stukjes moeten zijn, en niet dat het bruidspaar voor gek staat, net als in de feestgids/trouwkrant. Het moet leuk zijn.

Wij zitten hier thuis echt te worstelen met het stukje. Wat gaan we doen, wat is leuk?!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 19 feb 2008 19:26

paprikameisje2 schreef:stukjes: vind ik vreselijk en zeer irri op een bruiloft! vooral als je net gezellig zit te kletsen.. Vaak wodt het bruidspaar ongelofelijk voor gek gezet! k vind et niet nodig om zo zwart te wroden afgeschilderd!

Dat voor gek gezet worden vindt ik nog niet zo erg, zolang het maar goed gedaan wordt. Geen zielige alfabetjes of nieuwe teksten op "You never walk alone". ](*,)

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 19 feb 2008 20:56

Funlover schreef:Wij zitten hier thuis echt te worstelen met het stukje. Wat gaan we doen, wat is leuk?!

Wij hebben nu al een paar keer foto's van bijzondere dingen ingescant en met een leuk verhaal via een beamer laten zien. Dit is beide keren in goede aarde gevallen.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 feb 2008 21:11

Memmem schreef:
Funlover schreef:Wij zitten hier thuis echt te worstelen met het stukje. Wat gaan we doen, wat is leuk?!

Wij hebben nu al een paar keer foto's van bijzondere dingen ingescant en met een leuk verhaal via een beamer laten zien. Dit is beide keren in goede aarde gevallen.

Oke daar zitten wij ook aan te denken.
Dat is wel een leuk idee.
En doen jullie dan alleen van het bruidspaar samen of ook van de kinderjaren"?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 feb 2008 21:17

Het enige écht geweldige stukje waar ik bijna een traan om liet op onze bruiloft was het zingen van mijn nieuwe nichtjes en neefjes. Die zongen, tijdens het koffiedrinken, een liedje met zn allen (inclusief een tweejarig meisje dat het hardst zong, wat had ze ervoor geoefend!) over dat ik nu eindelijk echt hun tante was.

En dat raakte mijn gevoelige snaar, omdat de kans om zelf tante te worden er voorlopig niet in zit, en ik dolblij was met al die nichtjes en neefjes die ik erbij kreeg.

De rest vond ik wel leuk ofzo, maar voegde voor mij niks toe.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 19 feb 2008 21:28

Funlover schreef:
Memmem schreef:

Oke daar zitten wij ook aan te denken.
Dat is wel een leuk idee.
En doen jullie dan alleen van het bruidspaar samen of ook van de kinderjaren"?

Wij beginnen bij de babyjaren, geboortekaartje als daar nog iest over te vertellen is. Een soort levensloop maakten wij er van.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 feb 2008 21:43

feestkrant: bij ons stond er voorin een lijstje met de daggasten (het boekje was ook alleen voor de daggasten) en hun relatie tot ons, bijvoorbeeld:
*naam* - vader van de bruid
Dat is handig als niet alle daggasten elkaar al kennen (wat meestal zo is).

gastenboek: verjaardagskalender of dekbedovertrek (moet je wel weten wat de maat is en of ze misschien twee dekbedden hebben)

stukje: een quiz waarbij het bruidspaar de antwoorden moet geven is leuk :) Ik heb ook weleens gezien dat Kopspijkers werd nagedaan, maar dat is nu weer een beetje achterhaald.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 19 feb 2008 22:24

Wel eens gedz over iemand een kwartet was gemaakt. Nu was hij ook wel een erg apart figuur waarbij de categorie 'XX's favoriete tv-programma's' al enorm grappig was, verder 'XX's favoriete opwekkingsliedjes' (alleen grappig omdat hij een stronthekel aan opwekkingsliedjes had), 'favoriete dogma's' (hij is theoloog), 'allergieën', etc. En dan met een stel mensen dat kwartetspel zogenaamd spelen.
En voor diezelfde figuur die een hekel aan opwekking heeft een liedje gemaakt op de wijs van een liedje dat we nogal eens parodieerden met elkaar. Nu dus ook, inclusief oh's en ah's tussen de regels.

Verder zijn speeches over het algemeen enorm vervelend, ook als ze grappig bedoeld zijn. (Sorry..) :) Over ABC's nog niet gesproken.. Eigenlijk moet de ceremoniemeester eerst alle stukjes keuren voordat ze opgevoerd mogen worden.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 20 feb 2008 01:06

Aan de andere kant: toen wij trouwden had mijn schoonmoeder idd een ABC gemaakt...
Maar echt: met zulke leuke feitjes! En ook niet gewoon met de A is van...
Maar met liedjes en sketches behorend bij een letter.
Het ging dan alleen over mijn man maar hij heeft zich tranen gelachen, en `s nachts in bed heb ik hem over heel wat nieuwe inzichten uitgehoord...!

Verder dachten wij dat er wel iets met macaroni gedaan zou worden, daar zit natuurlijk een heel verhaal aan vast maar kort gezegd komt het hier op neer dat ik vind (en zei) dat mijn schoonmoeder echt HELE VIEZE macaroni maakt, en die eten ze IEDERE zondag...vandaar.
Maar ook daar hebben ze iets heel leuks van gemaakt niet eens met macaroni!

Ik bedoel hiermee te zeggen: al wordt je soms gek van de stukjes die gedaan worden, als je merkt dat er echt moeite voor gedaan is en men er plezier in heeft is dat toch ook hartverwarmend.
A smile costs nothing, but gives much

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 feb 2008 10:02

Wat ik trouwens erg slim vond van mijn zusje (ceremoniemeester) was dat ze onze bruiloftsgasten drie manieren gaf om ons te verrassen:
1. een blik voedsel met vernieuwd etiket, omdat ik dat altijd zo'n leuke grap vindt, al is het niet zo origineel meer ;)
2. een A4 met een recept erop inleveren voor in ons kookboek, daar was ik ook heel erg blij mee, omdat je dan de favoriete recepten van veel mensen krijgt
3. weetjes en foto's en verhaaltjes voor de trouwkrant inleveren

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 22 feb 2008 16:37

Of anders gewoon een groot feest? Wij hadden ook geen stukjes, dat was van tevoren al expliciet naar de gasten gecommuniceerd. Sommige mensen vonden het maar onbegrijpelijk dat wij niet van die stukjes wilden. Of wij soms bang waren om in de maling te worden genomen. Nou nee, het is meer dat wij geen zin hadden in "stukjes" waarbij de uitvoerders een tenenkrommende vorm van idioterie tentoonspreiden. Anyway, bij ons deed de cocktailbar en de drive-inn het uitstekend voor de sfeer en de lol. Gastenboek in de vorm van een verjaardagskalender is wel handig, heb je gelijk de verjaardagen bij elkaar.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 feb 2008 17:16

Katlheen schreef:drive-inn

herberg? ;p

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 23 feb 2008 20:30

Kben nu bezig met de trouwkrant...

Iemand nog leuke uitspraken, zinnen etc? die met het huwelijk te maken hebben?

Catootje21

spel zo vader zo zoon

Berichtdoor Catootje21 » 23 feb 2008 21:04

wij deden op de bruiloft van mn broer een spel dat ook eens op tv is geweest. Zo vader zo zoon. We haddenvoor mn schoonzusje 4 aanstaande mannen neergezet met een letter die hij vast hield zo dat zij kon kiezen welke de juiste was. We stelden die aanstaande mannen een vraag en mn schoonzusje moesten nav de antwoorden die die vier mannen zeiden welke nu mijn broer en haar aanstaande man echt zou zeggen of zou doen. Ze vonden het echt heel erg leuk. Je kan het ook echt toepassen op het bruidspaar.

Terug naar “Archief”