Joepie Meloen schreef:Absoluut, en we hebben ook nooit te maken met grijze gebieden enzo...![]()
Welke?
Moderator: Moderafo's
Flappie schreef:Is het verkeerd om als christen een carriere na te streven? Is het verkeerd om voor een baan te gaan dat veel geld oplevert en daarvan zelf te genieten? Zomaar een paar gedachten van mij.
tante-tortel schreef:Joepie Meloen schreef:Absoluut, en we hebben ook nooit te maken met grijze gebieden enzo...![]()
Welke?
Joepie Meloen schreef:tante-tortel schreef:Joepie Meloen schreef:Absoluut, en we hebben ook nooit te maken met grijze gebieden enzo...![]()
Welke?
Als we in gebieden komen waarin geld, macht, en eerlijkheid heel nauw met elkaar verbonden zijn, zodat het heel lastig wordt om je geweten rein te bewaren.
Joepie Meloen schreef:Is zo'n rijtje voor verschillende mensen niet totaal anders? God moet op de eerste plaats staan, maar ik denk dat sommige dingen qua belangrijkheid niet na elkaar maar naast elkaar staan.
tante-tortel schreef:Joepie Meloen schreef:Als we in gebieden komen waarin geld, macht, en eerlijkheid heel nauw met elkaar verbonden zijn, zodat het heel lastig wordt om je geweten rein te bewaren.
Wat heeft dat met grijze gebieden te maken? Ik snap dat niet.
Want als je altijd voor ogen houd dat je doet wat God wil, dan is er geen grijs gebied.
Strookt wat ik nu moet doen met de Bijbel? Nee? Dan doe ik het niet.
Zoals werken op zondag zou voor mij al de grens zijn.
Maar dat kan voor anderen niet zo zijn.
MissF schreef:Dat was de strekking van het verhaal: dit zou voor ieder mens met een partner en/of gezin zo moeten zijn. Heb je geen partner/gezin dan valt nummer 2 weg. Maar anders moet het wel zo zijn, je werk mag nooit voor je relatie gaan, en het kerkenwerk nooit in de plaats van je gewone werk wat je doet om geld binnen te brengen om van te leven
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten