gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 11 feb 2008 11:34

*Annet* schreef:PFFFFFFFFFFFF

ijverige vrouwen hier!

ik doe nix, zit hier lekker met laptop op schoot en muziek aan. De kids smeren met een lollie overal langs en hebben het goed naar hun zin. De afwas wordt gedaan door de afwasmachine, de was door de wasmachine.

Zometeen gaan we fieten want de zon schijnt heerlijk!!!

Prettige dag nog allemaal.
=D> d:)b
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 11 feb 2008 11:35

lammetje schreef:werk je iedere ochtend even anderhalfuur in je huishouden
Ik vind anderhalf uur best wel veel eigenlijk. Maarja, ik heb dan ook geen heel huis.

Ik rommel altijd maar wat tussendoor met wasjes draaien enzo, gooi ook gewoon alles bij elkaar in de trommel op lage temperatuur, gelukkig ziet m'n moeder me niet bezig, die zou een hartverzakking krijgen. :D Bed verschonen doe ik als ik denk dat het wel wat vies wordt, geen idee hoe vaak dat is. Strijken doe ik sowieso nooit, gewoon nat ophangen en zorgen dat het netjes opdroogt.

Ik ben wel veel tijd kwijt met planten verpotten, heerlijk om te doen, hoort dat ook bij het huishouden?
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Esther89
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Esther89 » 11 feb 2008 12:00

Ik poets niet.. daar heb ik mijn moeder voor, lekker handig hoor!! Wel moet ik zo eens in de 2 weken mijn eigen kamer schoonmaken, meestal ren ik er door heen zonder het secuur te doen, dus wat dat moet worden als ik later een eigen huis heb.. :P

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 feb 2008 12:21

Esther89 schreef:Ik poets niet.. daar heb ik mijn moeder voor(...)

Hoop toch niet dat je je moeder als 'slaaf' ziet of als huishoudster...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 feb 2008 12:25

ik deed voorheen thuis ook zelden wat. Daarom zie ik mijn moeder echt niet als slaaf of huishoudster. Ze redde het huishouden prima en ik hield mij bezig met andere zaken. Zo ging het en als er wel wat moest gebeuren kon ze altijd vragen of er geholpen kon worden.

Ik heb een baan en zij niet, lijkt mij dan logischer dan zij het doet en niet ik
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 feb 2008 12:39

het klonk een beetje makkelijk echt zo van: heb ik een moeder voor net of ze alleen goed is voor het schoonmaken...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 feb 2008 12:54

Gruwelijk, al dat gepoets... ik snap werkelijk niet waar dat goed voor is. Vind het maar ijdelheid eigenlijk......

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 feb 2008 12:56

Snap je nu dat ik geen behoefte heb aan een groot huis....

Als er bezoek komt, dan zorg ik wel dat alles schoon is en dan maak ik ons bed op. Verder doet Borkdude stofzuigen en stoffen eens in de week, ik doe de was (2 of 3 per week) en maak de wc en wastafel schoon eens per week. Ik ga geen dingen poetsen die niet vies zijn.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 feb 2008 13:20

Tja, maar als je stof vies vindt, is alles vies, binnen een dag :)
En idd, een groot huis lijkt mij ook niks. Ik ben blij dat ik in 2 uurtjes klaar ben met de beneden en bovenverdieping. De zolder doe ik niet persé elke week, daar komen we toch bijna nooit.
Ik heb een tijdje het huis van mijn ouders als bijbaantje schoongemaakt, pff, wat een klus zeg! Volgens mij ga ik sowieso mijn eventuele toekomstige kids bijbrengen dat ze vanaf een bepaalde leeftijd lekker zelf hun kamer mogen doen. Wat een klus is dat. Dan ben ik blij met onze minder oppervlakte :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 feb 2008 13:31

Eigenlijk ben ik wel op zoek naar een huishoudelijke hulp. Dat lijkt mij helemaal ideaal!. Helemaal als straks de kleine er is en ik 3 dagen blijf werken. Ik heb geen zin om de dagen dat ik dan vrij ben continue poetsend door te brengen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 feb 2008 13:36

mn moeder komt zo, dus heb net grondig schoongemaakt ;).

Zelfs m'n ramen (heb ik nog nooit eerder gedaan in 2,5 jaar dat ik hier woon... heb van die hele kleine priegelraampjes, niet schoon te maken gewoon.
Heb alles aan de kanten gehad, dat doe ik echt niet zo vaak, 1x in de 2 maand ofzo. Verder wel elke week stoffen en stofzuigen in mn kamertje,
op m'n donkere tafel zie je echt alle stof liggen, soms slaat 'ie gewoon grijs uit ;) maar ik woon dan ook in een erg oud huis, waar het stof echt overal vandaan komt...

Verder; qua wasjes; ik mik ook de meeste dingen bij elkaar in op 30 graden..

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 feb 2008 14:18

en poetsen jullie met Hara vezeldoekjes of met prowin of met amway of met wat hoorde ik pas toch weer? Kennis van me ging party's doen met Jemako doekjes.

Mijn moeder poetste gewoon met ouwe lappen en ik wist ook niet beter tot ik kennis maakte met mijn schoonfamilie waar in die omgeving gepoetst werd of hun leven ervan af hing.

Eigenlijk vind ik gewoon een ouwe onderbroek ook wel best werken :mrgreen: Aangezien ik dit niet sexy vind staan gebruik ik vaatdoeken.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 feb 2008 14:32

Ghe die Annet, ga je ook nog een keer serieus reageren... :mrgreen:

Mensen, ik ben bij Annet geweest en alles was er spik en span 8) :P

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 feb 2008 14:38

hehe eindelijk uitgepoetst? Zat al de hele tijd met smart op je reacties te wachten.

ga nog weer ff verder met stofzuigen
als ik mijn dweilemmer ga halen kijk wel of er gereageerd is. :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 feb 2008 14:46

*Annet* schreef:hehe eindelijk uitgepoetst? Zat al de hele tijd met smart op je reacties te wachten.

ga nog weer ff verder met stofzuigen
als ik mijn dweilemmer ga halen kijk wel of er gereageerd is. :mrgreen:

Ik heb vandaag nog niks gepoetst, goed hee 8)

Enkel bedden verschoont en kinderen gebaddert. Dat is al een halve dag taak. Straks ga ik naar de verjaardag van mn lieve neefje, lekker taart eten en heb lekker nog soep van gister dus hoef vanavond ook niet uitgebreid gaan staan te koken.

Soms leven we gewoon lekker voor het gemak, heeeeeerlijk Annet. Dweilse kind, ga toch lekker in de zon zitten joh :mrgreen:

Terug naar “Archief”