Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 14 feb 2008 18:57

kwebbel schreef:Wij moeten tegenwoordig onze eigen kleding aan.. vind ik echt super onhygiënisch en bovendien kennen de bewoners de zusters niet (meer)! Ach ja.. het is toch doorgegaan.. nu zoek ik GEWOON normale polo of t-shirts!!! Ik ben al bij de Hema, Wibra, Zeeman, Vögele geweest maar het zijn allemaal dunne dingen met tekorte mouwen.
Ik zoek gewoon gewone t-shirts of polo's met mouwen tot aan de elleboog zeg maar en dan niet getailleerd maar rechttoe-rechtaan zeg maar :lol:
waar o waar kan ik die vinden ??? :? :shock:

Vervelend dat je in eigen kleding moet, dat is echt niet fijn. Waar laat je de telefoon, pieper, pen, papier enz. Echt waardeloos. Wij lopen alleen met speciale dagen in het burger, maar dan heb ik tijdens het wassen nog wel een uniform aan. Wij krijgen alleen een uniform en moeten wel voor een eigen rok/ broek zorgen maar dat is nog wel te doen.

Als ik jou was zou ik geen shirts halen bij de hema wibra enz.
Na een aantal keer (heet) wassen zit er geen model meer in en ze worden er zeker niet mooier van. Ik zou persoonlijk even kijken in de uitverkoop bv bij esprit of jackpot. Daar heb ik ook een paar mooie witte shirts vandaan, lekker hoog gesloten en draagt lekker. En ook belangrijk het blijft netjes na heel veel wassen. En voor weinig geld. 3 shirtjes voor 25 euro.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 feb 2008 19:01

Gerdien B. schreef:Ik vind het allemaal nogal vaag over komen rondom de kinderthuiszorg (Netwerk KinderZorg) Eerst te laat bellen, dan laat met mailen, er al vanuit gaan dat ik het doe en ook wel meer werk. Terwijl ik heb gezegd: 4 uur in de week, wilde ze dat ik 3 dagen kwam. En nu willen ze het sollicitatiegesprek in een van der Valk hotel houden. Alles loopt vaag...

... maakt niet echt een lekkere indruk moet ik eerlijk zeggen!
Ze hebben wellicht een groot tekort aan personeel? Het is wel een landelijke organisatie, geloof ik hè. Maar de manier waarop ze dan nu te werk gaan is wel vaag inderdaad ... als je ermee in zee gaat dus maar extra goed kijken of alles goed op papier staat.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 14 feb 2008 21:33

christien schreef:
kwebbel schreef:Wij moeten tegenwoordig onze eigen kleding aan.. vind ik echt super onhygiënisch en bovendien kennen de bewoners de zusters niet (meer)! Ach ja.. het is toch doorgegaan.. nu zoek ik GEWOON normale polo of t-shirts!!! Ik ben al bij de Hema, Wibra, Zeeman, Vögele geweest maar het zijn allemaal dunne dingen met tekorte mouwen.
Ik zoek gewoon gewone t-shirts of polo's met mouwen tot aan de elleboog zeg maar en dan niet getailleerd maar rechttoe-rechtaan zeg maar :lol:

Ik heb indertijd een heleboel shirtjes bij the sting gehaald in de opruiming. Die zijn soms maar 5 euro per stuk en die blijven lang goed. Ook topjes voor onder m'n uniform heb ik daar vandaan.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 feb 2008 23:16

christien schreef:

Vervelend dat je in eigen kleding moet, dat is echt niet fijn. Waar laat je de telefoon, pieper, pen, papier enz. Echt waardeloos. Wij lopen alleen met speciale dagen in het burger, maar dan heb ik tijdens het wassen nog wel een uniform aan. Wij krijgen alleen een uniform en moeten wel voor een eigen rok/ broek zorgen maar dat is nog wel te doen.

Als ik jou was zou ik geen shirts halen bij de hema wibra enz.
Na een aantal keer (heet) wassen zit er geen model meer in en ze worden er zeker niet mooier van. Ik zou persoonlijk even kijken in de uitverkoop bv bij esprit of jackpot. Daar heb ik ook een paar mooie witte shirts vandaan, lekker hoog gesloten en draagt lekker. En ook belangrijk het blijft netjes na heel veel wassen. En voor weinig geld. 3 shirtjes voor 25 euro.

t shirts van de Hema zijn gewoon goed. Ik koop ze daar in allerlei verschillende kleuren en soorten. Ze blijven bij mij gewoon goed. En lekker.

En over dat in gewone kleding werken, vindt het zelf wel veel prettiger. In m'n vorige werk hebben we ook geen uniformen. Maar dat komt omdat je de mensen alleen maar helpt met het aankleden, douchen etc. (dus eigenlijk niet in contact komt met urine of ontlasting (lees: incontinentie).
Wij hadden van die badgets op waardoor de mensen konden zien of je zuster bent! Ze vonden het erg prettig!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 feb 2008 23:22

geef mij toch maar een uniform! wij hebben een beige jasje met witte broek...dus ik voel me in ieder geval geen spook :wink:
eigen kleding zou ik echt niet prettig vinden, kom ech tmet van alles in aanraking, wel ietsjes meer dan alleen urine en feaces. (wonden, maaginhoud, medicijnen tijdens het klaarmaken) Natuurlijk is het in een ziekenhuis anders dan vp- vzhuis, thuiszorg.
Ook in de thuiszorg hadden wij een uniform. Een licht blauwe blouse. Broek/rok mochten we zelf weten, net als de kleur. Konden wel een witte broek via het werk bestellen. Die blouse zat zo heerlijk! Voelde ook absoluut niet 'zusterachtig'.

Ben momenteel aan het bijkomen van 5 nachtdiensten :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 feb 2008 08:53

Alleen jammer dat sommige uniformen er echt niet uit zien ... wat ik wel een goede oplossing vindt: een niet-uniformachtige polo of blouse van het huis, met eventueel de naam erop, voor de herkenbaarheid (want dat is wel het nadeel van eigen kleding - ben je nou 'zuster' of bezoekster?) en dan de rok/broek van jezelf.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 feb 2008 08:57

Pas zag ik een kraamverzorgster en die had gewoon een enorm groot wit (neutraal, wat sommige mannen onder een trui aan hebben) t shirt aan met daaronder een korte broekrok. Geen gezicht. (je zag er alles wat er onder zag). En dat als kraamverzorgster.. pfff.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 feb 2008 08:59

Da's idd wel een nadeel van eigen kleding: sommigen gaan er echt slordig of ordinair (te korte truitjes) bij lopen ...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 feb 2008 09:00

LeChat schreef:Da's idd wel een nadeel van eigen kleding: sommigen gaan er echt slordig of ordinair (te korte truitjes) bij lopen ...

ze hebben wel eigen kleding (uniformen) Maar omdat het zo warm was heeft ze dat aangetrokken!

Soms zie je weleens dat ze van die t shirts hebben waar het logo op staat van hun instelling (voor warm weer).

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 feb 2008 09:23

christien schreef:Ik zou persoonlijk even kijken in de uitverkoop bv bij esprit of jackpot. Daar heb ik ook een paar mooie witte shirts vandaan, lekker hoog gesloten en draagt lekker. En ook belangrijk het blijft netjes na heel veel wassen. En voor weinig geld. 3 shirtjes voor 25 euro.

Ik heb die ervaring helemaal niet met Esprit. Ik had een shirt van 20 euro ofzo, na 1 keer wassen zat er al geen model meer in. Jammer heur.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 15 feb 2008 13:55

Acire schreef:
christien schreef:Ik zou persoonlijk even kijken in de uitverkoop bv bij esprit of jackpot. Daar heb ik ook een paar mooie witte shirts vandaan, lekker hoog gesloten en draagt lekker. En ook belangrijk het blijft netjes na heel veel wassen. En voor weinig geld. 3 shirtjes voor 25 euro.

Ik heb die ervaring helemaal niet met Esprit. Ik had een shirt van 20 euro ofzo, na 1 keer wassen zat er al geen model meer in. Jammer heur.

Ja dat is balen, ik heb het nog nooit gehad. Maar ik bedoelde eigenlijk dat je beter wat duurdere shirts kan kopen, dat die langer mee gaan dan hele goedkope.

Maar shirts van de hema blijven ook mooi las ik, alleen die heb ik nooit :)

pluisje23
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pluisje23 » 15 feb 2008 14:10

Ik werk ook in eigen kleding de huiselijkheid
staat voorop op mijn werk.
Ik heb er totaal geen moeite mee
ik heb gewoon een stapeltje kleding die ik
naar me werk draag en kleding die ik in mijn vrije tijd draag.

Waar ik de pennen, papier, sleutels en pieper
laat? Gewoon een broek met veel zakken aantrekken :)
Van het concert des levens,
krijgt niemand een program.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 16 feb 2008 20:55

Vandaag weer gewerkt, na een weekje ziek zijn.
Had er veel zin in, en was echt heel gezellig. In korte tijd is er veel veranderd, dus dat is ff wennen. k´Ben echt moe,
lekker vroeg naar bed dus :lol:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 feb 2008 11:55

LeChat schreef:Da's idd wel een nadeel van eigen kleding: sommigen gaan er echt slordig of ordinair (te korte truitjes) bij lopen ...
nou dat gebeurd dus nu al. Degene die het heeft ingesteld zit nu echt af en toe achter haar oren te krabben van: "Nee, he." :lol: Ach elk nadeel heeft z'n voordeel...
Ik ga er in ieder geval niet ordinair bijlopen! Gewoon een lekkere polo en een witte of spijkerbroek (wat oudere) van mezelf. Prima zo!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 18 feb 2008 09:36

heee, je hoeft er toch niet leuk uit te zien op je werk..boeie dat je een stom uniform hebt haha.

Terug naar “Archief”