Hoe komt het nou toch dat ik zo veel stekels opzet als ik Peter R. zie? Wat zou de reden zijn, dat ik hem niet vertrouw en dat ik het een opportunistisch eng mannetje vind, die dieze hele zaak prostitueert uitsluitend ter meerdere eer en glorie van Peter R. zelf en op een schaamteloze manier zijn zakken zit te vullen?
Komt het door de manier waarop hij sensatie creëert? Is het omdat ik een natuurlijk gevoel voor de underdog heb ontwikkeld? Ik heb van de uitzending slechts enkele flarden bekeken. Ik kon het niet aan om iedere keer die zelf ingenomen tronie van Peter R. te zien.
Had hij dan geen zaak? Vast wel. Hij had een zaak van een ongelofelijk ontspoorde jongen die zich probeerde te bewijzen door zoveel mogelijk vrouwen te scoren. En toen scoorde hij de verkeerde. Hij scoorde een hoerig type dat haar zinnen op de roede van Joran had gezet. Hij scoorde een drank&drugs vrouwtje dat aan haar drank en drugs ten onder ging op het moment dat de haan van Joran victorie wilde kraaien. Dood. Afgelopen. Uit.
Joran zat met de brokken. En bleek als 18-jarige niet in staat om verstandige beslissingen te nemen door gewoon de politie te bellen. Autopsie zou genoeg zijn geweest. Nee, Joran zou het zelf wel oplossen, net als hij met zijn ambulante ouders waarschijnlijk altijs alles zelf had moeten oplossen. Er was geen weg terug.
Geen weg terug? Daar zorgt Peter R. dan wel voor. Wek het vertrouwen van iemand die nooit iemand vertrouwt, Bereken de opbrengst, verkoop je zaakjes in Amerika en geniet. Geniet van je moments of fame. Ik denk dat ik mijn hele auto vol met antivries gooi. Tenminste, alleen daar waar geen afluisterapparatuur en camera’s zitten…