Ik krijg ook 5 euro voor n avondje oppassen. Meestal varrieerd het van 3 - 4 uurtjes per keer. Ik heb een aantal gezinnen waar ik iedere week oppas. Zodat ze die avond dingen kunnen plannen en weg kunnen gaan. Sommige hebben wat op een vaste avond. Toen ik met m'n eerste gezin begon kreeg ik 5 euro, toen ik de andere erbij kreeg werd mij gevraagd wat ik ervoor hebben moest. Heb toen gezegd dat ik die keus aan hun overliet, zij hadden geen idee wat ze mij ervoor moesten geven. Vroegen toen wat ik bij andere kreeg, heb toen dus 5 euro gezegd en krijg dat dus ook. Soms wel eens iets extra als ik bijv. langer heb opgepast. Me ouders vinden dit weinig. Het is ong. € 1.50 per uur. Word opgehaald en thuisgebracht, word rekening mee gehouden als ik de volgende dag vroeg werken moet. Als ik in het weekend oppas word er aan me gevraagd of ik ook voor bepaalde tijd thuis moet zijn etc. Hoef niet veel te doen, soms kinderen op bed brengen, verschilt ook per gezin en hoe laat ik kom. Kan zelf de avond indelen wat ik doen wil, mag zelf pakken wat ik hebben wil. En het gebeurd wel eens een keer dat ik geen geld krijg, op dat moment hebben ze ff geen klein geld en/of kan niet wisselen. Meestal is het dan, krijg je volgende keer dubbel. Soms vergeten ze het dan, maar dan ga ik niet zeggen krijg van de vorige keer ook nog, vind dat zo hebberig staan. Alleen als ze mij het vragen zeg ik het wel.
Het is gewoon n leuk bijcentje. Stop het vaak in een apart potje, wil ik iets leuks kopen van sieraden, koop ik het daarvan. Magoed gebeurd regelmatig dat het op de grote hoop terecht komt

, magoed iedere keer neem ik het me weer voor. Ik hou de avond voor hun vrij, zorg dat ik die avond niet hoef te werken dus vind dat er dan ook wel wat van hun kant tegenover mag staan, en het hoeven geen dikke bedragen aan geld te zijn maar 'iets' is altijd leuk.
Wat de toekomst brengen moge........