kerk en café??????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 mei 2003 11:03

Het gaat hier toch over naar een cafe gaan op zondag??? wat heeft een refocafe daar nou mee te maken???

joris

Berichtdoor joris » 19 mei 2003 11:03

wat is er mis met de kerkdiensten? als mensen daar geen zin in hebben?wordt daar wel eens naar gekeken? Worden mensen geraakt odor het evangelie? vertrekken ze met een gevoel als de emausgangers hadden? Was ons hart niet brandende in ons?niet gelijk in de verdediging schieten, maar probeer eens eerlijk te kijken anar de diensten die jij meemaakt?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 mei 2003 11:04

joris schreef:wat is er mis met de kerkdiensten? als mensen daar geen zin in hebben?wordt daar wel eens naar gekeken? Worden mensen geraakt odor het evangelie? vertrekken ze met een gevoel als de emausgangers hadden? Was ons hart niet brandende in ons?niet gelijk in de verdediging schieten, maar probeer eens eerlijk te kijken anar de diensten die jij meemaakt?

tegen wei bedoel je dit??? tegen mij?/

joris

Berichtdoor joris » 19 mei 2003 11:06

paprikameisje2 schreef:
joris schreef:wat is er mis met de kerkdiensten? als mensen daar geen zin in hebben?wordt daar wel eens naar gekeken? Worden mensen geraakt odor het evangelie? vertrekken ze met een gevoel als de emausgangers hadden? Was ons hart niet brandende in ons?niet gelijk in de verdediging schieten, maar probeer eens eerlijk te kijken anar de diensten die jij meemaakt?

tegen iedereen. HEt gaat er namelijk volgens mij niet om te kijken langs wel randje we mogen lopen, zie mijn eerdere reactie en die van Tears, maar het gaat erom hoe het komt dat wij niet warm lopen voor God en de erediensten!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 mei 2003 11:09

ik weet het denk ik al, doordat het gewoonte is. DOe die gewoontes maa reens niet. Ik heb me dat ook eenpoosje voorgehouden, als ik nu wel of niet ga, maarkt niet uit, omdat het een gewoonte is gaat iederee wel gewoon, en die zit er maar gewoon om vervolgnes koffie te gaan drinken en dan lekker ovr andere dingen te gaan praten. Ik kan dan ht verscil niet zien tussen ee cafee en koffie drinken bij anderen of gewoon na huis gaan

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 mei 2003 11:13

als je het verschil tussen een cafe en bij iemand thuis niet eens meer ziet, sorry hoor, maar gaat het dan wel goed? Als ik hier een cafe in loop dat bonk je weg van de harde muziek, zulke muziek draai ik thuis niet hoor!! en zo kan ik nog veel meer verschillen op noemen maar ik neem aan dat iedereen die zelf ook wel weet....
Je gaat eerst naar de kerk, zingt daar vervolgens psalmen/liederen tot Gods eer en uit de kerk heb je het allemaal wel gehad en ga je gezellig je vrienden opzoeken in het cafe, wees eerlijk dit klopt toch niet?!!

joris

Berichtdoor joris » 19 mei 2003 11:15

Ikke21 schreef:als je het verschil tussen een cafe en bij iemand thuis niet eens meer ziet, sorry hoor, maar gaat het dan wel goed? Als ik hier een cafe in loop dat bonk je weg van de harde muziek, zulke muziek draai ik thuis niet hoor!! en zo kan ik nog veel meer verschillen op noemen maar ik neem aan dat iedereen die zelf ook wel weet....
Je gaat eerst naar de kerk, zingt daar vervolgens psalmen/liederen tot Gods eer en uit de kerk heb je het allemaal wel gehad en ga je gezellig je vrienden opzoeken in het cafe, wees eerlijk dit klopt toch niet?!!

tja, lijkt mij geen punt. maar dit is geen reactie op mijn eerdere vraag.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 mei 2003 11:16

wat was jou vraag dan? en we zijn hier toch over in discussie toch niet het wel of niet zin hebben om naar de kerk te gaan?

RieBo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 19 mei 2003 11:17

Ikke21 schreef:als je het verschil tussen een cafe en bij iemand thuis niet eens meer ziet, sorry hoor, maar gaat het dan wel goed? Als ik hier een cafe in loop dat bonk je weg van de harde muziek, zulke muziek draai ik thuis niet hoor!! en zo kan ik nog veel meer verschillen op noemen maar ik neem aan dat iedereen die zelf ook wel weet....

Verder zet je iemand aan het werk op zondag, en ben je aan het kopen en verkopen op de zondag.
========================================

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 mei 2003 11:18

RieBo schreef:

Verder zet je iemand aan het werk op zondag, en ben je aan het kopen en verkopen op de zondag.

Inderdaad, dat komt er ook nog eens bij en iedereen weet dat God dat niet wil....Zondag is rustdag.

joris

Berichtdoor joris » 19 mei 2003 11:18

joris schreef:
paprikameisje2 schreef:

tegen iedereen. HEt gaat er namelijk volgens mij niet om te kijken langs wel randje we mogen lopen, zie mijn eerdere reactie en die van Tears, maar het gaat erom hoe het komt dat wij niet warm lopen voor God en de erediensten!

dit was mijn vraag.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 mei 2003 11:19

nou en, ik hoor allemaal reacties die tegen zijn op een cafe, wat is het verscil dat je thuis of bij iemand anders gaat zitten koffie drinken, lekker kletsen over de afgelpen week, over de kidneren, lang leve de zondag, lekker vrij dagje. gezellig koffiedrinken. Nou en de preek dan, die wordt nu toch net zo erg vergete dan als je in het caffee gaat zitten, alleen de ssituatie is wat anders

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 mei 2003 11:19

Wat heeft dit met het onderwerp te maken dan??

RieBo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 19 mei 2003 11:21

paprikameisje2 schreef:nou en, ik hoor allemaal reacties die tegen zijn op een cafe, wat is het verscil dat je thuis of bij iemand anders gaat zitten koffie drinken, lekker kletsen over de afgelpen week, over de kidneren, lang leve de zondag, lekker vrij dagje. gezellig koffiedrinken. Nou en de preek dan, die wordt nu toch net zo erg vergete dan als je in het caffee gaat zitten, alleen de ssituatie is wat anders

Ik ben opzich niet tegen op cafe, wel op cafe open op zondag en overmatig drankgebruik (dit kan net zogoed thuis gebeuren)

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 mei 2003 11:23

ik wil alleen maar duidelijk maken dat het neit uitmaatk waar je zit. Als je aan eht koffie drinken bent of je zit in het caffe, de preek is even snel vervlogen, tenzij je er als gezin er ovr gaat praten. Dti word wat mij betreft weinig gedaan.

en joris ik had al antwoord gegeve op jou vraag.

Terug naar “Archief”