Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 21 jan 2008 18:13

Inderdaad, IVF is echt niet iets waar licht over gesproken moet worden! Het is een hele inbreuk op je lichaam en je leven hoor. In ons geval kwam er als extra factor nog eens bij dat ALS ze zaad bij mijn man zouden kunnen vinden, het zeer waarschijnlijk geen 'goed' zaad is, en dus gehandicapte kinderen voort kan brengen.

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 23 jan 2008 16:54

@ Topicstarter:

Proberen jullie al heel lang dan? Ik kan me aan je naam te zien indenken dat je nog niet héél lang getrouwd bent... en volgens mij is er niet direct reden om na een jaar ofzo al heel ongerust te worden, als je nog niet zwanger bent?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 23 jan 2008 17:04

Dan kun je veel zien aan een naam Gershwin :mrgreen: Ik was met 21 jaar 2 jaar getrouwd...je kunt op die leeftijd dus wel al twee jaar aan het proberen zijn....

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 23 jan 2008 17:21

Ok, ok, maar de kans dat je al 5 jaar getrouwd bent is niet zo groot, want als je op je 16e trouwt heeft dat meestal bepaalde oorzaken die ervoor zullen zorgen dat deze vraag niet gesteld wordt :mrgreen:

Om maar een willekeurig voorbeeld bij mijn vorige post te geven: de ouders van mijn ex kregen pas na 7 jaar hun eerste kind, terwijl ze daarvoor ook al jaren geprobeerd hadden, toen weer 7 jaar niets, en toen mijn ex. Schijnt te maken te hebben met het feit dat je lichaam zich elke 7 jaar helemaal vernieuwt.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Hortensia
Mineur
Mineur
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jun 2007 20:16

Berichtdoor Hortensia » 04 feb 2008 16:25

hoi,

Ook wij zitten helaas in hetzelfde schuitje. Na een paar jaar zelf proberen hebben we een tijdje geleden de stap gezet en nu 'lopen'' we in het ziekenhuis. Allerlei onderzoeken hebben uitgewezen dat het probleem bij m'n man ligt. Zijn zaad is te weinig en op meerdere punten niet goed.

Wij komen waarschijnlijk zelfs niet eens voor IUI in aanmerking, maar zouden gelijk door kunnen gaan voor IVF/ICSI.

We vinden het heel erg moeilijk om te beslissen wat te doen> We lezen veel op internet en hebben volgende week een afspraak met de fertiliteitsarts voor informatie en hoe nu verder.

We zijn er samen wel over uit dat we geen restembryo's willen, dus mochten we tot IVF overgaan, moeten we dit eerst goed bespreekbaar maken. Ik neem toch aan dat we vast niet het eerste en enige christelijke koppel zijn die IVF/ICSI overwegen en hier grote moeite mee hebben?

ik zou graag eens met zulke koppels willen spreken, hoe zij dat aangepakt hebben.

In elk geval vind ik het een hele strijd. Geen kindjes is wat, maar reageerbuisbevruchting is ook heel wat!!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 feb 2008 18:16

Volgens mij is het tegenwoordig heel goed mogelijk om IVF toe te passen zonder restembryo's. Jullie zijn natuurlijk niet de eerste die daar moeite mee hebben.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 04 feb 2008 18:56

Nou, ze raden het wel flink af! Wij wilden dat ook als voorwaarde en ook nog dat ze niet meer eicellen bij mij weg zouden halen dan nodig. De heren doktoren hadden toen zoiets van: begin er dan maar niet aan.

Hortensia
Mineur
Mineur
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jun 2007 20:16

Berichtdoor Hortensia » 04 feb 2008 19:06

LauraC schreef:Nou, ze raden het wel flink af! Wij wilden dat ook als voorwaarde en ook nog dat ze niet meer eicellen bij mij weg zouden halen dan nodig. De heren doktoren hadden toen zoiets van: begin er dan maar niet aan.


Wow, dat vind ik wel heftig om te horen, ik heb natuurlijk helemaal geen idee van de gang van zaken als je er zo over denkt als wij. Maar daar wil ik me dus echt goed over laten informeren.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 05 feb 2008 00:45

Ik heb niet zoveel met het importeren van kinderen uit een ander land.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 05 feb 2008 08:50

Hallo,
Wat fijn dit onderwerp!
Ook wij willen graag een kindje.
Zij bijna 3 jaar getrouwd, en sinds ons trouwen is een kindje erg welkom.
Aangezien ik erg weinig ongesteld ben zat ik al snel bij de huisarts en vervolgens bij de gyneacoloog.
Na allerlei onderzoeken bleek dat er weinig aan de hand was, behalve dat mn hormoonhuishouding niet zo goed werkt.
Pilletje zus en pilletje zo gehad, maar nog geen zwangerschap.
De gyn begon al snel over IVF, maar daar beginnen wij om practische en ethische redenen niet aan.
We staan nu sinds vorig jaar ingeschreven voor een adoptiekindje!!!!
Dat wilde ik altijd al graag, ook als we zelf kinderen hadden gekregen.
Het is niet uitgeloten dat wij zelf misschien ooit een biologisch kindje zullen krijgen, maar de kans is wel klein. En omdat de kinderwens zo groot is, en de procedure zooooo lang duurt hebben wij ons nu alvast ingeschreven.
Sommige mensen denken van zo'n kindje niet zo veel te kunnen houden als van een biologisch eigen kindje, maar wij denken daar echt anders over.
Als ik aan die kinderen denk stroomt mijn hart over van liefde.
Als ik er aandenk dat zij vaak geen liefde van ouders krijgen zou ik ze dat dubbel willen geven.

Gr. Anne

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 05 feb 2008 08:52

rafaell schreef:Ik heb niet zoveel met het importeren van kinderen uit een ander land.

Zelf misschien ook (nog) geen kinderwens? :wink:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 05 feb 2008 08:54

Waar baseer je het op dat zij geen liefde van hun ouders krijgen? Volgens mij is het voor de ouders, uit arme landen, in de eerste plaats een financiële kwestie. Het importeren van een kind vind ik echt moreel verwerpelijk, net als het nodeloos scheiden van moeder en kind.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 05 feb 2008 08:57

rafaell schreef:Waar baseer je het op dat zij geen liefde van hun ouders krijgen? Volgens mij is het voor de ouders, uit arme landen, in de eerste plaats een financiële kwestie. Het importeren van een kind vind ik echt moreel verwerpelijk, net als het nodeloos scheiden van moeder en kind.

Ik ben ook niet voor mensenhandel zoals je in Amerika wel ziet.
Afstandsouders kunnen uit een catalogus ouders zoeken voor hun kind voor een flink bedrag.
Ik heb het over weeskinderen en vondelingen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 05 feb 2008 11:56

Gershwin schreef:@ Topicstarter:

Proberen jullie al heel lang dan? Ik kan me aan je naam te zien indenken dat je nog niet héél lang getrouwd bent... en volgens mij is er niet direct reden om na een jaar ofzo al heel ongerust te worden, als je nog niet zwanger bent?



Lees dit eens:


Jannoek schreef:Zijn hier mensen (die bekend zijn) met het PCO-syndroom?

Ik heb zelf veel cystes aan een eierstok, en moet nog verder onderzocht worden....


ikke1986 schreef:hey ja wat grappig dat ik er hier iets over lees. Ik heb het ook! Heb jij ook een kinderwens?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 05 feb 2008 12:09

Anne 80 schreef:
rafaell schreef:Waar baseer je het op dat zij geen liefde van hun ouders krijgen? Volgens mij is het voor de ouders, uit arme landen, in de eerste plaats een financiële kwestie. Het importeren van een kind vind ik echt moreel verwerpelijk, net als het nodeloos scheiden van moeder en kind.

Ik ben ook niet voor mensenhandel zoals je in Amerika wel ziet.
Afstandsouders kunnen uit een catalogus ouders zoeken voor hun kind voor een flink bedrag.
Ik heb het over weeskinderen en vondelingen.


Dat weet je dus nooit zeker he, dat wordt er vaak genoeg bijgezegd. Feit blijft dat er bij het hele gebeuren rond adoptie er allerlei mensen geld verdienen. Weeskinderen en vondelingen kunnen ook in een tehuis opgevangen worden.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten