het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 dec 2007 17:02

AikonGirl schreef:
MissF schreef:
Lalage schreef:
MissF schreef: (of het beter is, daar zijn vraagtekens over trouwens).

Hoe kom je daar nou bij?

Ik las er pas ergens een stuk over. Over de vraag of borstvoeding beter is als flesvoeding. Voor de gezondheid van een kind. Daardoor kom ik daar bij. Maar ik heb me er te weinig in verdiept, omdat ik er niet mee te maken heb.

Blijkt inderdaad dat je je er te weinig in hebt verdiept, want het klopt niet wat je zegt.

Ik moet eerlijk zeggen dat je reactie heel erg bot is. En vervelend. Ik vind het erg irritant! Als ik zeg dat ik dat in een artikel heb gelezen, dan IS dat zo. En dan ben jij de laatste die mag zeggen dat het niet zo is. Ik zeg helemaal niet dat IK dat vind, ik zeg dat ik dat ergens heb gelezen.

Ik zou het heel prettig vinden als je je berichten iets meer nuanceerd, zodat ik niet het gevoel hoef te krijgen dat ik niet meer mag zeggen wat ik feitelijk heb gedaan of gelezen. Thnx!

Ontopic: Van de week vroegen mijn collega's of ik moedergevoelens had. Ze keken heel verbaasd toen ik zei dat dat zo is. Zij snappen totaal niet hoe dat kan als je 21 bent. Wel apart, blijkbaar hebben moedergevoelens wel iets te maken met wat je gewend bent. Zij zijn bijv totaal niet gewend om op de 21e te trouwen, maar op je 35e, en te trouwen omdat je kinderen wilt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 dec 2007 17:09

MissF schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat je reactie heel erg bot is. En vervelend. Ik vind het erg irritant! Als ik zeg dat ik dat in een artikel heb gelezen, dan IS dat zo. En dan ben jij de laatste die mag zeggen dat het niet zo is. Ik zeg helemaal niet dat IK dat vind, ik zeg dat ik dat ergens heb gelezen.

Ik zou het heel prettig vinden als je je berichten iets meer nuanceerd, zodat ik niet het gevoel hoef te krijgen dat ik niet meer mag zeggen wat ik feitelijk heb gedaan of gelezen. Thnx!

Rustig aan.
Ik zeg toch helemaal niet dat je dat niet hebt gelezen?
Ik zeg alleen dat je je inderdaad te weinig in hebt verdiept verder (zoals je zelf ook al zei),
want 't kan wel dat het daar stond, maar het klopt niet. En dat is wat ik zeg. :)

Niets bots aan, meid.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 03 dec 2007 17:10

AikonGirl schreef:
MissF schreef:
Lalage schreef:
MissF schreef: (of het beter is, daar zijn vraagtekens over trouwens).

Hoe kom je daar nou bij?

Ik las er pas ergens een stuk over. Over de vraag of borstvoeding beter is als flesvoeding. Voor de gezondheid van een kind. Daardoor kom ik daar bij. Maar ik heb me er te weinig in verdiept, omdat ik er niet mee te maken heb.

Blijkt inderdaad dat je je er te weinig in hebt verdiept, want het klopt niet wat je zegt.

Ik heb zelf nooit echt moedergevoelens gehad,
tot een aantal jaar geleden.
En nu kan ik niet wachten tot 't kindje er is. :)

Maak jij het dan wel ff kloppend, als je het zo goed weet..?! :roll:
Het kan goed kloppen wat MissF zegt. flesvoedingen van tegenwoordig wordt zoveel ingestopt, dat het dan niet eens meer zoveel uitmaakt of je flesvoeding geeft of borstvoeding.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 dec 2007 17:28

AikonGirl schreef:
MissF schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat je reactie heel erg bot is. En vervelend. Ik vind het erg irritant! Als ik zeg dat ik dat in een artikel heb gelezen, dan IS dat zo. En dan ben jij de laatste die mag zeggen dat het niet zo is. Ik zeg helemaal niet dat IK dat vind, ik zeg dat ik dat ergens heb gelezen.

Rustig aan.
Ik zeg toch helemaal niet dat je dat niet hebt gelezen?
Ik zeg alleen dat je je inderdaad te weinig in hebt verdiept verder (zoals je zelf ook al zei),
want 't kan wel dat het daar stond, maar het klopt niet. En dat is wat ik zeg. :)

Niets bots aan, meid.

Wat ik aan wil geven is dat het in ieder geval erg bot overkomt. Al bedoel je het niet zo. Op een forum komt niet alles over zoals jij het wilt.
En dit kwam erg bot over. Dat wil ik maar even aangeven, dat je er misschien iets meer op kunt letten. Of voor mijn part smileys gebruiken ofzo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 dec 2007 17:36

Oke. Excuses dan. :)

En Dippie, overal lees en hoor je dat borstvoeding (veel) beter is.
Niemand heeft hier een financieel belang bij, integendeel zelfs.

Nergens lees ik dat flesvoeding beter is.
(Zelfs de flesvoedingfabrikanten zeggen dat niet.)
Dus ja, daarom concludeer ik dat.

Maar goed, nu weer lekker ontopic.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 03 dec 2007 18:11

AikonGirl schreef:Oke. Excuses dan. :)

In de loop der tijd verbeterd de flesvoeding gewoon. Waarom was er eerst alleen maar Nutrilon 1 en 2, en is er nu ook 3 bijgekomen? Ook al kan het helemaal geen kwaad dat je je kindje alleen maar 2 blijft geven totdat je over gaat op gewone melk, er zitten in 3 toch weer andere voedingsstoffen die dus weer verbeterd zijn, snap je?

en wie heeft het hier over financieel belang? Ik iig niet...
Afbeelding

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 dec 2007 20:44

Dippie schreef:
AikonGirl schreef:Oke. Excuses dan. :)

In de loop der tijd verbeterd de flesvoeding gewoon. Waarom was er eerst alleen maar Nutrilon 1 en 2, en is er nu ook 3 bijgekomen? Ook al kan het helemaal geen kwaad dat je je kindje alleen maar 2 blijft geven totdat je over gaat op gewone melk, er zitten in 3 toch weer andere voedingsstoffen die dus weer verbeterd zijn, snap je?

en wie heeft het hier over financieel belang? Ik iig niet...

gek he, en op het cb adviseren ze vanaf 1 jaar gewone melk! dus geen opvolgmelk 3 peutermelk of weet ik allemaal

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 dec 2007 20:56

ik blijf erbij dat hoe goed ze die poedermelk ook maken!! er niks maar ook helemaal niks gaat boven moedernatuurlijke melk.... Dus ik hooooooop dat ik er ook dankbaar gebruik van kan gaan maken!! k bedoel me kind dan hé straks!! :lol:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 dec 2007 20:57

paprikameisje2 schreef:ik blijf erbij dat hoe goed ze die poedermelk ook maken!! er niks maar ook helemaal niks gaat boven moedernatuurlijke melk.... Dus ik hooooooop dat ik er ook dankbaar gebruik van kan gaan maken!! k bedoel me kind dan hé straks!! :lol:

Nou, als je eens melk tekort komt vooe bij de koffie...'t kan best hoor! Ben het overigens helemaal met je eens, breast is best!!!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 dec 2007 20:59

LauraC schreef:
paprikameisje2 schreef:ik blijf erbij dat hoe goed ze die poedermelk ook maken!! er niks maar ook helemaal niks gaat boven moedernatuurlijke melk.... Dus ik hooooooop dat ik er ook dankbaar gebruik van kan gaan maken!! k bedoel me kind dan hé straks!! :lol:

Nou, als je eens melk tekort komt vooe bij de koffie...'t kan best hoor! Ben het overigens helemaal met je eens, breast is best!!!

haha... k ben best benieuwd na de smaak :oops:
k heb wel is gehoord dat et niet zoet is....

maaruh... we kunnen wel een bv topic gaan openen!!! :lol: :lol:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 03 dec 2007 23:19

Ik zou zelf ook eerst kiezen voor bv. Dit alleen al om het feit dat ik denk dat een vrouw niet voor niets zo is geschapen om zelf het kindje te voeden en ik geloof ook zeker dat die voeding dan ook goed is. Maar ik zou zelf denk gaan tot uiterlijk 6 maanden. Na 6 maanden is het baby er gewoon af en vind ik het véél leuker om gewoon de fles te geven (lijkt mij). Sommige kids die bij mij zitten zijn al echt geen baby meer, maar krijgen gewoon nog 1 a 2 keer perdag de borst.... Neuh...dat wil ik dus echt niet :wink:
Afbeelding

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 dec 2007 07:32

LauraC schreef:

joh, ik heb hier 2 gezonde spruiten rondhuppelen die alle2 op flesvoeding groot zijn geworden. De oudste op nutrilon en de jongste zelfs op kruidvat melk! Dus gewoon doen wat je zelf wilt!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 dec 2007 09:21

Dippie schreef: Sommige kids die bij mij zitten zijn al echt geen baby meer, maar krijgen gewoon nog 1 a 2 keer perdag de borst.... Neuh...dat wil ik dus echt niet :wink:

Dan had ik moeten stoppen toen Sarah 3 maanden was, toen was het al geen echte baby meer :o En zolang het kind zelf naar de borst toevliegt om te drinken heb ik er geen moeite mee, opdringen is niet goed lijkt me.

Maar kunnen we alle bv reacties niet even verplaatsen? Volgens mij was dit niet echt de bedoeling van de topicstarter? (geen idee hoe dit werkt :oops: )

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 04 dec 2007 09:23

Het was niet de bedoeling nee, maar ik vind het niet erg heur... :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 dec 2007 09:25

of we gaan nu weer terug naar het begin!!

moedergevoelens.. k geloof dat et wel duidelijk is hoev erschillende mensen over bv denken!! :lol:

Terug naar “Archief”