Moeilijke schoonzus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 jun 2008 21:53

Zij heeft ook niet al te vriendelijk tegen jouw gedaan om te laten weten dat ze €20 wil hebben voor oppassen. Hoef jij je toch niet schuldig te voelen om er nu mee te kappen?

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 22 jun 2008 22:02

jamillah schreef:Maar hoe ga ik dat nu toch vertellen, want dan is zij ook haar feestoppas kwijt namelijk.......

Zo bot mogelijk?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 jun 2008 22:15

@HBH: Jamillah werkt zich een slag in de rondte om een keuken bij elkaar te sparen. Zij dumpt dr kinderen en gaat lekker shoppen, terwijl ze het heel anders bracht, namelijk: Dan heb ik ook eens m'n handen vrij voor het huishouden. Als ze dan vervolgens iedere keer gaat shoppen (en dat is dus echt iedere keer), kan ik me voorstellen dat Jamillah op een gegeven moment kwaad wordt..
En het is niet alleen op die speciale oppasdagen, als ze op andere dagen de kids brengt omdat ze even boodschappen moet doen, blijft ze rustig 4 uur weg. Eén keer raden wat ze heeft gedaan? :roll:

Dus..vandaar :wink:

sela

Berichtdoor sela » 22 jun 2008 22:29

zakelijk aanpakken, zo dunkt me.
op het kwartier tijden noteren en dat tegen elkaar wegstrepen en de balans elke keer bijhouden zodat verschillen duidelijk zijn en bijsturing op basis van feiten mogelijk.
verder eens met hbh misschien..

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 jun 2008 01:25

sela schreef:zakelijk aanpakken, zo dunkt me.
op het kwartier tijden noteren en dat tegen elkaar wegstrepen en de balans elke keer bijhouden zodat verschillen duidelijk zijn en bijsturing op basis van feiten mogelijk.
verder eens met hbh misschien..

Heb ik gedaan, niet op het kwartier maar op het uur genoteerd, maar ook zo l*llig om dat lijstje onder dr neus te duwen 8) En bijsturing op basis van feiten... Jammer toch dat jullie haar niet kennen :mrgreen:

'Verder eens met hbh', maar waarom misschien Sela? Ik kan best tegen kritiek hoor dus gooi het er maar uit.... :wink:

En HBH, ik verwijs je voorlopig even naar de post van Smurffie, zij heeft er ook al wat mee te maken gehad en heeft het mijns inziens perfect verwoord.. Blijf je dan nog bij die mening dan kan ik constateren dat je wat nuchterder en makkelijker bent dan ik en hoop ik dat ik jou mag aannemen als mijn volgende oppas maar je krijgt er geen 20 euro voor want ik ga lekker heel de dag shoppen dan en stuur af en toe wel een sms je hoe leuk ik het heb terwijl jij die jong onder controle probeert te houden :mrgreen: Gekheid natuurlijk, ik snap best dat je zo denkt, het is ook lastig te begrijpen als je er zelf niet mee te maken hebt. Ik zou ook zo denken als het een paar keer voor was gekomen dat ze ging shoppen. Het is af en toe ook best lekker om zo zonder kinderen weg te zijn maar als het structureel word terwijl je jezelf uit de naad werkt en jezelf eigenlijk geen tijd gunt om te gaan winkelen dan gaat dat toch wel frustrerend werken. Over het algemeen ben ik echt geen zeikerd en pas ik met alle liefde op haar kinderen maar dit gaat gewoon de spuigaten uit lopen, snappie?

@ Annet, ja meid, je heb gelijk maar het blijft de vrouw van je broer hee, en de moeder van je neefjes en de tante van je kinderen, dat is het verhaal, geen ruzie willen hebben, want daar schiet je helemaal niks mee op.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 23 jun 2008 07:30

Jamillah, je bent aan haar toch niet alle verantwoording schuldig? Het lijkt me dat jij zelf mag kiezen wie jij als oppas voor je kinderen wilt, dus als jij je moeder alle dinsdagen op wil laten passen, dan doeje dat gewoon. Je bent toch niet verplicht om haar te vragen?
Ik zou gewoon tegen haar zeggen dat je niet voor die reden op haar kinderen wil passen, wat dan automatisch inhoudt dat zij ook niet meer op jouw kinderen hoeft te passen.
Kortom, ik zou me niet al te druk maken om haar, het gaat er hier toch om wat jij prettig vindt?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 23 jun 2008 07:30

En o ja, ik kan me voorstellen dat je geen ruzie in de familie wil, maar als dit lange tijd zo doorgaat, wat gebeurt er dan?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 jun 2008 07:45

Ik sluit me bij Saskia aan: wanneer jij je (schoon)moeder voortaan op laat passen, ben je ook geen wederdienst schuldig aan je schoonzus. Het lijkt mij, dat daarmee de zaak opgelost is. Natuurlijk zal je schoonzus daar niet blij mee zijn, maar dan kun je toch gewoon eerlijk zeggen, dat je het liever zo hebt? Het zijn jouw kinderen... en als er ruzie uit ontstaat, ach, dan waait het ook wel weer over.

Verder ben ik het ook wel eens met Hippieblijhoofd: wanneer jullie allebei een dag oppassen op elkaars kinderen, dan lijkt het me niet uitmaken wat de ander precies op die dag doet. Ik vind het bewonderenswaardig dat je met twee kinderen nog erbij werkt om een keuken te sparen, maar dat is niet de zaak van je schoonzus. Dus als zij wil winkelen op haar 'kindervrije' dag, dan doet ze haar best maar. Daardoor ben jij wel in staat die keuken bij elkaar te werken. Ik kan me wel voorstellen, dat het onwijs frustrerend voor je is: jij werkt keihard voor die keuken, zij gaat lekker relaxen. Weet je zeker dat je niet een ietsiepietsie jaloers bent op haar winkeluitjes?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 jun 2008 08:41

Je moet *censuur* aan de familiebanden hebben, dat heb ik ook gedaan en het heeft me zo heerlijk opgelucht om es een keer flink ruzie te maken. Je hoeft niet altijd over je heen te laten lopen Sweety!

Ik zou, als zij de laatste keer heeft opgepast, gewoon zeggen bij het ophalen van je kinderen: dit was de laatste keer dat je hebt opgepast en vrijdag (of wanneer was het) komt het mij niet uit dat je kinderen komen, dus aju. Of de avond voor haar kinderen komen het afbellen, zit zij mooi te balen. Jij mag ook wel es "gnagnagna" denken!

Layna
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Layna » 23 jun 2008 09:12

Wil jouw schoonmoeder er ook geld voor dan, omdat je aangeeft dat je haar gaat betalen? Mijn schoonmoeder zou zich dan echt vreselijk voelen.

En tegen je schoonzus: bedank haar voor alles, en geef vriendelijk maar duidelijk aan dat het nu niet meer hoeft.

Grenzen stellen kan op een vriendelijke manier, maar wel doen, want dit klinkt als iemand die er makkelijk overheen gaat.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 23 jun 2008 09:13

Jamillah, dit lijkt echt sterk op een vorm van chantage! Je moet gewoon eerlijk tegen haar blijven en je grenzen wat dat oppassen betreft aangeven! Je bent geen speelbal hoor. Het is wel jammer dat ze perse een dienst terug wil krijgen voor het oppassen, eerlijk gezegd vind ik dat ook niet helemaal christelijk!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jun 2008 09:35

ik pas ook weleens op de kinderen van m'n zus. De ene keer krijg ik er geld voor de andere keer niks... Ik vindt het gewoon leuk om op te passen en krijg ik niks.... dan wordt ik daar ook zeker niet minder van.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 23 jun 2008 09:45

Ik ben het eens met Saskia en Galateia. Jij bepaalt bij wie je je kinderen brengt, en als je nu geregeld hebt dat ze naar je schoonmoeder gaan dan doe je dat toch gewoon? Zeg je gewoon tegen je schoonzus dat het niet meer nodig is.
En je kan ook gewoon zeggen dat je niet meer op haar kinderen wilt passen. Gewoon zeggen hoe het er voor staat en er niet om heen draaien, gewoon eerlijk blijven. Ze zal het niet leuk vinden in het begin, maar dat is haar zaak, jij hebt het dan gezegd en daar gaat het om toch?

Succes ermee in iedergeval! :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 jun 2008 10:13

Bedankt voor de reacties, jullie horen nog van de afloop..

@Galateia, natuurlijk ben ik jaloers op haar winkeluitjes dat lijkt me logisch. Maar als iemand tegen je zegt, wil je oppassen dan heb ik ook eens mijn handen vrij, kan ik ook eens lekker door mn huis werken en je hoort als ze thuis komt dat ze (weer) is wezen shoppen in plaats van datgene te doen wat ze gezegd had dan baal ik daar van ja. Zeker omdat dat dus al een half jaar zo gaat.. We hadden een afspraak en ze houd zich daar niet aan. En als je bedenkt dat ze zelf 7 zussen en nog een paar schoonzussen van haar eigen kant heeft (ze zijn met zn 14-en thuis) en zelf gelukkig nog een moeder dan denk ik breng daar dan eens je kinderen. Het blijft niet bij die ene dag, ze brengt ze daarnaast ook nog regelmatig een uurtje of langer. En niet alleen bij mij, ook bij mn moeder en Smurffie mag ook regelmatig opdraven..

Het is dus een bulk frustratie om dit alles heen, was het maar zo makkelijk als jij en HBH zeggen :wink:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 jun 2008 10:16

*Annet* schreef:Je moet *censuur* aan de familiebanden hebben, dat heb ik ook gedaan en het heeft me zo heerlijk opgelucht om es een keer flink ruzie te maken. Je hoeft niet altijd over je heen te laten lopen Sweety!

Ik zou, als zij de laatste keer heeft opgepast, gewoon zeggen bij het ophalen van je kinderen: dit was de laatste keer dat je hebt opgepast en vrijdag (of wanneer was het) komt het mij niet uit dat je kinderen komen, dus aju. Of de avond voor haar kinderen komen het afbellen, zit zij mooi te balen. Jij mag ook wel es "gnagnagna" denken!

Ghehe laat ze nou vrijdag een sollicitatiegesprek hebben.. Ze brengt ze van tien tot half vijf, pittig gesprek of niet? :mrgreen: Verder hoor ik wel weer wat ze de rest van de dag gedaan heeft. Het geeft wel aan dat ze zelf ook wel doorheeft dat het niet gaat zoals afgesproken anders had ze meteen wel gezegt wat ze naast dat sollicitatiegesprek nog gaat doen.
Dus nee, vrijdag pas ik gewoon nog op, die heeft ze nog tegoed eerlijk is eerlijk maar dan is het kloar...

Terug naar “Archief”