namen op trouwkaart

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 nov 2007 13:52

Zeker. Maar ik ga er van uit dat de mensen die ik uitnodig wel enigszins weten hoe de vork in de steel zit. Mochten er problemen zijn, dan weten ze het wel en dus hoeft er wat mij betreft niet op de kaart vermeld te worden dat het in orde is. Als ze het niet oké vinden zet je dat er toch ook niet op?
pobody's nerfect

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 nov 2007 13:53

precies. Niet iedereen hoeft ook de in en outs te weten. Als ze het niet weten hoeft dat er ook niet nog is extra vermeld.

Het gaat mij inziens puur om jou en je partner
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 nov 2007 18:35

wij zetten der gewoon Wij gaan trouwen!!!!
en gewoon onze voor en achternamen

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 05 nov 2007 19:03

liefie schreef:wij zetten der gewoon Wij gaan trouwen!!!!
Precies, lekker kort :-)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 nov 2007 20:39

Debor@ schreef:
liefie schreef:wij zetten der gewoon Wij gaan trouwen!!!!
Precies, lekker kort :-)

Tja, maar dat vonden wij weer niet goed, omdat we helemaal niet zeker van zijn dat we trouwen.
Wij hadden erop: wij hopen te gaan trouwen...

Ja, we hebben heel lang nagedacht over een tekst voor op die trouwkaart ja, omdat we er zo weinig mogelijk op wilden, modern wilden, geen ouderwetse woorden wilden, geen standaard zinnen wilde...pff, ben blij dat dat allemaal niet meer hoeft ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 nov 2007 23:19

Onze roep en doopnamen zijn hetzelfde dus dat was makkelijk. We hadden er ook niet opstaan "mede namens onze ouders" maar onze wederzijdsche ouders reageerden daar enigsinds stroefjes op. Ik snap nog steeds niet waarom en toch heeft brave Annet het maar aangepast. Ik zit me nog steeds af te vragen waarom ik dat gedaan heb. Zo volgzaam type ben en was ik niet....

mede namens je ouders, klinkt meer alsof je ouders die trouwerij voor je regelen en dokken.

Mijn kids hoeven dat er in elk geval niet op te zetten.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 06 nov 2007 13:53

Als mijn ouders de boel gingen betalen zou ik er nog wel eens over na willen denken ;)
pobody's nerfect

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 nov 2007 13:58

Hmm....Na al die verhalen over korte/lange tekst, modern/antieke kaart, roep/doopnamen, ben ik weleens benieuwd naar al die kaarten 8) Misschien leuk om ff in te scannen en hier te posten? :)

Ik weet nog niet wat ik zou willen. Vind de doopnaam van mn vriend wel mooi, maar mijn eigen doopnaam niet.... Maar kvind het wel weer wat mooier staan met de doopnamen...
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 nov 2007 14:29

Jo'tje schreef:Als mijn ouders de boel gingen betalen zou ik er nog wel eens over na willen denken ;)

:mrgreen:

Ik zou er geen doopnaam op willen zetten. Ik vind doopnamen sowieso wat vreemd.... die worden nooit gebruikt behalve bij formaliteiten.... ik zou het liever iets informeler houden dan. Doopnamen zeggen me niets... ik weet de doopnaam van mijn vriendin niet eens (heeft ze dacht ik ooit gezegd maar dat heb ik niet onthouden :D)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 06 nov 2007 14:38

Ik vind t persoonlijk altijd wel heel mooi staan, die doopnamen op de kaart. tGeeft iets weer over jullie als a.s. bruidspaar... je kunt zelfs uit een lettertype al opmaken hoe iemand ongeveer is... best leuk om dat te zien. Ik hou er wel van om doopnamen met lettertype te combineren en dan te kijken hoe iemand is.
Szent az Úr

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 nov 2007 14:40

Wij hadden wel de doopnamen erop (scheelt dat we allebei niet echt lelijke doopnamen hebben :wink: ). Trouwen is toch een officieel gebeuren en met de kaart doe je daar officieel mededeling van, dus ik houd er nooit zo van als een kaart bijna in spreektaal opgesteld is, al hoeft het nu ook weer niet in zinnen waarvan er dertien in een dozijn gaan...
Waar ik me vooral aan kan ergeren op trouwkaarten is als er spel - of stijlfouten inzitten :x .

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 nov 2007 14:41

jaccootje85 schreef:Ik vind t persoonlijk altijd wel heel mooi staan, die doopnamen op de kaart. tGeeft iets weer over jullie als a.s. bruidspaar... je kunt zelfs uit een lettertype al opmaken hoe iemand ongeveer is... best leuk om dat te zien. Ik hou er wel van om doopnamen met lettertype te combineren en dan te kijken hoe iemand is.

Wat zegt een doopnaam dan over mij? Volgens mij helemaal niks hoor. Bovendien heet iemand voor mij gewoon zoals zijn/haar roepnaam is. Stel, iemand heet Nel en de doopnaam is Neeltje Jacoba.... Dan zegt Nel me tien keer zoveel dan Neeltje Jacoba.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 nov 2007 15:04

Dit was de onze:

Afbeelding

We hadden een soort bruinig envellopje, met daarop een goudkleurige bloem. Erin zat een creme kleurige kaart, waarvan 1 blaadje van de bloem nog boven de rand uitsteekt, met daarop diezelfde goudkleurige bloem. En dan daarop de tekst.

Eerst zouden we een pikzwarte nemen, met zilveren letters 'Wij willen gaan trouwen'.
Maar mijn vriend (toen nog) vond die toch iets te modern. Ik vond het wel tof :)

Ook wilde ik wel graag een bloem voorop, maar dat vond mijn vriend onzin. Hij vond dat bloemen niks met trouwen te maken had.
Deze heeft lekker wel een bloem, alleen met een dubbele betekenis: hartjes = liefde, en het is een soort klavertje vier = geluk. En ik had lekker mijn bloem :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 06 nov 2007 15:25

Marnix schreef:
jaccootje85 schreef:Ik vind t persoonlijk altijd wel heel mooi staan, die doopnamen op de kaart. tGeeft iets weer over jullie als a.s. bruidspaar... je kunt zelfs uit een lettertype al opmaken hoe iemand ongeveer is... best leuk om dat te zien. Ik hou er wel van om doopnamen met lettertype te combineren en dan te kijken hoe iemand is.

Wat zegt een doopnaam dan over mij? Volgens mij helemaal niks hoor. Bovendien heet iemand voor mij gewoon zoals zijn/haar roepnaam is. Stel, iemand heet Nel en de doopnaam is Neeltje Jacoba.... Dan zegt Nel me tien keer zoveel dan Neeltje Jacoba.

Toch kun je er wel een beeld bij vormen... hoe zou die persoon eruit zien, hoe zou haar karakter zijn...
Als ik kijk naar Marnix denk k aan een stoer jochie, vrolijk... 8)
Szent az Úr

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 06 nov 2007 15:41

Nou, onzin volgens mij.
Het zegt nog eerder iets over de ouders.
Er zijn in mijn omgeving zat mensen met een wat 'tuttige' naam die dat totaaaal niet zijn!

Oh en Marnix... ga je schamen in een hoekje! Dáár!

;)
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”