bindingsangst > hoe gaat de tegenpartij er mee om ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 29 dec 2007 20:01

we missen elkaar erg , en zij wil het weer proberen goed te maken, probleem is een beetje dat de toekomst tussen ons instaat , zij heeft andere toekomst ideen dan mij ,(zendingswerk), wat moet ik er mee aan ? Mn gevoel zegt dat ik er voor moet gaan.

Joortje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Hoe verder?

Berichtdoor Joortje » 29 dec 2007 22:03

Als jouw gevoel zegt dat je ervoor moet gaan, ga er dan ook voor! Praat met je vriendin om er achter te komen of je er samen voor wilt gaan. Praten is ontzettend belangrijk in een relatie! Ook over de toekomst.
En bidden is nog belangrijker... Het fijnste is samen, dat schept een band!
Leg het samen in de hand van de HEERE.
Wat de toekomst brenge moge, mij geleidt des HEEREN hand...!
Neem mijn leven, laat het HEER,
Toegewijd zijn aan UW eer...
Maak mijn uren en mijn tijd,
Tot UW lof en dienst bereid!

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 30 dec 2007 19:44

Het zit meer vast opdat zij voor zichzelf een andere toekomst uitgestippeld had ,en nu kom ik opeens in haar leven .......

Joortje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Joortje » 31 dec 2007 11:31

Tja, dan moet ze een keuze maken, lijkt mij. Als ze echt van je houdt, dan zal ze voor jou kiezen, als ze kiest voor haar toekomst, vraag ik me af of ze echt van jou houdt!

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 31 dec 2007 21:13

Ja zo denk ik er ook over , ik wilheel ver met haar meegaan , evt mijn dromen opzij zetten (als ik die uberhaupt al heb), zij kan vreselijk hard zijn voor zichzelf , haar gevoelens wegdrukken zeg maar . Binnenkort ontmoet ik haar , dan zal blijken hoe het gaat lopen.

Joortje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Joortje » 01 jan 2008 21:34

Sterkte ermee!!

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 15 mar 2008 09:25

het is een poosje goed gegaan maar zodra we beginnen over de toekomst gaat het mis, zij wil en kan haar dromen niet opzij zetten , ze heeft het in haar hoofd dat ze zendingswerk wil doen en daarvoor naar het buitenland moet , ik heb hier geen moeite mee als het maar niet voor altijd is , wat ik juist graag wil is samen een toekomst op bouwen ,(volgens haar een beetje ,huisje , boompje beestje ) en zij wil dit niet ,zij wil liever ieder voor zich , ze wil niet zo klef zoals ze dat noemt , ik heb hier moeite mee en vind dat je het in een relatie samen moet doen ,je moet immers samen een toekomst opbouwen ? als je allebei alleen maar je eigen gang gaat waarom heb je dan een relatie ?
Als ik dan vraag wat ze wel wil in de toekomst weet ze het ook zo niet , Ja zendingswerk en dan ?
Ik weet gewoon niet meer wat ik er mee aan moet , moet ik haar laten kiezen ? of met mij een toekomst opbouwen of doen wat ze zelf wil ? ik weet het allemaal niet .

Ik wil haar niet kwijt , mn gevoelens zijn er nog steeds voor haar en andersom ook wel maar dit maakt het toch erg lastig allemaal.

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 19 mar 2008 22:35

helemaal niemand een reactie oid hoe er mee om te gaan ? zelf zeg ik : ik wil wel verder maar niet meer zo .

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 20 mar 2008 08:18

Het lijkt me, als ik zo lees, dat ze niet goed weet wat ze wil. Zendinswerk is mooi, maar moet je wel beide zien zitten. Als je dat niet doet, zou ik zeggen niet aan beginnen.
Het lijkt mij erg moeilijk om zo verder te gaan, als je beide iets totaal anders wilt, een toekomst bouw je samen op.

Ieder voor zich, vind ik eerlijk gezegd in een relatie niet bijster goed klinken.

Misschien is het verstandig om het uit te maken, niet definitief, maar voor een maand of 3. Zodat je in die tijd allebei kunt nadenken wat je nu eigenlijk wil. Kijk daarna of er nog een toekomst in zit samen, of niet.

Ik weet niet zeker of ik het zo goed begrepen heb, en of de oplossing goed is. Maar dit was het eerste wat in mij opkwam en weet verder ook niet goed.

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 20 mar 2008 13:33

Heb haar gezegd dat ik het nog wel zie zitten met haar , maar dat zij moet kiezen of ze wel of niet verder wil. en gezegd dat we samen een toekomst op moeten bouwen en niet ieder voor zich.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 20 mar 2008 14:30

In een relatie is het erg belangrijk om samen aan de toekomst te denken, maar ook om goed te weten wat je zelf wil. Hoe belangrijk is het zendingswerk in het buitenland voor haar, en hoe schat ze in dat als ze het niet doe ze terug kijkt op haar leven, zal ze spijt hebben?
Een vriendin van mij weet heel haar leven zeker dat ze naar China wil. Ze is er een aantal keer geweest en als ze weer even terug is in Nederland dan wil ze weer terug naar China. Nu heeft ze ook een vriend en moeten ze samen kijken naar de toekomst. Dit betekent dat je beide wat zult moeten inleveren. Zij misschien haar toekomst om zich definitief in China te vestigen, maar zonder China kan ze niet en dat wil ze ook niet opgeven, dus wordt er nu naar een oplossing gezocht waar beiden blij mee zijn.
Het is voor je vriendin denk ik erg belangrijk om te weten hoe belangrijk zendingswerk voor haar is en in welke vorm, voor jou is het belangrijk om te weten wat jij met je leven wil en hoe je beide toekomstvisies met elkaar kan combineren of evt. een compromis kan zoeken.

Lijkt me trouwens wat ver gaan om te zeggen dat het geen liefde is als ze zou kiezen voor het zendingswerk. Zie verhaal hierboven, een toekomstvisie kan zo belangrijk zijn, dat het misschien belangrijker is dan de liefde. Dan zit het verlangen naar zending gewoon heel diep.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 mar 2008 10:56

denon schreef:Heb haar gezegd dat ik het nog wel zie zitten met haar , maar dat zij moet kiezen of ze wel of niet verder wil. en gezegd dat we samen een toekomst op moeten bouwen en niet ieder voor zich.
Ik denk dat dat de goede houding is, je kunt m.i. als 'tegenpartij' (mits je nog van de ander houdt natuurlijk) niet voor haar beslissen door voortijdig de stekker eruit te trekken, en haar zodoende niet de mogelijkheid te geven om te kiezen: een toekomst met jou of een toekomst in de zending maar zonder jou. Jullie toekomstplannen zullen met elkaar in overeenstemming moeten zijn of worden gebracht, en in dit geval is zij als eerste aan zet: wat is voor haar het belangrijkste? Het is natuurlijk wel zo dat ze je niet oneindig aan het lijntje kan/mag houden...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 30 mar 2008 21:45

we hebben samen besloten dat we als vrienden verder gaan , het probleem ligt meer in het feit dat ze echt angst heeft voor relaties , misschien moet je het bindingsangst noemen.
het gekke is dat we lichamelijk en geestelijk wel aantrekkingskracht hebben , we missen elkaar maar we hebben samen besloten dat het zo niet verder kan.
Zelf wil ik dat ook niet , we gaan als vrienden verder en we zien wel hoe het loopt.
ik besef wel dat dat voor mij en haar niet zo gemakkelijk zal zijn , vooral niet als een van beiden na verloop van tijd iemand anders tegenkomt en daar een relatie mee krijgt , al gun ik haar dat wel.
Over de ene kant lucht het me op nu er duidelijkheid is , over de ander kant voel ik me vreselijk rot .
maar goed , het zal wel slijten .

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 31 mar 2008 09:50

heel veel sterkte in ieder geval, denon.

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 05 apr 2008 21:38

Love hurts.....
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Terug naar “Archief”