kwebbel schreef:Ik en mijn vriendin vragen ons af of je als Christen naar de spermabank zou mogen ??
Da's toch die bank, waar sjef van Oekel eens heel kwaad werd omdat hij er alleen maar kon storten, maar niet opnemen?

Moderator: Moderafo's
kwebbel schreef:Ik en mijn vriendin vragen ons af of je als Christen naar de spermabank zou mogen ??
kwebbel schreef:Ik en mijn vriendin vragen ons af of je als Christen naar de spermabank zou mogen ?? Mijn vriendin heeft geen partner, zou het ook niet graag willen, maar verlangt wel naar een kind. Haar moedergevoelens zijn best sterk zeg maar... klinkt heel vreemd maar toch... ze bestaan![]()
Zelf durft ze het niet zo goed te stellen omdat ze bang is voor negatieve reacties dus post ik deze vraag voor haar.
Waarom zou je als Christen wel of niet naar de spermabank mogen ?? Je pleegt (in mijn ogen) geen overspel maar toch....
Wij zijn benieuwd.....
kwebbel schreef:Ik en mijn vriendin vragen ons af of je als Christen naar de spermabank zou mogen ?? Mijn vriendin heeft geen partner, zou het ook niet graag willen, maar verlangt wel naar een kind. Haar moedergevoelens zijn best sterk zeg maar... klinkt heel vreemd maar toch... ze bestaan![]()
Zelf durft ze het niet zo goed te stellen omdat ze bang is voor negatieve reacties dus post ik deze vraag voor haar.
Waarom zou je als Christen wel of niet naar de spermabank mogen ?? Je pleegt (in mijn ogen) geen overspel maar toch....
Wij zijn benieuwd.....
Of waarom ze zelf de vraag hier niet durft te stellen, maar evt. wel een kind wil baren met behulp van een onbekende man? (klinkt niet vriendelijk, ik weet het, was ook niet de bedoeling)Wullimpie schreef:Misschien moet ze zich eens afvragen waarom ze geen partner wil en wel een kind.
Boekenlezer schreef:kwebbel schreef:Ik en mijn vriendin vragen ons af of je als Christen naar de spermabank zou mogen ??
Da's toch die bank, waar sjef van Oekel eens heel kwaad werd omdat hij er alleen maar kon storten, maar niet opnemen?
goofy1978 schreef:Jes 54,1
Zing vrolijk, gij onvruchtbare, die niet gebaard hebt! maak geschal met vrolijk gezang, en juich, die geen barensnood gehad hebt! want de kinderen der eenzame zijn meer, dan de kinderen der getrouwde, zegt de HEERE.
Daarnaast vind ik dat je een kind het recht op een vader niet mag ontenemen. Ieder kind heeft een avder en een moeder nodig, zo heeft God ons dat gegeven. (Daarom ben ik ook tegen homoseksuele stellen die kinderen adopteren)Wullimpie schreef:kwebbel schreef:Ik en mijn vriendin vragen ons af of je als Christen naar de spermabank zou mogen ?? Mijn vriendin heeft geen partner, zou het ook niet graag willen, maar verlangt wel naar een kind. Haar moedergevoelens zijn best sterk zeg maar... klinkt heel vreemd maar toch... ze bestaan![]()
Wij zijn benieuwd.....
Als je in de Bijbel kijkt hoe daar de kinderen ontstaan zie dat een man en vrouw samenkomen, een huwelijk sluiten, en gemeenschap hebben.
Het lijkt me dat we aan die volgorde gehouden zijn.
Misschien moet ze zich eens afvragen waarom ze geen partner wil en wel een kind.
windekind schreef:Dat wordt hier wel veel als argument genoemd.
Maar vinden jullie dan ook dat bijv. stellen waarvan één van beiden medisch gezien niet lang meer te leven heeft, niet aan kinderen moeten beginnen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten