de spermabank

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: de spermabank

Berichtdoor Boekenlezer » 04 sep 2007 17:33

kwebbel schreef:Ik en mijn vriendin vragen ons af of je als Christen naar de spermabank zou mogen ??

Da's toch die bank, waar sjef van Oekel eens heel kwaad werd omdat hij er alleen maar kon storten, maar niet opnemen? :D
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 04 sep 2007 17:35

kwebbel schreef:Ik en mijn vriendin vragen ons af of je als Christen naar de spermabank zou mogen ?? Mijn vriendin heeft geen partner, zou het ook niet graag willen, maar verlangt wel naar een kind. Haar moedergevoelens zijn best sterk zeg maar... klinkt heel vreemd maar toch... ze bestaan :wink:

Zelf durft ze het niet zo goed te stellen omdat ze bang is voor negatieve reacties dus post ik deze vraag voor haar.

Waarom zou je als Christen wel of niet naar de spermabank mogen ?? Je pleegt (in mijn ogen) geen overspel maar toch....

Wij zijn benieuwd..... :)

Prof. dr. J. Douma heeft dat ooit eens kunstmatig overspel genoemd. Die was daar duidelijk tegen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 04 sep 2007 18:13

kwebbel schreef:Ik en mijn vriendin vragen ons af of je als Christen naar de spermabank zou mogen ?? Mijn vriendin heeft geen partner, zou het ook niet graag willen, maar verlangt wel naar een kind. Haar moedergevoelens zijn best sterk zeg maar... klinkt heel vreemd maar toch... ze bestaan :wink:

Zelf durft ze het niet zo goed te stellen omdat ze bang is voor negatieve reacties dus post ik deze vraag voor haar.

Waarom zou je als Christen wel of niet naar de spermabank mogen ?? Je pleegt (in mijn ogen) geen overspel maar toch....

Als je in de Bijbel kijkt hoe daar de kinderen ontstaan zie dat een man en vrouw samenkomen, een huwelijk sluiten, en gemeenschap hebben.
Het lijkt me dat we aan die volgorde gehouden zijn.

Misschien moet ze zich eens afvragen waarom ze geen partner wil en wel een kind.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

André

Berichtdoor André » 04 sep 2007 18:24

Wullimpie schreef:Misschien moet ze zich eens afvragen waarom ze geen partner wil en wel een kind.
Of waarom ze zelf de vraag hier niet durft te stellen, maar evt. wel een kind wil baren met behulp van een onbekende man? (klinkt niet vriendelijk, ik weet het, was ook niet de bedoeling)

PeterK

Berichtdoor PeterK » 05 sep 2007 08:30

Als je echt geen relatie wilt en echt een kind wilt dan zou ik voor adoptie gaan.
Al weet ik niet of dat mag als alleenstaande, maar die kinderen zijn zoiezo gelukkig als er al iemand is die voor ze kan zorgen.

Echter vind ik dat als het kan een kind moet opgroeien met zowel een vader als moeder.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 sep 2007 09:07

Boekenlezer schreef:
kwebbel schreef:Ik en mijn vriendin vragen ons af of je als Christen naar de spermabank zou mogen ??

Da's toch die bank, waar sjef van Oekel eens heel kwaad werd omdat hij er alleen maar kon storten, maar niet opnemen? :D

:mrgreen:

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 05 sep 2007 11:41

goofy1978 schreef:Jes 54,1
Zing vrolijk, gij onvruchtbare, die niet gebaard hebt! maak geschal met vrolijk gezang, en juich, die geen barensnood gehad hebt! want de kinderen der eenzame zijn meer, dan de kinderen der getrouwde, zegt de HEERE.

Totaal onnodig omdit te plaatsen aangezien de dame in kwestie helemaal niet onvruchtbaar is, voor zover nu bekend is...
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 05 sep 2007 12:36

PeterK schreef:maar die kinderen zijn zoiezo gelukkig als er al iemand is die voor ze kan zorgen.
Nou dat is ook wel weer enigszins overdreven.. :?
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 05 sep 2007 12:55

Wullimpie schreef:

Als je in de Bijbel kijkt hoe daar de kinderen ontstaan zie dat een man en vrouw samenkomen, een huwelijk sluiten, en gemeenschap hebben.
Het lijkt me dat we aan die volgorde gehouden zijn.

Misschien moet ze zich eens afvragen waarom ze geen partner wil en wel een kind.
Daarnaast vind ik dat je een kind het recht op een vader niet mag ontenemen. Ieder kind heeft een avder en een moeder nodig, zo heeft God ons dat gegeven. (Daarom ben ik ook tegen homoseksuele stellen die kinderen adopteren)

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 05 sep 2007 16:01

Dat wordt hier wel veel als argument genoemd.
Maar vinden jullie dan ook dat bijv. stellen waarvan één van beiden medisch gezien niet lang meer te leven heeft, niet aan kinderen moeten beginnen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 sep 2007 16:41

PeterK: adoptie als alleenstaande kan alleen vanuit bepaalde landen, zoals de VS

windekind: moeilijk! Ik zou er dan nog wel een keer goed over nadenken, want zo'n kind krijgt toch een klap te verwerken.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 sep 2007 17:04

windekind schreef:Dat wordt hier wel veel als argument genoemd.
Maar vinden jullie dan ook dat bijv. stellen waarvan één van beiden medisch gezien niet lang meer te leven heeft, niet aan kinderen moeten beginnen?

Ik kan me voorstellen dat je dan als achterblijvende graag nog een kindje wil als 'levende herinnering'. En het hangt er vanaf of je al die tijd wel een kinderwens had. Als je snel nog een kindje krijgt om de leegte na de dood van je partner op te vullen..ik denk dat je dan een soort van bedrogen uitkomt. Maar het is hoe dan ook een moeilijke situatie, eentje waar ik niet over wil oordelen eigenlijk.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 05 sep 2007 17:39

Als moeder lijkt het me vreselijk om vlak voor je dood een kind te krijgen, waar je direct afstand van moet doen, dan wordt je toch ook maar als ding gebruikt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 sep 2007 21:30

Ik vind adoptie een goed alternatief.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 05 sep 2007 21:47

Die adoptiekinderen worden dan toch ook 'gebruikt'? ik vind het allemaal tamelijk egoïstisch overkomen, maargoed, mijn biologische klok tikt blijkbaar nog niet..

Terug naar “Archief”