Marnix schreef:Helemaal met bovenstaande eens. op zich is er met zo'n leeftijdsverschil niets mis, hoewel het me wel moeilijk lijkt. Gaat je man met pensioen, moet je zelf nog 20 jaar werken.

Als hij 75 wordt ben je vanaf je 55e weduwe. Etc. Maar ja, als er sprake van echte diepe liefde is zijn bovenstaande punten geen probleem. Dus inderdaad, ze moet onderzoeken of dat inderdaad echt zo is.
Het verschil tussen Abraham en Sarai was toch ook iets van 20 jaar?

Waar ik ook aan moest denken, en dat relativeert e.e.a.: de leeftijd waarop mensen sterven varieert ook nogal eens sterk. Mijn grootvader van mijn vaders kant en mijn oma - ik bedoel dus zijn vrouw - zullen in leeftijd niet zo heel ver uit elkaar gelegen hebben. Maar zij overleed veel jonger dan hij, zodat hij daarna nog 23 jaar zonder haar heeft geleefd. Zij was iets van 70 toen zij stief, hij 93.
Dat verschil in geloof is iets waar ik wel behoorlijk zwaar aan zou tillen. Vergeleken daarmee sta ik stukken onbekommerder tegenover dat verschil in leeftijd.
DesertRose schreef:- Ze twijfelt. Mijns inziens moet ze het veel zekerder weten.
Ik vind het bijzonder moeilijk om hierin een oordeel te vellen over een vrouw. Ik weet niet wat jij bent, maar ik ben dus een man. En een vrouw voelt en ervaart de dingen heel anders dan een man.
Daarbij kan ik trouwens ook nog complicerende vragen verzinnen over: wat is de aard en de context van de twijfel? Kortom: ik zie reden genoeg om hierin zelf geen oordeel uit te spreken.
Je eerste punt snijdt nog het meeste hout.
Over je derde punt zou ik niet willen oordelen. Ik weet niet in hoeverre leeftijdsverschil een probleempunt hoeft te zijn.