Met face-to-face bedoel ik dat je met elkaar spreekt. Ik geloof niet dat de tijd dat God via dromen/visioenen en ons hart spreekt voorbij is. Ik geloof ook niet dat die tijd voorbij is gegaan. In de tijd van Jezus was Hij er om mee te spreken en na Hem zond Hij de Heilige Geest.
Ik geloof niet dat de Bijbel er is om contact met God te hebben. De bijbel is er om contact over God te hebben en dingen te leren.
Wat doe je als je bid? Dan spreek je toch tegen Hem? Dat is toch face-to-face contact? Dat gaat toch niet via de bijbel?
Inderdaad... zoals Lizz schrijft: Ik heb contact, God woont in mij.
Dat is het...
groetjes Chaja
- als je achteraf merkt dat God heeft gewerkt denk ik dat je het ook van te voren had kunnen merken. Ik geloof namelijk niet dat wij robots zijn. Ik geloof dat God ons stuurt om dingen te doen en als wij daar niet voor open staan zouden die dingen soms wel eens niet kunnen gebeuren.
misschien is dat ook een verschil in visie op God.
Ik geloof dat God ons als vrije mensen geschapen heeft. Die vrijheid heeft twee kanten: vrij om Hem te dienen en goed te doen en aan Zijn plan te voldoen. Maar ook vrij om Hem te negeren en zonde te doen, fout te doen. Ik geloof dat God ons volledige vrijheid wilde geven, zodat we in staat zijn zeer lief te hebben. Die vrijheid heeft ons ook de mogelijkheid gegeven dat wat God wil niet te doen. Vandaar het kwaad, oorlogen, ruzies enzovoort.
Ik denk dat God ons elke dag de weg wijst via ons hart. Als we ons daar niet op richten, daar niet bewust naar luisteren, geloof ik dat we ons doel erg kunnen missen. Daarom denk ik dat je God niet kunt dienen zonder persoonlijk contact. De bijbel is geen persoonlijk contact. Dat is God's brief aan jou, maar je mag hopen dat een Vader en Kind een diepere relatie hebben.
Hoeveel dingen zijn vandaag niet goed gegaan omdat ik niet luisterde naar God's stem? Een heleboel. Dat vind ik heel verdrietig. En daarom probeer ik zoveel mogelijk met God te praten en naar Hem te luisteren. Om zo goed mogelijk te weten wat Hij van me wil.
nog een keer Chaja